esiuletz Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Wiatm przedemną bardzo fajne zlecenie jednak tym razem moje doświadczenie musi wyjść poza M. Flasha. Mianowicie czodzi mi o stworzenie animacji z krótkim filmikiem 3d (kilka ujęć) a dokładniej chcę zasnimiować yacht regatowy który płynąlby po morzy wyrzucając z pod sibie fale (ewentualnie mogłaby się zmieniać pogoda z burzowej na słoneczną). Czy może mi ktoś doradzić jakiego progsa użyć do tego celu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 3dsmax wystarczy, ale mam wrażenie, że nie wiesz, na co sie porywasz: to będzie Cię kosztowało co najmniej dwa - trzy m-ce nauki i dalszy tydzień lub dwa pracy nad sceną. BTW: witam na forum. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeg Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 3dmax-!! w 2-3 miesiące?!! od podstaw? polymodeling,particle,reactor ,tektury,animacja. SHogun troche przesadziłeś. Wg mnie około 1 roku aby zrobic animację na wzgęldnie dobrym poziomie z tymi wytycznymi. A poza tym to witaj w klubie:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Ja miałem na mysli 2 miesiące kucia dzień w dzień po 10h, przy plynnej znajomości angielskiego, wczytywaniu się w helpa i talencie rzeźbiarkim ulatwiajacym modelowanie. Tomeg, gdybym go wyśmiał, jak nakazuje rozsadek, to bym dostał bana, a po co? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Orangegraphics Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 wykonalne, aczkolwiek cud by się przydał. polecam od razu 3dsmaxa 8 + Vray 15. RC2 o v-rayu czytać tutaj w dziale rendery oraz www.spot3d.com pozatym jakaś książka od podstaw 3ds. polymmodeling, bo najprostszy. do tego jeszcze partiplesy albo jakis plugin wymulujący do fal i fruuu powodzenia. masa roboty przed tobą Link to comment Share on other sites More sharing options...
tweety Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 bardzo trudne zadanie przed tobą. symulacja zjawisk atmrosferycznych to jedno ale symulacja zachowań się jachtu to już zupełnie inna para kaloszy. ruchy żagli, przechył pod odpowiednim kątem, zanurzenie czy skoki przez fale... sporo do zrobienia. do tego dochodzi animacja tryskającej wody czy piany wyskakującej spod dziobu, kilwater... co do programów: Maya lub 3ds max, dreamscape (jeśli na mayke jest takowy), Realflow (jeśli na mayke jest takowy) mentalray lub scanline dla maxa (vray tutaj nie nadaje się w ogóle), combustion do postprodukcji. Zależy też od tego jak wielki nacisk kładziesz na realizm ruchów czy realizm kadrów. Pamiętaj, że nic nie robi się ot tak sobie (pstryk i jest łódeczka, pstryk i jest ruch, pstryk i jest fala). To jest masa roboty i często jedna osoba nie podoła takiemu zleceniu. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaras Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 ja ja , naturlich , Herr Moderator ma recht , w wątku Rascala i Bhalla "Terranowa" echhhh ;) ( dział Animacja) jest gdzieś pięknie pokazana animacja sztormowego morza z takimi właśnie efektami. pozdrawiam i powodzenia ... bo będzie Ci bardzo potrzebne acha - co do budowy jachtu to prześledź wątki Komica z bitew - tam zobaczysz jak się buduje konstrukcje pływające Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shogun 3D Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Tweety ma rację. Poza tym nie wiem, czemu mnie Dreamscape nie chodzi pod maxem 8. Ale gdyby to była kwestia wersji softu, to grozi ci przesiadka na maxa 7, żeby Dreamscape smignął. Tweety, czemu V-ray się nie nadaje, poza tym, że Dreamscape odmawia z nim współpracy? Jesli juz masz do wyboru render w Scanline i Mentalu, to zapomnij o Scanline... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tweety Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Shogun: bo vray imho w sumie nie nadaje się do niczego innego niż tylko vizki. problem ma taki, że o ile GI i inne pierdółki sobie ładnie liczy o tyle do takich rzeczy jak woda czy atmosfera mental wygrywa nie o jedną ale o kilkaset głów. ale to tylko moja subiektywna opinia :] i nie przekreślałbym tak łatwo scanline'a. efekty z dreamscap'a są renderowane tylko i wyłącznie pod scanlinem :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now