Skocz do zawartości

Skin > Morpher Angle


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

mam taki problem - chcę sobie zrigować model człowieka i natrafiłęm na proglem w postaci deformacji siatki. Jak doczytałem w Helpie, sposobem rozwiązania tego problemu jest 'Morpher Angle'. Niestety, nie za bardzo rozumiem co dokładnie mam zrobić, aby dla danego stawu (np. kolana) zastosować go.

 

Ktoś jest w stanie pomóc? :)

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jak jest z nowszymi wersjami maxa, ale tu chodzi chyba o skin morpha. Dziala on na zasadzie ze pewnej grupie kosci (lub pojedynczej) przypisuje sie rozne katy no i oczywiscie siateczke sie odpowiednio edytuje. Np. jak masz ruch noga, to sie edytuje sama kosc piszczelowa i zginanie w kolanie, czyli w tym wypadku wystarczy 1 kacik przypisac jak noga jest maxymalnie w zgieta w kolanie. Dla calej nogi juz trzeba przypisac przynajmniej 2 katy. Czyli jak noga jest maxymalnie podniesiona w gore (tu bardzo czesto sie wali caly rig i siatka wyczynia rozne nieciekawe rzeczy) wiec trzeba ladnie wyedytowac i poprawic siateczke zeby ladnie miesnie sie wybrzuszaly i to samo w druga strone i cala reszta szkieletu. Niestety jest tym troche zabawy ale jak uda ci sie dokladnie porobic morphy to nie bedziesz mial pozniej problemow przy samej animacji, ze ci sie tam bedzie dziwnie siatka sie zachowywala.

 

Ps. skin morpha dodajesz nad skina w stosie :D i nie potrzebna ci jest edit poly aczkolwiek nie slyszalem o tej metodzie co mowil streaker moze jest jakas latwiejsza ni mam pojecia. Na koniec jescze powiem, ze poszukaj sobie videtutka do tego bo pamietam, ze widzialem go gdzies kiedys na jakiejs fajnej stronie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności