Napisano 15 Październik 200618 l Zastanawiam sie jak tutaj pogodzic w tekstorowaniu dwie rzeczy. Sprawa glownie dotyczu sie muru, bo chcialbym aby cegly nie byly zbyt pixelowate, ale z drugiej strony chcialbym tez uzyskac nieregularnosci w postaci pekniec, zabrudzen itd... ale tu pojawia sie problem, bo jedna tekstura tego nie osiagne, ta tutaj jest powtarzalna, dlatego jest ostra. Prosze powiedcie jak Wy sobie wszyscy z tym radzicie.
Napisano 15 Październik 200618 l dekale - robisz osobne plany bardzo blisko ściany z osobną teksturą, potem malujesz na nich dodatkowe zabrudzenia, pęknięcia czy co tam chcesz, a puste miejsca maskujesz alfą :) To trochę pomoże, ale i tak będziesz musiał się pozbyć wrażenia jednolitości z tej tekstury :) może ciebie zainspiruje -> http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=366358&page=1&pp=15
Napisano 15 Październik 200618 l Autor Wybacz, ale tych modeli nie moge udostepnic, gdyz razem z paroma znajomymi staramy sie napisac, wymodelowac i wogle zrobic cos co gre moze choc w 1% przypomni i na pewno by sie nie zgodzili abym dawal do niej modele. Zreszta niestety tych tutaj obecnych na screenach i tak nie mam bo mi je format pochlonal, ale do zadania pytania sie screeny idealnie nadawaly. ps. Ziomuś z nieba mi tutaj spadles, to chyba najszybsza i najtrafniejsza pomoc jaka kiedykolwiek na forum otrzymalem :) dzieki wielkie :)
Napisano 15 Październik 200618 l Złam trochę tą texturę jakimiś dodatkami - np te 'wsporniki' które się co jakiś czas powtarzają pomaluj trochę innym kamieniem, podmurowanie w murze daj kamienne, albo lepiej zrób jeszcze jedną taką samą texturę, ale pobrudzoną od dołu (od góry niech będzie identyczna by się dobrze z tą łączyła) i zrób cięcie przez długość - potem od dołu daj przybrudzoną texturę, od góry tą co masz (w końcu mur przy ziemi jest zawsze trochę brudniejszy niż u góry) - mam nadzieję że rozumiesz o czym piszę ;). Możesz zrobić kilka wersji textury i odpowiednio zamapowac ściany by móc wymieniać textury. No i decale jak ziomuś pisze.
Napisano 15 Październik 200618 l mur wygląda najgorzej. empecik napisał już chyba wszystko. możesz też pokusic sie o zrobiene wersji z jakąś dziurą na geometrii. można do decala dodać odstającą cegiełke czy coś ;) i to wszystko bezproblemowo może urzywac tekstury ze ścian. w Prince of persia (jestem maniakiem, sands of time przeszedłem 20 razy chyba :P) urzywali prostych boxów jako urozmaicenia. Symulowały wystające cegły etc. i prezentowało sie to całkiem znośnie za niską cene poly.czyli decalem wgniecenia. geometrią wystające.mur wygląda strasznie sztucznie teraz ale decal plus jakieś urozmaicenia na geometrii powinny wystarczyć.
Napisano 15 Październik 200618 l albo lepiej zrób jeszcze jedną taką samą texturę, ale pobrudzoną od dołu (od góry niech będzie identyczna by się dobrze z tą łączyła) i zrób cięcie przez długość - potem od dołu daj przybrudzoną texturę, od góry tą co masz tu jest to bardziej obrazowo pokazane: http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=3791546&postcount=54 (thx ziomuś za linka) wystające boxy na cegły, bądź wymodelowane dziury, jak Eric pisze, też są bardzo dobrym pomysłem.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto