Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich

 

1. Przepalenia widoczne na obrazku

2. Jak je wyeliminować?

3. Renderuje w v-rayu

 

Było dobrze to cos zchrzaniłem teraz nie moge dojść do ładu prosze o szybką odpowidż;)

  • Odpowiedzi 21
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja bym sie wstrzymał do nałożenia materiałów

dodatkowo w zakladce color maping zmien na HSV expotential

dobrze godom ? jak nie to skasuje

Napisano
  • Autor

piksar materiały juz miałem nałożone i wychodziło to samo ale sprobuje taj jak mowisz zaraz zapodam łobrozek;)

Napisano
  • Autor

no Marcin pomoglo jest ok jak bede miał jeszcze jakieś pytanka to zapytam wielkie dzieki chlopaki:)

Napisano
  • Autor

znów ja teraz cos z colorami jest nie tak jako mam zredukowac ciemny kolor sciany tej gdzie sa okna ?Powinna być biala?

Napisano
  • Autor

ok ostatnie juz chyba pytanie na dzisiaj jak zmniejszyc te plamy kolo okien?

mam wysoki multiplier w skylight bo jakos sceny rozjasnic nie moglem

Napisano

W żaluzjach nie masz czasami koloru RGB 255,255,255 ? Jak tak, to zmień. Zwiększyłbym też jakość GI i zmniejszył natężenie światła z zewnątrz i/lub Bright multipiler w color mappingu

Napisano

zwieksz ilość Hsph w irradiance map i zanzacz check sample visibility, poza tym to może być tez spowodowne secondary bounces.

Napisano
  • Autor

idzie sie zalamac zapominam o tym ze Hsph w irradiance map zmniejszam zeby sie szybciej liczylo;(

Napisano

primo. Nie pisz post pod postem. Używaj przycisku edit

 

secundo. W irradiance map Zmień Current preset na low, lub medium - o to mi chodziło

Napisano

W odniesieniu do ustawien rendera, ktore podales jako screen.

 

Jezli ustawiasz IR na Very Low, to nie ma sie co dziwic, ze cienie wogole nie sa tam, gdzie powinny byc. Stad te twoje przepalenia w naroznikach, czyli tam, gdzie teoretycznie powinien byc cien. Moim zdaniem Very Low w ustawieniach sluzy tylko do podgladu calosci natezenia swiatla, z poprawnoscia fizyczna, czyli nijako odpowiednim cieniowaniem nie ma to nic wspolnego. jezli ustawisz na Very High , lub high w opcjach IR jestem penien ze nie bedziesz mial zadnych przepalen. MOzesz rowniez sprobowac uzyc Quasi MOnte carlo jako first Bounce, lub dobrac odpowiednie parametry dla IR custom

 

clrtrsh - okresla czulosc na barwy GI. Im mniejsze wartosci tym ir staje sie bardziej czula na wszelkie zmiany.

 

dist tresh - wieksza wartosc spowoduje uwzglenienie wiekszej dokladnosci tam, gdzie obiekty sa blisko siebie, czyli ogolnie wiecej sampli tam, dzie jest wieksze zageszczenie :P

 

Nrm tresh - mniejsze wartosci spowoduja wieksza czulosc na linie powierzchni oraz male detale :)

 

Max i Min rate mozna to zrozumiec analogicznie do Ataptive Subdivision, czyli nad sample i pod sample ( nie jest to to samo, ale mozna sobie to latwiej wyobrazic ). Te parametry maja zasadniczy wplyw na IR. Moim zdaniem dobre wartosci to Max=(-3) ^ Min=( 0 lub 1 )

 

Ir jest wlasnicie taka wersja QMC, w ktorej mozna powiedziec silnikowi renderujacemu, zeby na pewne zeczy zwracal mniejsza a na inne wieksza uwage. Dobranie odpowiednich ustawien gwarantuje moim zdaniem niepokonana jeszce przez inna metode wydajenosc jezeli chodzi o Czas i jakosc :)

 

jezeli nie wytlumaczylem tego dostatecznie zapraszam na :

http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/render_params_advancedimap.htm

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności