Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Przymierzam się do mojej pierwszej wizualizacji. Zastanawiam się jak wymodelować duże powierzchnie typu podłoga (ściana) z kafelkami, parkiet, itd. Czy sprawę załatwi plane z teksturą i powiedzmy bumpem w miejscu łączeń? Bo chyba modelowanie każdej płytki z osobna to nienajrozsądniejszy pomysł? A co z fugami? Może znacie jakiś tutorial poruszający te problemy? Wszelkie sugestie mile widziane.

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 825
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Szczerze mówiąc, to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić jedną płytkę, skopiować ją odpowiednio, a następnie odrobinkę niżej dać plane'a, który utworzy fugi.

 

Jeśli to parkiet, to każda płytka może mieć chyba tą samą teksturę. Jeśli kafeli mają się układać w odpowiednie wzory, możesz rzutnąć jedną dużą teksturę na wsztystkie płytki i odpowiednio zmapować.

 

Można także to zrobić zwykłym plane'em i bumpem - imo jak ci wygodniej.

Ten pierwszy sposób owocuje zwiększoną znacznie ilością poly, co może obciążyć komputer...

Napisano

jakkolwiek uznasz za stosowne i bedzie to dobrze wygladalo. Osobiscie polecam metode plane-->odpowiednia ilosc faceow (tyle ile plytek) --> extrude by face (zalozmy 2mm) --> bevel (zalozmy 1mm height i 1mm offsetu). done.

Napisano

Jeżeli używasz Vraya lub mentala, to przy ich wydajnym displacemencie jest to jak dla mnie najlepsza metoda.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności