damusTo Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 ... własnie w tej kwesti potrzebna mi pomoc, byłbym wdzieczny gdyby ktos wskazał mi dość precyzyjnie jaki dział helpa zgłebić, jeszcze bardziej gdyby mnie wprowadził, wskazał lub wykonał stosownego tutka. Mam juz prosze ja was silnik od taki tam V8 427... Mam także juz gotowy frabment mechaniki który chciałbym puscis w ruch ... Teraz gryzac paznokcie zastanawiam się czy ktoś bedzie skłonny mi pomóc. To jak dacie rade ?
piksar Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 popatrz tu http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=27112&highlight=animacja+silnika btw śliczny model
damusTo Napisano 16 Listopad 2006 Autor Napisano 16 Listopad 2006 OK, dzięki, a kto da więcej ? To jest dokładnie to o co mi chodzi ale potrzebuje instrukcji jak tego dokonać jak to działa wiem.
deshu Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 czego dokladnie oczekujesz? jakich porad?jaki efekt chcesz osiagnac? moja animacja o ktorej mowiles w PM byla cala zrobiona za pomoca havoka i guzika autokey
Jonasz_Real Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Ehh, ja tak modelowac nie potrafię. :(
damusTo Napisano 26 Listopad 2006 Autor Napisano 26 Listopad 2006 Chodzi mi o zbudowanie hierarchii, tak by obrót jakiegoś elementu, powodował że np tłoki zaczną robić swoje, no i analogicznie reszta. Modelować potrafię, animować, eh no od 99/00 nic nie robiłem i uciekło, wiedz trzeba by mnie traktować jak zielonego i naprowadzić mnie, aż złapię analogię i pójdzie juz samoistnie. Pomocy proszę.
Bruneq Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 Jutro ci pomoge chyba!O ile nie zapomne!!:) Ale przyznac musisz ze bylem bardzo blisko!;)
deshu Napisano 26 Listopad 2006 Napisano 26 Listopad 2006 prosilbym o podawanie info tutaj, z chcecia tez sie naucze takich funkcji:)
Kris_R Napisano 28 Listopad 2006 Napisano 28 Listopad 2006 No to jak to jest damusTo? bo z watku niejasno wynika, ze ktos juz Tobie pomaga... a w rzeczywistosci? Uporales sie juz z problemem?
damusTo Napisano 28 Listopad 2006 Autor Napisano 28 Listopad 2006 Wszyscy pomagaja tylko nic z tego nie ma, po za ciepłym słowem nie problem nie jes rozwikłany, padło kilka obietnic i tyle.
Kris_R Napisano 29 Listopad 2006 Napisano 29 Listopad 2006 Jeśli możesz.. odezwij się do mnie na GG lub jakoś tak bardziej prywatnie. Podam Ci adres do przesłania scenki i rzucę na to okiem. Myślę, że problem nie jest aż tak problemowy i damy sobie z tym radę. ;) pozdrawiam
damusTo Napisano 5 Grudzień 2006 Autor Napisano 5 Grudzień 2006 Jeśli możesz.. odezwij się do mnie na GG lub jakoś tak bardziej prywatnie. Podam Ci adres do przesłania scenki i rzucę na to okiem... Dzięki Kris ale jest kilka ale i tak: 1)Pojawiły się tu prośby o upublicznienie tych informacji. 2)Osobiście mam tendencje do pozostawiania trwałych śladów na forum by mogła z tego korzystać cała jego społeczność 3)Nie mam ochoty wycinać i rozsyłać tego silnika 4) Nie urządza mnie wreszcie byś to ty wykonał te animację bo sam chcę to opanować Dlatego wolałbym byś jeśli potrafisz wskazał na 2 cylindrach i boxie przy użyciu kilku screenów i kilkunastu zdań jak należało by tego dokonać i to powinno załatwić sprawę ;)
Bruneq Napisano 7 Grudzień 2006 Napisano 7 Grudzień 2006 ok...wiec zaczynam! 1szy moj nibytutek!!Mam nadzieje ze załapiecie o co biega!:) 1. Ja wstawilem sobie cylinder zeby wam pokazac jak to ma chodzic i co gdzie wstawic!Nie jest to profesjonalny wał korbowy! rys. 1 2. z Helpers wybieramy DUMMY i wstawiamy go w miejsce zaczepu naszego korbowodu 3. teraz majac zaznaczone DUMMY klikamy na Select and Link , powinna pojawic sie teraz taka przerywana linia biegnaca od srodka naszego Dummy, teraz klikamy na nasz Wał korbowy rys. 2 4. Zrobimy cos co moglismy zrobic na samym początku ale ja zrobilem teraz. Obracamy Wał korbowy o 360 stopni. W tym celu wciaskamy Auto Key, w klatce 0, klikamy SET KEYS, przechodzimy do ostatniej klatki 100 i obracamy nasz wał korbowy o 360 stopni! rys. 3 5.Teraz wstawiamy Kosci (Create->systems-> bone chain). Kosci wstawiamy od środka naszego DUMMY i przeciagamy tak jak na rys.4 (UWAGA!! Nie kasujemy pipsztoka!!!). Kosc przesuwamy do środka naszego DUMMY!!!!!!! rys. 4 6. Teraz majac zaznaczoną wiekszą kośc znow ją linkujemy z DUMMY! tak jak to robilismy z DUMMY w punkcie 2 7.Znów zaznaczamy wiekszą kosc, tym razem wybieramy z menu IK SOLVER i klikamy na naszego pipsztoczka (powinien sie pojawic taki krzyzyk IK CHAIN1 ) rys.5 rys.6 8. Ostatnia czynnosc polega na tym by złapac nasze IK CHAIN01 i przesunąc wyzej coby nasze kostki ładniej latały! rys. 7 C.D.N!!! 1
damusTo Napisano 7 Grudzień 2006 Autor Napisano 7 Grudzień 2006 OK dzięki juz testuję :] EDIT: No działa to, działa tylko ... ... to teraz pytanie co z reszta czyli posuwistym ruchem tłoka zespolonego z korbowodem ? Kto da więcej ? Kris jestes tam chłopie ? Naprowadz no nas.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się