Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich!

 

Dopiero sie ucze maxa wiec prosze o wyrozumialosc.

 

Mam problem z cieniami płotu i człowieka. Oba obiekty sa robione na zasadzie plane + mapa z opacity. Chodzi mi o to, zeby cienie nie byly cieniami plane'ów, tylko cien plotu - siatka, a czlowieka - ksztalt czlowieka.

 

Pozdrawiam,

Marcin

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

serwus :)

w tym celu trzeba zastosować typ cienia ( o pcjach światła ) : raytrace.

Bedzie sie liczyć dluzej niz shadow, ale bedzie dobrze :)

pozdrawiam :)

Napisano
  • Autor

Dzieki za szybkie odpowiedzi!

 

kannu: zmieniam cienie na Ray Traced Shadows i nic sie nie zmienia.

 

Master: nie moge tego znalezc w ME. Chodzi o zakladke mental ray connection?

Napisano
Dzieki za szybkie odpowiedzi!

 

kannu: zmieniam cienie na Ray Traced Shadows i nic sie nie zmienia.

 

Master: nie moge tego znalezc w ME. Chodzi o zakladke mental ray connection?

 

niemozliwe. W scanline to robisz ? A opacity bierzesz z tego samego pliku w ktorym jest kolor ? czy masz osobny plik w osobnym kanale - np. opacity.jpg ?

Napisano
  • Autor

kannu: przepraszam, juz mam - dziala. Dzieki za pomoc!!!

 

Przepraszam za off-topic ale mam jeszcze jedno pytanie - przerabiam tutoriala

http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/pm-6-tech2/

i mam problem z extrudowaniem. W skrocie - chodzi o wyciagniecie 'paskow' na 'kostce'.

Wiec robie boxa, zamieniam na EP, chamferuje edge, extruduje polygony i... nie wychodzi! Robie Extrusion Type: Group i wyglada to tak jakby max przesuwal polygony o 10cm po osi x. Pokazuje to Screen 1.

Zmieniam Extrusion Type na Local Normal i...wychodzi nierowno! (Screen 2)

Sprobowalem jeszcze raz, ale usunelem 4 edge na samym srodku gornej scianki kostki ale efekt jeszcze gorszy (Screen 3)

Przy Extrusion Type: By Polygon jest jeszcze gorsza rzeznia.

Wiecie moze co zrobic aby bez kombinowania z przesuwaniem vertexow wyciagnac te polygony tak zeby byly rowno?!

 

Kurcze troche zamieszalem, mam nadzieje ze rozumiecie o co kaman :)

 

Marcin

Napisano

zrób extrud by group wielkość 0 a potem scale i gotowe.

możesz też po extrudowaniu by local normal dać na poszczególne poligony make planar

jak dajesz opcję by polygon to każdy poligon tworzy własne łączenie z miejscem z jakiego został wyextrudowany czyli 'czasami bardzo fajny efekt'

Napisano
  • Autor

Bacry: dzieki za podpowiedzi. Niestety pojawiaja sie problemy:

 

> extrude 0 + uniform scale = zmiana rozmiarow wyciaganych poligonow

 

> local normal + make planar = rozbieznosc wysokosci wyciagniecia (screen 4)

 

Ogolnie jesli chodzi o Extrusion Type: Local Normal to jest slabo bo nie wyciaga o 10cm, tak jak wpisuje, tylko o inne wartosci (ok 7cm). Dlaczego?

 

Udalo mi sie osiagnac cel jedynie extrudujac polygony po kolei z kazdej sciany osobno (screen 5). Tylko ze ten sposob nie przejdzie jak bede chcial extrudowac do srodka, a na tym tez mi zalezy.

Napisano
  • Autor

Master: to jest chyba najlepsze rozwiazanie tego problemu.

 

Jak znajdziecie szybsza metode to dajcie znac :)

 

Pozdrawiam,

Marcin

Napisano
  • Autor

Mozecie mi jeszcze powiedziec jak sie robi postacie "duszki" (przezroczyste) ? Kombinuje, kombinuje i nie moge wykombinowac!

Napisano

nic nie daje bo masz maske w kanale opacity(jesli sie myle to mnie popraw), bialy nieprzezroczysty, czarny calkowicie przeroczysty, daj sobie na jakis szary zamiast bialego to bedziesz mial goscia pol przezroczystego

Napisano
  • Autor

Adek_CG - dzieki wielkie, udalo sie !!

 

Pozdrawiam,

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności