Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

czesc temat nazwalem ogoolnie bo bedzie kilka pytania z dziedziny mechaniki.

 

1)SUWAK

chodzi mi o zrobienie suwaka ktory bedzie panowal nad "cylindrem" i bedzie go mogl przesuwac wedlug jednej wspolrzedniej np. osiX

i polozenie "cylindra" nie bedzie moglo przekraczac wartosci niebieskiej oraz czerwonej(tj. ograniczeniem bedzie minimum z dolu(niebieski) oraz ograniczenie z gory maximum(czerwony)) to wszystko wzglednie zalezne od polozenia syclidra w przestrzeni np. jezeli cylider jest ustawiony w osi x=10 jednostek to powiedzmy max=+5 min=-5 czli minimalne polozenie to bedzie 5 maxymalne cylindra bedzie 15 itd...

jezeli x=25 min=-3 max=+3 to minimalne polozenie cylidra 22 a maxymalne to 28...(rysunki nizej:P)

  • Odpowiedzi 26
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  Cytat
osi x=10 jednostek to powiedzmy max=+5 min=-5 czli minimalne polozenie to bedzie 5 maxymalne cylindra bedzie 15 itd...

jezeli x=25 min=-3 max=+3 to minimalne polozenie cylidra 22 a maxymalne to 28...(rysunki nizej:P)

Wysokości tych kolorwych linii mają wyznaczać limity ruchu dla cylindra ta? No to można zrobić tak: sparentować cylinder pod jakiegoś spline'a, żeby móc go swobodnie przesuwać, a ruch sameog cylindra uzależnić od expression, w translateY, bazującego na położeniach boxów.
Napisano

dodanie suwaka w chenelboxie

modify--> add attribute...

name suwak

date type float

nimimum 0

maximum 100

default 0

 

prawy na suwak

 

set driven key

kliknij load driver i load driven

na górze zaznacz atrybut suwak a na dole translate X

kliknij key

teraz przesuń suwak na 100

a translate na maksimum jaki ma osiągnąć i kliknij key

i od teraz suwak będzie kontrolował translate X

 

mam nadzieje że o to chodziło bo troche mętnie to rozumiem :)

Napisano
  • Autor

a nie dalo by sie tego zrobic w jakims innym miejscu bardziej uniwersalnym bo...

takich cylindrow(tak naprawde to imituje resor zawieszenia duzego samochodu)

i bedzie ich 14 i jak kazdy bedzie w innym miejscu to bedzie masakra:P...

wiec chcialbym zeby wszystkie te suwaki byly w jednym "miejscu">...

Napisano

możesz zrobić jeden obiekt który będzie miał suwaki w channel boxie do tych wszystkich resorów

po prosty jako driwer załaduj ten obiekt który ma kontrolować i po kolei pododawaj każdy z resor

Napisano

Do tego możesz sobie pousuwać niechciane elementy z listy kanałów takie jak: tx, ty, tz, rx, ry, rz, sx, sy, sz, visibility by nie przeszkadzały.

 

Możesz uzyć driven key, tak jak pisze fikołek, albo możesz po prostu, w connection editorze, połączyć sobie te kanały z tymi odpowiadającymi za transformację cylindra (resora).

Napisano
  • Autor

czesc chcialbym polaczyc objekty (przypuszczalnie Parnent (p))

Np. objekt A(rodzic) ma(panuje) objekt B(dziecko), sa polaczone sa w roznych miejscach ale wazne zeby byly tyle oddalone od siebie ile sa...

ale chce ze jak porusze A o 15(jendnostek) w kierunku X i -4(jednostek) w kierunku Y to zeby Objekt B takze przesunal sie o 15 w osi X i -4 w osi Y...ALE

jak zrobie rotate(obrót) objektu A w kazdej osi to objekt B nie bedzie sie obracal

poprostu nie zaraguje ...

Napisano
  • Autor

tak tak ale jak robie to w connection editor to i lacze odpowiednie translate objektu A z Translate objektu B to objekt B przesuwa mi sie na srodek objektu A...a tego nie kce...on ma byc w tym miejscu w ktoorym go ustawilem..;)

Napisano

to możesz dodać expresje dodającą transormacje z A a nie zmieniającą ją

lub spróbuj zamorzić transformacje chwilowo nie mam majki pod ręką ale zagodzinke sprawdze

Napisano

Zaznacz ten ktory ma poruszac tym drugim obiektem, pozniej zaznacz drugi obiekt i daj Point Constraint i zaznacz Maintain Offset , w opcjach przy tworzeniu.

Napisano
  • Autor
  fikołek napisał:
to możesz dodać expresje dodającą transormacje z A a nie zmieniającą ją

lub spróbuj zamorzić transformacje chwilowo nie mam majki pod ręką ale zagodzinke sprawdze

  fikołek napisał:
juz sprawdziłem mrożenie transformacji pomogło

 

moglbys to dokladniej opisac bo nie rozumiem...jak mam to zamrozic?...modifty>freeze tansformations?...

no robie tak ale objekt i tak sie przesuwa do srodka tego drugiego;/

Napisano

Zrób odpowiednie równanko, które załatwi wszystkie problemy:

 

A - parent

B - child

 

Bx, By, Bz - współrzędne początkowe obiektu (po to, by się nie przesuwał do srodka obiektu A , są to liczby - w równaniu pod te wartości podstawiasz po prostu liczby).

 

B.tx = A.tx + Bx;

B.ty = A.ty + By;

B.tz = A.tz + Bz;

 

Powinno działać. By ć może sposób fikołka jest szybszy, ale nie chce mi się uruchamiać Maya by sprawdzić.

Napisano

Nie rozumiem dlaczego nie sprobujesz point constrainta, najszybciej jest, nie trzeba freezowac, ani kombinowac z expression, pare klikniec i musi działac, zakladka animation dalej constraint pozniej point (tylko maintain offset zaznacz , inaczej tez przyciagnie do srodka drugi obiekt), najlepiej poczytaj o constraintach w helpie. Point constraint zostal specjalnie stworzony do tego zadania, podlacza translate jednego obiektu do drugiego, nie biorac pod uwage rotacji. Dodatkowo można kluczować dzialanie constrainta.

Napisano
  • Autor

brumugun, ja wiem ze twoje rozwiazanie jest dobre ale jeden z tych objektow jest kontrolowany przez suwak(poczatek tego watku) i jak robie to twoim sposobem to niestety suwak przestaje dzialac:(

Napisano

Baldack ja najpierw zmroziłem oba obiekty i połączyłem w connection editorze translate i działa, jak zmrozisz jeden to obiekt kontrolowany pszeskoczy do innej lokacji

Napisano

aha nie wiedziałem, czyli jak, chcesz jeden obiekt kontrolowac zarowno suwakiem (jedna oś) jak i jakims obiektem ( dwie osie), czy moze suwakiem ( w jednej osi) kontrolujesz ten obiekt ktory z kolei porusza jeszcze innym w dwoch osiach?

Napisano
  • Autor

PYTANIE kolejne:

1)jak zrobić żeby opona która dotknie powierzchni trochę "sflaczała"(trochę się zniekształciła) rysunek niżej...

2)jak zautomatyzować ruch obrotowy koła, tzn.

opona się kreci 2 krotnie szybciej niż się porusza...

chciałbym zrobić żeby ruch obrotowy zależał od ruchu opony

próbowałem w "connection editorze" ale wtedy opona wykręcała(ruch był w zła strone tzn. opona poruszana w przód a kreciła sie jakby jechała w tył) mi się w dziwna stronę i jej ruch obrotowy był zbyt wolny....

Napisano

na drugie

zrób expresje i pomnóż przez -1 i powinno sie obracać we właściwą stronke

ja na walcu zrobiłem coś takiego

  Cytat
pCylinder2.rotateX = pCylinder2.translateZ *5

jak w załą strone to daj -5 jak za wolno to podwyższ liczbe a jak za szybko po obniż

 

do animowania obracających sie kół były jakieś zautomatyzowane skrypty le żadnego nie pamiętam może poszykaj na Highendzie w dziale animacja

 

na pierwsze to powinno pomóc soft body jak znajde troche czasu to dam jakieś szczegóły jak to zrobić bo z głowy to średnio pamiętam :P

Napisano
  • Autor

sorry nikt nie ma tego skryptu bo na hh3d go nie ma niestety...

znacie może jakieś stronki z nauka mel'a?

Napisano

Do helpa zajrzyj - tam jest wszystko.

 

Łacznie z opisem wszystkich komend.

Napisano
  • Autor

happy-angel, dzięki:)

 

myślałem nad tą oponą i wymyślilem ze będzie ona clothem(rysunek)

i w jej centrum umieszczę locator (lub inny obiekt) który to będzie panował

nad vertexami w jej wnętrzu(te czerwone) ale mam problem nie wiem jak je podpiąć do tego locatora:]...niby wydawało mi się że zrobię to przy pomocy "drag control" ale on jest jakiś inny niż mi się wydawało przynajmniej w Maya8...

?jakieś sugestie?

Napisano
  • Autor

rozwiazalem problem:) wlasnie clothem:) i wyglada bardzo dobrze...

wiec powracam do sprawy:

ruchu obrotowego opon...help...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności