Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

czesc temat nazwalem ogoolnie bo bedzie kilka pytania z dziedziny mechaniki.

 

1)SUWAK

chodzi mi o zrobienie suwaka ktory bedzie panowal nad "cylindrem" i bedzie go mogl przesuwac wedlug jednej wspolrzedniej np. osiX

i polozenie "cylindra" nie bedzie moglo przekraczac wartosci niebieskiej oraz czerwonej(tj. ograniczeniem bedzie minimum z dolu(niebieski) oraz ograniczenie z gory maximum(czerwony)) to wszystko wzglednie zalezne od polozenia syclidra w przestrzeni np. jezeli cylider jest ustawiony w osi x=10 jednostek to powiedzmy max=+5 min=-5 czli minimalne polozenie to bedzie 5 maxymalne cylindra bedzie 15 itd...

jezeli x=25 min=-3 max=+3 to minimalne polozenie cylidra 22 a maxymalne to 28...(rysunki nizej:P)

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
osi x=10 jednostek to powiedzmy max=+5 min=-5 czli minimalne polozenie to bedzie 5 maxymalne cylindra bedzie 15 itd...

jezeli x=25 min=-3 max=+3 to minimalne polozenie cylidra 22 a maxymalne to 28...(rysunki nizej:P)

Wysokości tych kolorwych linii mają wyznaczać limity ruchu dla cylindra ta? No to można zrobić tak: sparentować cylinder pod jakiegoś spline'a, żeby móc go swobodnie przesuwać, a ruch sameog cylindra uzależnić od expression, w translateY, bazującego na położeniach boxów.
Napisano

dodanie suwaka w chenelboxie

modify--> add attribute...

name suwak

date type float

nimimum 0

maximum 100

default 0

 

prawy na suwak

 

set driven key

kliknij load driver i load driven

na górze zaznacz atrybut suwak a na dole translate X

kliknij key

teraz przesuń suwak na 100

a translate na maksimum jaki ma osiągnąć i kliknij key

i od teraz suwak będzie kontrolował translate X

 

mam nadzieje że o to chodziło bo troche mętnie to rozumiem :)

Napisano

a nie dalo by sie tego zrobic w jakims innym miejscu bardziej uniwersalnym bo...

takich cylindrow(tak naprawde to imituje resor zawieszenia duzego samochodu)

i bedzie ich 14 i jak kazdy bedzie w innym miejscu to bedzie masakra:P...

wiec chcialbym zeby wszystkie te suwaki byly w jednym "miejscu">...

Napisano

możesz zrobić jeden obiekt który będzie miał suwaki w channel boxie do tych wszystkich resorów

po prosty jako driwer załaduj ten obiekt który ma kontrolować i po kolei pododawaj każdy z resor

Napisano

Do tego możesz sobie pousuwać niechciane elementy z listy kanałów takie jak: tx, ty, tz, rx, ry, rz, sx, sy, sz, visibility by nie przeszkadzały.

 

Możesz uzyć driven key, tak jak pisze fikołek, albo możesz po prostu, w connection editorze, połączyć sobie te kanały z tymi odpowiadającymi za transformację cylindra (resora).

Napisano

czesc chcialbym polaczyc objekty (przypuszczalnie Parnent (p))

Np. objekt A(rodzic) ma(panuje) objekt B(dziecko), sa polaczone sa w roznych miejscach ale wazne zeby byly tyle oddalone od siebie ile sa...

ale chce ze jak porusze A o 15(jendnostek) w kierunku X i -4(jednostek) w kierunku Y to zeby Objekt B takze przesunal sie o 15 w osi X i -4 w osi Y...ALE

jak zrobie rotate(obrót) objektu A w kazdej osi to objekt B nie bedzie sie obracal

poprostu nie zaraguje ...

Napisano

tak tak ale jak robie to w connection editor to i lacze odpowiednie translate objektu A z Translate objektu B to objekt B przesuwa mi sie na srodek objektu A...a tego nie kce...on ma byc w tym miejscu w ktoorym go ustawilem..;)

Napisano
to możesz dodać expresje dodającą transormacje z A a nie zmieniającą ją

lub spróbuj zamorzić transformacje chwilowo nie mam majki pod ręką ale zagodzinke sprawdze

juz sprawdziłem mrożenie transformacji pomogło

 

moglbys to dokladniej opisac bo nie rozumiem...jak mam to zamrozic?...modifty>freeze tansformations?...

no robie tak ale objekt i tak sie przesuwa do srodka tego drugiego;/

Napisano

Zrób odpowiednie równanko, które załatwi wszystkie problemy:

 

A - parent

B - child

 

Bx, By, Bz - współrzędne początkowe obiektu (po to, by się nie przesuwał do srodka obiektu A , są to liczby - w równaniu pod te wartości podstawiasz po prostu liczby).

 

B.tx = A.tx + Bx;

B.ty = A.ty + By;

B.tz = A.tz + Bz;

 

Powinno działać. By ć może sposób fikołka jest szybszy, ale nie chce mi się uruchamiać Maya by sprawdzić.

Napisano

Nie rozumiem dlaczego nie sprobujesz point constrainta, najszybciej jest, nie trzeba freezowac, ani kombinowac z expression, pare klikniec i musi działac, zakladka animation dalej constraint pozniej point (tylko maintain offset zaznacz , inaczej tez przyciagnie do srodka drugi obiekt), najlepiej poczytaj o constraintach w helpie. Point constraint zostal specjalnie stworzony do tego zadania, podlacza translate jednego obiektu do drugiego, nie biorac pod uwage rotacji. Dodatkowo można kluczować dzialanie constrainta.

Napisano

brumugun, ja wiem ze twoje rozwiazanie jest dobre ale jeden z tych objektow jest kontrolowany przez suwak(poczatek tego watku) i jak robie to twoim sposobem to niestety suwak przestaje dzialac:(

Napisano

aha nie wiedziałem, czyli jak, chcesz jeden obiekt kontrolowac zarowno suwakiem (jedna oś) jak i jakims obiektem ( dwie osie), czy moze suwakiem ( w jednej osi) kontrolujesz ten obiekt ktory z kolei porusza jeszcze innym w dwoch osiach?

Napisano

PYTANIE kolejne:

1)jak zrobić żeby opona która dotknie powierzchni trochę "sflaczała"(trochę się zniekształciła) rysunek niżej...

2)jak zautomatyzować ruch obrotowy koła, tzn.

opona się kreci 2 krotnie szybciej niż się porusza...

chciałbym zrobić żeby ruch obrotowy zależał od ruchu opony

próbowałem w "connection editorze" ale wtedy opona wykręcała(ruch był w zła strone tzn. opona poruszana w przód a kreciła sie jakby jechała w tył) mi się w dziwna stronę i jej ruch obrotowy był zbyt wolny....

Napisano

na drugie

zrób expresje i pomnóż przez -1 i powinno sie obracać we właściwą stronke

ja na walcu zrobiłem coś takiego

pCylinder2.rotateX = pCylinder2.translateZ *5

jak w załą strone to daj -5 jak za wolno to podwyższ liczbe a jak za szybko po obniż

 

do animowania obracających sie kół były jakieś zautomatyzowane skrypty le żadnego nie pamiętam może poszykaj na Highendzie w dziale animacja

 

na pierwsze to powinno pomóc soft body jak znajde troche czasu to dam jakieś szczegóły jak to zrobić bo z głowy to średnio pamiętam :P

Napisano

happy-angel, dzięki:)

 

myślałem nad tą oponą i wymyślilem ze będzie ona clothem(rysunek)

i w jej centrum umieszczę locator (lub inny obiekt) który to będzie panował

nad vertexami w jej wnętrzu(te czerwone) ale mam problem nie wiem jak je podpiąć do tego locatora:]...niby wydawało mi się że zrobię to przy pomocy "drag control" ale on jest jakiś inny niż mi się wydawało przynajmniej w Maya8...

?jakieś sugestie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności