Skocz do zawartości

Obiekt3d : Mur, wieza i dom.


Konras

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam sie jak tutaj pogodzic w tekstorowaniu dwie rzeczy. Sprawa glownie dotyczu sie muru, bo chcialbym aby cegly nie byly zbyt pixelowate, ale z drugiej strony chcialbym tez uzyskac nieregularnosci w postaci pekniec, zabrudzen itd... ale tu pojawia sie problem, bo jedna tekstura tego nie osiagne, ta tutaj jest powtarzalna, dlatego jest ostra. Prosze powiedcie jak Wy sobie wszyscy z tym radzicie.

1sf5.th.jpg 2ax3.th.jpg 3sk2.th.jpg 4hz8.th.jpg 5zq2.th.jpg 6az0.th.jpg 7wt3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dekale - robisz osobne plany bardzo blisko ściany z osobną teksturą, potem malujesz na nich dodatkowe zabrudzenia, pęknięcia czy co tam chcesz, a puste miejsca maskujesz alfą :)

 

To trochę pomoże, ale i tak będziesz musiał się pozbyć wrażenia jednolitości z tej tekstury :) może ciebie zainspiruje -> http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=366358&page=1&pp=15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, ale tych modeli nie moge udostepnic, gdyz razem z paroma znajomymi staramy sie napisac, wymodelowac i wogle zrobic cos co gre moze choc w 1% przypomni i na pewno by sie nie zgodzili abym dawal do niej modele. Zreszta niestety tych tutaj obecnych na screenach i tak nie mam bo mi je format pochlonal, ale do zadania pytania sie screeny idealnie nadawaly.

 

ps. Ziomuś z nieba mi tutaj spadles, to chyba najszybsza i najtrafniejsza pomoc jaka kiedykolwiek na forum otrzymalem :) dzieki wielkie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złam trochę tą texturę jakimiś dodatkami - np te 'wsporniki' które się co jakiś czas powtarzają pomaluj trochę innym kamieniem, podmurowanie w murze daj kamienne, albo lepiej zrób jeszcze jedną taką samą texturę, ale pobrudzoną od dołu (od góry niech będzie identyczna by się dobrze z tą łączyła) i zrób cięcie przez długość - potem od dołu daj przybrudzoną texturę, od góry tą co masz (w końcu mur przy ziemi jest zawsze trochę brudniejszy niż u góry) - mam nadzieję że rozumiesz o czym piszę ;). Możesz zrobić kilka wersji textury i odpowiednio zamapowac ściany by móc wymieniać textury.

 

No i decale jak ziomuś pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mur wygląda najgorzej. empecik napisał już chyba wszystko. możesz też pokusic sie o zrobiene wersji z jakąś dziurą na geometrii. można do decala dodać odstającą cegiełke czy coś ;) i to wszystko bezproblemowo może urzywac tekstury ze ścian. w Prince of persia (jestem maniakiem, sands of time przeszedłem 20 razy chyba :P) urzywali prostych boxów jako urozmaicenia. Symulowały wystające cegły etc. i prezentowało sie to całkiem znośnie za niską cene poly.czyli decalem wgniecenia. geometrią wystające.mur wygląda strasznie sztucznie teraz ale decal plus jakieś urozmaicenia na geometrii powinny wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo lepiej zrób jeszcze jedną taką samą texturę, ale pobrudzoną od dołu (od góry niech będzie identyczna by się dobrze z tą łączyła) i zrób cięcie przez długość - potem od dołu daj przybrudzoną texturę, od góry tą co masz

 

tu jest to bardziej obrazowo pokazane:

 

http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=3791546&postcount=54

(thx ziomuś za linka)

 

wystające boxy na cegły, bądź wymodelowane dziury, jak Eric pisze, też są bardzo dobrym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności