Faun Napisano 26 Wrzesień 2006 Share Napisano 26 Wrzesień 2006 Przymierzam się do mojej pierwszej wizualizacji. Zastanawiam się jak wymodelować duże powierzchnie typu podłoga (ściana) z kafelkami, parkiet, itd. Czy sprawę załatwi plane z teksturą i powiedzmy bumpem w miejscu łączeń? Bo chyba modelowanie każdej płytki z osobna to nienajrozsądniejszy pomysł? A co z fugami? Może znacie jakiś tutorial poruszający te problemy? Wszelkie sugestie mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 26 Wrzesień 2006 Share Napisano 26 Wrzesień 2006 Szczerze mówiąc, to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić jedną płytkę, skopiować ją odpowiednio, a następnie odrobinkę niżej dać plane'a, który utworzy fugi. Jeśli to parkiet, to każda płytka może mieć chyba tą samą teksturę. Jeśli kafeli mają się układać w odpowiednie wzory, możesz rzutnąć jedną dużą teksturę na wsztystkie płytki i odpowiednio zmapować. Można także to zrobić zwykłym plane'em i bumpem - imo jak ci wygodniej. Ten pierwszy sposób owocuje zwiększoną znacznie ilością poly, co może obciążyć komputer... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VoNd Napisano 26 Wrzesień 2006 Share Napisano 26 Wrzesień 2006 jakkolwiek uznasz za stosowne i bedzie to dobrze wygladalo. Osobiscie polecam metode plane-->odpowiednia ilosc faceow (tyle ile plytek) --> extrude by face (zalozmy 2mm) --> bevel (zalozmy 1mm height i 1mm offsetu). done. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 26 Wrzesień 2006 Share Napisano 26 Wrzesień 2006 Jeżeli używasz Vraya lub mentala, to przy ich wydajnym displacemencie jest to jak dla mnie najlepsza metoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi