Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich!

 

Dopiero sie ucze maxa wiec prosze o wyrozumialosc.

 

Mam problem z cieniami płotu i człowieka. Oba obiekty sa robione na zasadzie plane + mapa z opacity. Chodzi mi o to, zeby cienie nie byly cieniami plane'ów, tylko cien plotu - siatka, a czlowieka - ksztalt czlowieka.

 

Pozdrawiam,

Marcin

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

serwus :)

w tym celu trzeba zastosować typ cienia ( o pcjach światła ) : raytrace.

Bedzie sie liczyć dluzej niz shadow, ale bedzie dobrze :)

pozdrawiam :)

Napisano
  • Autor

Dzieki za szybkie odpowiedzi!

 

kannu: zmieniam cienie na Ray Traced Shadows i nic sie nie zmienia.

 

Master: nie moge tego znalezc w ME. Chodzi o zakladke mental ray connection?

Napisano
Dzieki za szybkie odpowiedzi!

 

kannu: zmieniam cienie na Ray Traced Shadows i nic sie nie zmienia.

 

Master: nie moge tego znalezc w ME. Chodzi o zakladke mental ray connection?

 

niemozliwe. W scanline to robisz ? A opacity bierzesz z tego samego pliku w ktorym jest kolor ? czy masz osobny plik w osobnym kanale - np. opacity.jpg ?

Napisano
  • Autor

kannu: przepraszam, juz mam - dziala. Dzieki za pomoc!!!

 

Przepraszam za off-topic ale mam jeszcze jedno pytanie - przerabiam tutoriala

http://www.onnovanbraam.com/index.php?tutorials/pm-6-tech2/

i mam problem z extrudowaniem. W skrocie - chodzi o wyciagniecie 'paskow' na 'kostce'.

Wiec robie boxa, zamieniam na EP, chamferuje edge, extruduje polygony i... nie wychodzi! Robie Extrusion Type: Group i wyglada to tak jakby max przesuwal polygony o 10cm po osi x. Pokazuje to Screen 1.

Zmieniam Extrusion Type na Local Normal i...wychodzi nierowno! (Screen 2)

Sprobowalem jeszcze raz, ale usunelem 4 edge na samym srodku gornej scianki kostki ale efekt jeszcze gorszy (Screen 3)

Przy Extrusion Type: By Polygon jest jeszcze gorsza rzeznia.

Wiecie moze co zrobic aby bez kombinowania z przesuwaniem vertexow wyciagnac te polygony tak zeby byly rowno?!

 

Kurcze troche zamieszalem, mam nadzieje ze rozumiecie o co kaman :)

 

Marcin

Napisano

zrób extrud by group wielkość 0 a potem scale i gotowe.

możesz też po extrudowaniu by local normal dać na poszczególne poligony make planar

jak dajesz opcję by polygon to każdy poligon tworzy własne łączenie z miejscem z jakiego został wyextrudowany czyli 'czasami bardzo fajny efekt'

Napisano
  • Autor

Bacry: dzieki za podpowiedzi. Niestety pojawiaja sie problemy:

 

> extrude 0 + uniform scale = zmiana rozmiarow wyciaganych poligonow

 

> local normal + make planar = rozbieznosc wysokosci wyciagniecia (screen 4)

 

Ogolnie jesli chodzi o Extrusion Type: Local Normal to jest slabo bo nie wyciaga o 10cm, tak jak wpisuje, tylko o inne wartosci (ok 7cm). Dlaczego?

 

Udalo mi sie osiagnac cel jedynie extrudujac polygony po kolei z kazdej sciany osobno (screen 5). Tylko ze ten sposob nie przejdzie jak bede chcial extrudowac do srodka, a na tym tez mi zalezy.

Napisano
  • Autor

Master: to jest chyba najlepsze rozwiazanie tego problemu.

 

Jak znajdziecie szybsza metode to dajcie znac :)

 

Pozdrawiam,

Marcin

Napisano
  • Autor

Mozecie mi jeszcze powiedziec jak sie robi postacie "duszki" (przezroczyste) ? Kombinuje, kombinuje i nie moge wykombinowac!

Napisano

nic nie daje bo masz maske w kanale opacity(jesli sie myle to mnie popraw), bialy nieprzezroczysty, czarny calkowicie przeroczysty, daj sobie na jakis szary zamiast bialego to bedziesz mial goscia pol przezroczystego

Napisano
  • Autor

Adek_CG - dzieki wielkie, udalo sie !!

 

Pozdrawiam,

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.