Skocz do zawartości

Rendering - 2 pytania


Gadon

Rekomendowane odpowiedzi

1. Robie 3 rendery jednego obiektu w mental rayu (kazdy render z innego rzutu kamery). Kazdy render po kolei robie osobno - tzn wyrenderuje sie obiekt, zmienie polozenie kamery i renderuje znowu. Wiec niestety musze byc co kilkanascie minut przy komputerze i sprawdzac.

Pytanko: Czy mozna to jakos zautomatyzowac? - ustawic np 3 kamery i po kolei automatycznie z kazdej kamery renderował mi obiekt? - wygodnie bylo by wtedy zapuscic komputer na noc i niech sobie dziala z mentalem.

Jesli jest cos takiego mozliwe - to czy jest mozliwe zrobić inne zupelnie 3 ustawienia dla renderingu obiektu (obiekt ten sam, ale inny rzut kamery, inne polozenie swiatel itp) i potem automatycznie... ?

 

2. nie bardzo wiem jak ustawic zeby renderowac na dwa komputery (i wiecej) - ktos pomoze, jakies informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

prawie na pierwsze

w channel boxie masz na dole layers i render layers i tu możesz ustawić różne rendery i materiały dla obiektów

czasem jest to nawet konieczne

 

z różnymi kamerami to możesz zrobić animacje ustawić kamera w innym miejscu co kletke i wyrenderować do oddzielnych plików graficznych

 

na pozostałe nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pobawić się z poleceniami post render itp dostępnymi w ustawieniach renderera w zakładce common. Nigdy tego nie ruszałem, więc nie wiem czy działa, ale spróbować można. Renderlayers także obiecująco wyglądają.

 

Ad. 2.

Jeśli renderujesz przy użyciu mental ray for Maya, musisz na pozostałych komputerach zaistalować program mental ray sattelite.

Następnie, w folderze maya/ver./prefs/ tworzysz plik o nazwie maya.rayhosts (zwróc uwagę na rozszerzenie!!!). W tym pliku w osobnych wierszach piszesz host:port np.:

192.168.0.2:7103

192.168.0.3:7104

192.168.0.4:7103

itd.

Domyślny port to port o numerze 7103, nalepiej pozostawić domyslny.

Pamiętaj o odblokowaniu w firewallach tego portu, aby nie było problemu z przesyłaniem pakietów.

 

Plik maya.rayhosts może być także umieszczony w innych lokalizacjach - w helpie o tym znajdziesz, jak zresztą o wszystkim, o czym tu pisałem.

 

Pamiętaj także o ograniczeniach liczby procków renderujących - Maya Complete -2, Maya Unlimited - 8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności