3dsmaxman Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 Witam, mam taki problem - chcę sobie zrigować model człowieka i natrafiłęm na proglem w postaci deformacji siatki. Jak doczytałem w Helpie, sposobem rozwiązania tego problemu jest 'Morpher Angle'. Niestety, nie za bardzo rozumiem co dokładnie mam zrobić, aby dla danego stawu (np. kolana) zastosować go. Ktoś jest w stanie pomóc? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
streaker Posted October 14, 2006 Share Posted October 14, 2006 nakładasz wyżej w stosie edit poly/mesh -> edytujesz jak ma być -> cofiesz sie do skina i klikasz add from stack, czy jakoś tak Link to comment Share on other sites More sharing options...
SUPER_OkO Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Nie wiem jak jest z nowszymi wersjami maxa, ale tu chodzi chyba o skin morpha. Dziala on na zasadzie ze pewnej grupie kosci (lub pojedynczej) przypisuje sie rozne katy no i oczywiscie siateczke sie odpowiednio edytuje. Np. jak masz ruch noga, to sie edytuje sama kosc piszczelowa i zginanie w kolanie, czyli w tym wypadku wystarczy 1 kacik przypisac jak noga jest maxymalnie w zgieta w kolanie. Dla calej nogi juz trzeba przypisac przynajmniej 2 katy. Czyli jak noga jest maxymalnie podniesiona w gore (tu bardzo czesto sie wali caly rig i siatka wyczynia rozne nieciekawe rzeczy) wiec trzeba ladnie wyedytowac i poprawic siateczke zeby ladnie miesnie sie wybrzuszaly i to samo w druga strone i cala reszta szkieletu. Niestety jest tym troche zabawy ale jak uda ci sie dokladnie porobic morphy to nie bedziesz mial pozniej problemow przy samej animacji, ze ci sie tam bedzie dziwnie siatka sie zachowywala. Ps. skin morpha dodajesz nad skina w stosie :D i nie potrzebna ci jest edit poly aczkolwiek nie slyszalem o tej metodzie co mowil streaker moze jest jakas latwiejsza ni mam pojecia. Na koniec jescze powiem, ze poszukaj sobie videtutka do tego bo pamietam, ze widzialem go gdzies kiedys na jakiejs fajnej stronie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now