Napisano 19 Wrzesień 200618 l Witam wszystkich! Dopiero sie ucze maxa wiec prosze o wyrozumialosc. Mam problem z cieniami płotu i człowieka. Oba obiekty sa robione na zasadzie plane + mapa z opacity. Chodzi mi o to, zeby cienie nie byly cieniami plane'ów, tylko cien plotu - siatka, a czlowieka - ksztalt czlowieka. Pozdrawiam, Marcin
Napisano 19 Wrzesień 200618 l serwus :) w tym celu trzeba zastosować typ cienia ( o pcjach światła ) : raytrace. Bedzie sie liczyć dluzej niz shadow, ale bedzie dobrze :) pozdrawiam :)
Napisano 19 Wrzesień 200618 l albo opcja trasparent shadows (albo opaque albo coś innego) w właściwościach shadow mapy.
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Autor Dzieki za szybkie odpowiedzi! kannu: zmieniam cienie na Ray Traced Shadows i nic sie nie zmienia. Master: nie moge tego znalezc w ME. Chodzi o zakladke mental ray connection?
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Dzieki za szybkie odpowiedzi! kannu: zmieniam cienie na Ray Traced Shadows i nic sie nie zmienia. Master: nie moge tego znalezc w ME. Chodzi o zakladke mental ray connection? niemozliwe. W scanline to robisz ? A opacity bierzesz z tego samego pliku w ktorym jest kolor ? czy masz osobny plik w osobnym kanale - np. opacity.jpg ?
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Autor kannu: przepraszam, juz mam - dziala. Dzieki za pomoc!!! Przepraszam za off-topic ale mam jeszcze jedno pytanie - przerabiam tutoriala http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/pm-6-tech2/ i mam problem z extrudowaniem. W skrocie - chodzi o wyciagniecie 'paskow' na 'kostce'. Wiec robie boxa, zamieniam na EP, chamferuje edge, extruduje polygony i... nie wychodzi! Robie Extrusion Type: Group i wyglada to tak jakby max przesuwal polygony o 10cm po osi x. Pokazuje to Screen 1. Zmieniam Extrusion Type na Local Normal i...wychodzi nierowno! (Screen 2) Sprobowalem jeszcze raz, ale usunelem 4 edge na samym srodku gornej scianki kostki ale efekt jeszcze gorszy (Screen 3) Przy Extrusion Type: By Polygon jest jeszcze gorsza rzeznia. Wiecie moze co zrobic aby bez kombinowania z przesuwaniem vertexow wyciagnac te polygony tak zeby byly rowno?! Kurcze troche zamieszalem, mam nadzieje ze rozumiecie o co kaman :) Marcin
Napisano 19 Wrzesień 200618 l zrób extrud by group wielkość 0 a potem scale i gotowe. możesz też po extrudowaniu by local normal dać na poszczególne poligony make planar jak dajesz opcję by polygon to każdy poligon tworzy własne łączenie z miejscem z jakiego został wyextrudowany czyli 'czasami bardzo fajny efekt'
Napisano 19 Wrzesień 200618 l Autor Bacry: dzieki za podpowiedzi. Niestety pojawiaja sie problemy: > extrude 0 + uniform scale = zmiana rozmiarow wyciaganych poligonow > local normal + make planar = rozbieznosc wysokosci wyciagniecia (screen 4) Ogolnie jesli chodzi o Extrusion Type: Local Normal to jest slabo bo nie wyciaga o 10cm, tak jak wpisuje, tylko o inne wartosci (ok 7cm). Dlaczego? Udalo mi sie osiagnac cel jedynie extrudujac polygony po kolei z kazdej sciany osobno (screen 5). Tylko ze ten sposob nie przejdzie jak bede chcial extrudowac do srodka, a na tym tez mi zalezy.
Napisano 20 Wrzesień 200618 l local normal + make planar = rozbieznosc wysokosci wyciagniecia (screen 4) to poprzesuwaj te poligony i masz :P
Napisano 20 Wrzesień 200618 l Autor Master: to jest chyba najlepsze rozwiazanie tego problemu. Jak znajdziecie szybsza metode to dajcie znac :) Pozdrawiam, Marcin
Napisano 26 Wrzesień 200618 l Autor Mozecie mi jeszcze powiedziec jak sie robi postacie "duszki" (przezroczyste) ? Kombinuje, kombinuje i nie moge wykombinowac!
Napisano 28 Wrzesień 200618 l Autor Dzieki Leleń za odpowiedz. Zmiana opacity w Blinn Basic Parameters nic nie daje. Material robie na zasadzie diffuse color - man-01.jpg , opacity - man-01m.jpg .
Napisano 28 Wrzesień 200618 l nic nie daje bo masz maske w kanale opacity(jesli sie myle to mnie popraw), bialy nieprzezroczysty, czarny calkowicie przeroczysty, daj sobie na jakis szary zamiast bialego to bedziesz mial goscia pol przezroczystego
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto