Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

można zrobić sketch vertices z opcją line.

z tym że trzeba to robić z osobna dla wszystkich poziomych żądków.

 

można też wybrać wszystko i zrobić relax => relax by centers, wszystkie facy będą mniej więcej równe ale brzegi będą krzywe i zciągnięte.

 

jeśli siatka na samym objekcie ma równe odstępy, to relax by face albo edge powinno działać najlepiej, ale jak na samym objekcie już są różne odstępy, to jedna z powyższych opcji zadziała lepiej.

Napisano

możesz też ustawić GRIDa o potrzebnej ilości lini max. 100 i poprzesuwać edgesy ręcznie z zahaczonym snap to grid .. ale to jednak ręczna robota a nie automat ... choć w wiele większa dokładność

Napisano
jeśli siatka na samym objekcie ma równe odstępy, to relax by face albo edge powinno działać

 

wydaje mi się że to to, ale nie mogę znaleźć. mam maxa 7, ale bewnie takie bajery to od 8 -.-

Napisano

patrzyłeś pod Tools w edytorze UVW? to się nazywa Relax Dialog. ale nie wiem czy jest w siódemce.

 

jak nie to przeżucić się na ósemkę albo przesuwać ręcznie do grida jak mówił zdeno, albo jakiegoś pluginu do unwrapowania bądź innego programu poszukać.

Napisano

bo na objekcie linie też są nierównomierne na zgięciach, a relax orientuje się wymiarami prawdziwego objektu, więc tylko maksymalnie przybliży wymiary do wymiarów faców na objekcie.

 

tak spytam z ciekawości czemu to wogle chcesz mieć równe? bo jak nie będzie równe w uvw tylko tak jak jest teraz to tekstura będzie się ładniej na tym rozkładała.

Napisano

źlę się wyraziłem. siatka w unwrapie wszerz ma być jak najbardziej podobna do tej na obiekcie. checker rozkłada się prawie idealnie, jednak po nałożeniu tekstury linie proste idące pod kątem na obiekcie robią się zygzakowate.

Napisano

czy dobrze zrozumiałam, nie muszą być wcale równe odstępy, tylko ma być żeby przechylona kreska z tekstury wyświetlała się prosto?

 

więc zrobiłam podobny objekt, dałam relax by face kilka tysięcy iterations (pod koniec vertexy się już nie ruszały), i wyszło chyba dobrze.

 

dajesz w viewporcie teksturę (tą pod kątem) maksowski checker, czy jakąś bitmapę? bo bitmapy lubią się niekiedy w viewportach układać inaczej niż na renderze, dlatego lepiej uv rozkładać za pomocą maksowskiego czeckera, albo zrenderuj objekt z bitmapą czy dalej będzie źle.

 

acha i czy nad unwrapem jest może jeszcze meshsmooth? bo on też może uvw trochę zniekształcić.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności