Baldack Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 czesc temat nazwalem ogoolnie bo bedzie kilka pytania z dziedziny mechaniki. 1)SUWAK chodzi mi o zrobienie suwaka ktory bedzie panowal nad "cylindrem" i bedzie go mogl przesuwac wedlug jednej wspolrzedniej np. osiX i polozenie "cylindra" nie bedzie moglo przekraczac wartosci niebieskiej oraz czerwonej(tj. ograniczeniem bedzie minimum z dolu(niebieski) oraz ograniczenie z gory maximum(czerwony)) to wszystko wzglednie zalezne od polozenia syclidra w przestrzeni np. jezeli cylider jest ustawiony w osi x=10 jednostek to powiedzmy max=+5 min=-5 czli minimalne polozenie to bedzie 5 maxymalne cylindra bedzie 15 itd... jezeli x=25 min=-3 max=+3 to minimalne polozenie cylidra 22 a maxymalne to 28...(rysunki nizej:P)
mathix Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 osi x=10 jednostek to powiedzmy max=+5 min=-5 czli minimalne polozenie to bedzie 5 maxymalne cylindra bedzie 15 itd... jezeli x=25 min=-3 max=+3 to minimalne polozenie cylidra 22 a maxymalne to 28...(rysunki nizej:P) Wysokości tych kolorwych linii mają wyznaczać limity ruchu dla cylindra ta? No to można zrobić tak: sparentować cylinder pod jakiegoś spline'a, żeby móc go swobodnie przesuwać, a ruch sameog cylindra uzależnić od expression, w translateY, bazującego na położeniach boxów.
Destroyer Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 dodanie suwaka w chenelboxie modify--> add attribute... name suwak date type float nimimum 0 maximum 100 default 0 prawy na suwak set driven key kliknij load driver i load driven na górze zaznacz atrybut suwak a na dole translate X kliknij key teraz przesuń suwak na 100 a translate na maksimum jaki ma osiągnąć i kliknij key i od teraz suwak będzie kontrolował translate X mam nadzieje że o to chodziło bo troche mętnie to rozumiem :)
Baldack Napisano 22 Wrzesień 2006 Autor Napisano 22 Wrzesień 2006 a nie dalo by sie tego zrobic w jakims innym miejscu bardziej uniwersalnym bo... takich cylindrow(tak naprawde to imituje resor zawieszenia duzego samochodu) i bedzie ich 14 i jak kazdy bedzie w innym miejscu to bedzie masakra:P... wiec chcialbym zeby wszystkie te suwaki byly w jednym "miejscu">...
Destroyer Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 możesz zrobić jeden obiekt który będzie miał suwaki w channel boxie do tych wszystkich resorów po prosty jako driwer załaduj ten obiekt który ma kontrolować i po kolei pododawaj każdy z resor
piotrek Napisano 22 Wrzesień 2006 Napisano 22 Wrzesień 2006 Do tego możesz sobie pousuwać niechciane elementy z listy kanałów takie jak: tx, ty, tz, rx, ry, rz, sx, sy, sz, visibility by nie przeszkadzały. Możesz uzyć driven key, tak jak pisze fikołek, albo możesz po prostu, w connection editorze, połączyć sobie te kanały z tymi odpowiadającymi za transformację cylindra (resora).
Baldack Napisano 22 Październik 2006 Autor Napisano 22 Październik 2006 czesc chcialbym polaczyc objekty (przypuszczalnie Parnent (p)) Np. objekt A(rodzic) ma(panuje) objekt B(dziecko), sa polaczone sa w roznych miejscach ale wazne zeby byly tyle oddalone od siebie ile sa... ale chce ze jak porusze A o 15(jendnostek) w kierunku X i -4(jednostek) w kierunku Y to zeby Objekt B takze przesunal sie o 15 w osi X i -4 w osi Y...ALE jak zrobie rotate(obrót) objektu A w kazdej osi to objekt B nie bedzie sie obracal poprostu nie zaraguje ...
Destroyer Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 tak samo jak powyżej podłącz te parametry pod rodzica tylko transform do odpowiednich osi i już w connection editorze będzie nawet łatwiej
Baldack Napisano 22 Październik 2006 Autor Napisano 22 Październik 2006 tak tak ale jak robie to w connection editor to i lacze odpowiednie translate objektu A z Translate objektu B to objekt B przesuwa mi sie na srodek objektu A...a tego nie kce...on ma byc w tym miejscu w ktoorym go ustawilem..;)
Destroyer Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 to możesz dodać expresje dodającą transormacje z A a nie zmieniającą ją lub spróbuj zamorzić transformacje chwilowo nie mam majki pod ręką ale zagodzinke sprawdze
brumugun Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 Zaznacz ten ktory ma poruszac tym drugim obiektem, pozniej zaznacz drugi obiekt i daj Point Constraint i zaznacz Maintain Offset , w opcjach przy tworzeniu.
Destroyer Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 juz sprawdziłem mrożenie transformacji pomogło
Baldack Napisano 22 Październik 2006 Autor Napisano 22 Październik 2006 to możesz dodać expresje dodającą transormacje z A a nie zmieniającą ją lub spróbuj zamorzić transformacje chwilowo nie mam majki pod ręką ale zagodzinke sprawdze juz sprawdziłem mrożenie transformacji pomogło moglbys to dokladniej opisac bo nie rozumiem...jak mam to zamrozic?...modifty>freeze tansformations?... no robie tak ale objekt i tak sie przesuwa do srodka tego drugiego;/
piotrek Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 Zrób odpowiednie równanko, które załatwi wszystkie problemy: A - parent B - child Bx, By, Bz - współrzędne początkowe obiektu (po to, by się nie przesuwał do srodka obiektu A , są to liczby - w równaniu pod te wartości podstawiasz po prostu liczby). B.tx = A.tx + Bx; B.ty = A.ty + By; B.tz = A.tz + Bz; Powinno działać. By ć może sposób fikołka jest szybszy, ale nie chce mi się uruchamiać Maya by sprawdzić.
brumugun Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 Nie rozumiem dlaczego nie sprobujesz point constrainta, najszybciej jest, nie trzeba freezowac, ani kombinowac z expression, pare klikniec i musi działac, zakladka animation dalej constraint pozniej point (tylko maintain offset zaznacz , inaczej tez przyciagnie do srodka drugi obiekt), najlepiej poczytaj o constraintach w helpie. Point constraint zostal specjalnie stworzony do tego zadania, podlacza translate jednego obiektu do drugiego, nie biorac pod uwage rotacji. Dodatkowo można kluczować dzialanie constrainta.
Baldack Napisano 22 Październik 2006 Autor Napisano 22 Październik 2006 brumugun, ja wiem ze twoje rozwiazanie jest dobre ale jeden z tych objektow jest kontrolowany przez suwak(poczatek tego watku) i jak robie to twoim sposobem to niestety suwak przestaje dzialac:(
Destroyer Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 Baldack ja najpierw zmroziłem oba obiekty i połączyłem w connection editorze translate i działa, jak zmrozisz jeden to obiekt kontrolowany pszeskoczy do innej lokacji
brumugun Napisano 22 Październik 2006 Napisano 22 Październik 2006 aha nie wiedziałem, czyli jak, chcesz jeden obiekt kontrolowac zarowno suwakiem (jedna oś) jak i jakims obiektem ( dwie osie), czy moze suwakiem ( w jednej osi) kontrolujesz ten obiekt ktory z kolei porusza jeszcze innym w dwoch osiach?
Baldack Napisano 25 Październik 2006 Autor Napisano 25 Październik 2006 PYTANIE kolejne: 1)jak zrobić żeby opona która dotknie powierzchni trochę "sflaczała"(trochę się zniekształciła) rysunek niżej... 2)jak zautomatyzować ruch obrotowy koła, tzn. opona się kreci 2 krotnie szybciej niż się porusza... chciałbym zrobić żeby ruch obrotowy zależał od ruchu opony próbowałem w "connection editorze" ale wtedy opona wykręcała(ruch był w zła strone tzn. opona poruszana w przód a kreciła sie jakby jechała w tył) mi się w dziwna stronę i jej ruch obrotowy był zbyt wolny....
Destroyer Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 na drugie zrób expresje i pomnóż przez -1 i powinno sie obracać we właściwą stronke ja na walcu zrobiłem coś takiego pCylinder2.rotateX = pCylinder2.translateZ *5 jak w załą strone to daj -5 jak za wolno to podwyższ liczbe a jak za szybko po obniż do animowania obracających sie kół były jakieś zautomatyzowane skrypty le żadnego nie pamiętam może poszykaj na Highendzie w dziale animacja na pierwsze to powinno pomóc soft body jak znajde troche czasu to dam jakieś szczegóły jak to zrobić bo z głowy to średnio pamiętam :P
Baldack Napisano 25 Październik 2006 Autor Napisano 25 Październik 2006 sorry nikt nie ma tego skryptu bo na hh3d go nie ma niestety... znacie może jakieś stronki z nauka mel'a?
piotrek Napisano 25 Październik 2006 Napisano 25 Październik 2006 Do helpa zajrzyj - tam jest wszystko. Łacznie z opisem wszystkich komend.
happy-angel Napisano 30 Październik 2006 Napisano 30 Październik 2006 http://www.youtube.com/watch?v=CQ5SFhynSWU Tutaj masz na youtube pare tutoriali moga byc pomocne
Baldack Napisano 31 Październik 2006 Autor Napisano 31 Październik 2006 happy-angel, dzięki:) myślałem nad tą oponą i wymyślilem ze będzie ona clothem(rysunek) i w jej centrum umieszczę locator (lub inny obiekt) który to będzie panował nad vertexami w jej wnętrzu(te czerwone) ale mam problem nie wiem jak je podpiąć do tego locatora:]...niby wydawało mi się że zrobię to przy pomocy "drag control" ale on jest jakiś inny niż mi się wydawało przynajmniej w Maya8... ?jakieś sugestie?
Baldack Napisano 1 Listopad 2006 Autor Napisano 1 Listopad 2006 rozwiazalem problem:) wlasnie clothem:) i wyglada bardzo dobrze... wiec powracam do sprawy: ruchu obrotowego opon...help...
Destroyer Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 poszukałem i znalazłem kilka tutków do animowania koła :P 1 2 tytaj nawet z deformacją :P tutaj też coś jest
Baldack Napisano 5 Listopad 2006 Autor Napisano 5 Listopad 2006 http://www.highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/animation/4109.html tutaj jest skrypt do obotowych kol:D ale nie wiem jak to sie uruchamia:D...moze drobny help?:P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się