Jump to content

jak modelować parkiet/kafelki?


Faun

Recommended Posts

Przymierzam się do mojej pierwszej wizualizacji. Zastanawiam się jak wymodelować duże powierzchnie typu podłoga (ściana) z kafelkami, parkiet, itd. Czy sprawę załatwi plane z teksturą i powiedzmy bumpem w miejscu łączeń? Bo chyba modelowanie każdej płytki z osobna to nienajrozsądniejszy pomysł? A co z fugami? Może znacie jakiś tutorial poruszający te problemy? Wszelkie sugestie mile widziane.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Szczerze mówiąc, to chyba nic nie stoi na przeszkodzie, aby zrobić jedną płytkę, skopiować ją odpowiednio, a następnie odrobinkę niżej dać plane'a, który utworzy fugi.

 

Jeśli to parkiet, to każda płytka może mieć chyba tą samą teksturę. Jeśli kafeli mają się układać w odpowiednie wzory, możesz rzutnąć jedną dużą teksturę na wsztystkie płytki i odpowiednio zmapować.

 

Można także to zrobić zwykłym plane'em i bumpem - imo jak ci wygodniej.

Ten pierwszy sposób owocuje zwiększoną znacznie ilością poly, co może obciążyć komputer...

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy