Napisano 22 Wrzesień 200618 l czesc temat nazwalem ogoolnie bo bedzie kilka pytania z dziedziny mechaniki. 1)SUWAK chodzi mi o zrobienie suwaka ktory bedzie panowal nad "cylindrem" i bedzie go mogl przesuwac wedlug jednej wspolrzedniej np. osiX i polozenie "cylindra" nie bedzie moglo przekraczac wartosci niebieskiej oraz czerwonej(tj. ograniczeniem bedzie minimum z dolu(niebieski) oraz ograniczenie z gory maximum(czerwony)) to wszystko wzglednie zalezne od polozenia syclidra w przestrzeni np. jezeli cylider jest ustawiony w osi x=10 jednostek to powiedzmy max=+5 min=-5 czli minimalne polozenie to bedzie 5 maxymalne cylindra bedzie 15 itd... jezeli x=25 min=-3 max=+3 to minimalne polozenie cylidra 22 a maxymalne to 28...(rysunki nizej:P)
Napisano 22 Wrzesień 200618 l Cytat osi x=10 jednostek to powiedzmy max=+5 min=-5 czli minimalne polozenie to bedzie 5 maxymalne cylindra bedzie 15 itd... jezeli x=25 min=-3 max=+3 to minimalne polozenie cylidra 22 a maxymalne to 28...(rysunki nizej:P) Wysokości tych kolorwych linii mają wyznaczać limity ruchu dla cylindra ta? No to można zrobić tak: sparentować cylinder pod jakiegoś spline'a, żeby móc go swobodnie przesuwać, a ruch sameog cylindra uzależnić od expression, w translateY, bazującego na położeniach boxów.
Napisano 22 Wrzesień 200618 l dodanie suwaka w chenelboxie modify--> add attribute... name suwak date type float nimimum 0 maximum 100 default 0 prawy na suwak set driven key kliknij load driver i load driven na górze zaznacz atrybut suwak a na dole translate X kliknij key teraz przesuń suwak na 100 a translate na maksimum jaki ma osiągnąć i kliknij key i od teraz suwak będzie kontrolował translate X mam nadzieje że o to chodziło bo troche mętnie to rozumiem :)
Napisano 22 Wrzesień 200618 l Autor a nie dalo by sie tego zrobic w jakims innym miejscu bardziej uniwersalnym bo... takich cylindrow(tak naprawde to imituje resor zawieszenia duzego samochodu) i bedzie ich 14 i jak kazdy bedzie w innym miejscu to bedzie masakra:P... wiec chcialbym zeby wszystkie te suwaki byly w jednym "miejscu">...
Napisano 22 Wrzesień 200618 l możesz zrobić jeden obiekt który będzie miał suwaki w channel boxie do tych wszystkich resorów po prosty jako driwer załaduj ten obiekt który ma kontrolować i po kolei pododawaj każdy z resor
Napisano 22 Wrzesień 200618 l Do tego możesz sobie pousuwać niechciane elementy z listy kanałów takie jak: tx, ty, tz, rx, ry, rz, sx, sy, sz, visibility by nie przeszkadzały. Możesz uzyć driven key, tak jak pisze fikołek, albo możesz po prostu, w connection editorze, połączyć sobie te kanały z tymi odpowiadającymi za transformację cylindra (resora).
Napisano 22 Październik 200618 l Autor czesc chcialbym polaczyc objekty (przypuszczalnie Parnent (p)) Np. objekt A(rodzic) ma(panuje) objekt B(dziecko), sa polaczone sa w roznych miejscach ale wazne zeby byly tyle oddalone od siebie ile sa... ale chce ze jak porusze A o 15(jendnostek) w kierunku X i -4(jednostek) w kierunku Y to zeby Objekt B takze przesunal sie o 15 w osi X i -4 w osi Y...ALE jak zrobie rotate(obrót) objektu A w kazdej osi to objekt B nie bedzie sie obracal poprostu nie zaraguje ...
Napisano 22 Październik 200618 l tak samo jak powyżej podłącz te parametry pod rodzica tylko transform do odpowiednich osi i już w connection editorze będzie nawet łatwiej
Napisano 22 Październik 200618 l Autor tak tak ale jak robie to w connection editor to i lacze odpowiednie translate objektu A z Translate objektu B to objekt B przesuwa mi sie na srodek objektu A...a tego nie kce...on ma byc w tym miejscu w ktoorym go ustawilem..;)
Napisano 22 Październik 200618 l to możesz dodać expresje dodającą transormacje z A a nie zmieniającą ją lub spróbuj zamorzić transformacje chwilowo nie mam majki pod ręką ale zagodzinke sprawdze
Napisano 22 Październik 200618 l Zaznacz ten ktory ma poruszac tym drugim obiektem, pozniej zaznacz drugi obiekt i daj Point Constraint i zaznacz Maintain Offset , w opcjach przy tworzeniu.
Napisano 22 Październik 200618 l Autor fikołek napisał: to możesz dodać expresje dodającą transormacje z A a nie zmieniającą ją lub spróbuj zamorzić transformacje chwilowo nie mam majki pod ręką ale zagodzinke sprawdze fikołek napisał: juz sprawdziłem mrożenie transformacji pomogło moglbys to dokladniej opisac bo nie rozumiem...jak mam to zamrozic?...modifty>freeze tansformations?... no robie tak ale objekt i tak sie przesuwa do srodka tego drugiego;/
Napisano 22 Październik 200618 l Zrób odpowiednie równanko, które załatwi wszystkie problemy: A - parent B - child Bx, By, Bz - współrzędne początkowe obiektu (po to, by się nie przesuwał do srodka obiektu A , są to liczby - w równaniu pod te wartości podstawiasz po prostu liczby). B.tx = A.tx + Bx; B.ty = A.ty + By; B.tz = A.tz + Bz; Powinno działać. By ć może sposób fikołka jest szybszy, ale nie chce mi się uruchamiać Maya by sprawdzić.
Napisano 22 Październik 200618 l Nie rozumiem dlaczego nie sprobujesz point constrainta, najszybciej jest, nie trzeba freezowac, ani kombinowac z expression, pare klikniec i musi działac, zakladka animation dalej constraint pozniej point (tylko maintain offset zaznacz , inaczej tez przyciagnie do srodka drugi obiekt), najlepiej poczytaj o constraintach w helpie. Point constraint zostal specjalnie stworzony do tego zadania, podlacza translate jednego obiektu do drugiego, nie biorac pod uwage rotacji. Dodatkowo można kluczować dzialanie constrainta.
Napisano 22 Październik 200618 l Autor brumugun, ja wiem ze twoje rozwiazanie jest dobre ale jeden z tych objektow jest kontrolowany przez suwak(poczatek tego watku) i jak robie to twoim sposobem to niestety suwak przestaje dzialac:(
Napisano 22 Październik 200618 l Baldack ja najpierw zmroziłem oba obiekty i połączyłem w connection editorze translate i działa, jak zmrozisz jeden to obiekt kontrolowany pszeskoczy do innej lokacji
Napisano 22 Październik 200618 l aha nie wiedziałem, czyli jak, chcesz jeden obiekt kontrolowac zarowno suwakiem (jedna oś) jak i jakims obiektem ( dwie osie), czy moze suwakiem ( w jednej osi) kontrolujesz ten obiekt ktory z kolei porusza jeszcze innym w dwoch osiach?
Napisano 25 Październik 200618 l Autor PYTANIE kolejne: 1)jak zrobić żeby opona która dotknie powierzchni trochę "sflaczała"(trochę się zniekształciła) rysunek niżej... 2)jak zautomatyzować ruch obrotowy koła, tzn. opona się kreci 2 krotnie szybciej niż się porusza... chciałbym zrobić żeby ruch obrotowy zależał od ruchu opony próbowałem w "connection editorze" ale wtedy opona wykręcała(ruch był w zła strone tzn. opona poruszana w przód a kreciła sie jakby jechała w tył) mi się w dziwna stronę i jej ruch obrotowy był zbyt wolny....
Napisano 25 Październik 200618 l na drugie zrób expresje i pomnóż przez -1 i powinno sie obracać we właściwą stronke ja na walcu zrobiłem coś takiego Cytat pCylinder2.rotateX = pCylinder2.translateZ *5 jak w załą strone to daj -5 jak za wolno to podwyższ liczbe a jak za szybko po obniż do animowania obracających sie kół były jakieś zautomatyzowane skrypty le żadnego nie pamiętam może poszykaj na Highendzie w dziale animacja na pierwsze to powinno pomóc soft body jak znajde troche czasu to dam jakieś szczegóły jak to zrobić bo z głowy to średnio pamiętam :P
Napisano 25 Październik 200618 l Autor sorry nikt nie ma tego skryptu bo na hh3d go nie ma niestety... znacie może jakieś stronki z nauka mel'a?
Napisano 25 Październik 200618 l Do helpa zajrzyj - tam jest wszystko. Łacznie z opisem wszystkich komend.
Napisano 30 Październik 200618 l http://www.youtube.com/watch?v=CQ5SFhynSWU Tutaj masz na youtube pare tutoriali moga byc pomocne
Napisano 31 Październik 200618 l Autor happy-angel, dzięki:) myślałem nad tą oponą i wymyślilem ze będzie ona clothem(rysunek) i w jej centrum umieszczę locator (lub inny obiekt) który to będzie panował nad vertexami w jej wnętrzu(te czerwone) ale mam problem nie wiem jak je podpiąć do tego locatora:]...niby wydawało mi się że zrobię to przy pomocy "drag control" ale on jest jakiś inny niż mi się wydawało przynajmniej w Maya8... ?jakieś sugestie?
Napisano 1 Listopad 200618 l Autor rozwiazalem problem:) wlasnie clothem:) i wyglada bardzo dobrze... wiec powracam do sprawy: ruchu obrotowego opon...help...
Napisano 1 Listopad 200618 l poszukałem i znalazłem kilka tutków do animowania koła :P 1 2 tytaj nawet z deformacją :P tutaj też coś jest
Napisano 5 Listopad 200618 l Autor http://www.highend3d.com/maya/downloads/mel_scripts/animation/4109.html tutaj jest skrypt do obotowych kol:D ale nie wiem jak to sie uruchamia:D...moze drobny help?:P
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto