Maceo Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 Jak zrobić, żeby cienie przy vray sun były mniej intensywne = bardziej przeźroczyste, żeby było przez nie wiecej widać, a nie takie ciemne plamiska ?
Maceo Napisano 1 Listopad 2006 Autor Napisano 1 Listopad 2006 Aha i przy okazji, dlaczego mi zjada detal na klepce i szafce, skoro nawet są wysokie ustawienia - klepka modelowana
Master Kiełbaster Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 Daj kamerę fizyczną i zmniejsz shutter speed
Maceo Napisano 1 Listopad 2006 Autor Napisano 1 Listopad 2006 Jest fizyczna - próbowałem z czasem, ale może za mało... ;)
Orangegraphics Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 size multipler w opcjach suna w piz*u zwiększ;] podejdź pod 20-30
Hynol Napisano 1 Listopad 2006 Napisano 1 Listopad 2006 To Ci zwiększy blur na cieniu a nie zmieni kontrasty. Masz ustawiony color maping na expotential? Zmień dark multiplayer dla sceny.
Maceo Napisano 2 Listopad 2006 Autor Napisano 2 Listopad 2006 Dark multiplier podnosi mi również nasycenie światła w całej scenie. zbytnie jego podniesienie powoduje przepalenie sceny. nie ma innych sposobów?!
polka dot Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 może Hynolowi chodziło o zmniejszenie dark multiplier :)
Hynol Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 może Hynolowi chodziło o zmniejszenie dark multiplier :) może... ;) Nigdy nie pamiętam w którą strone to się kręci.
Maceo Napisano 2 Listopad 2006 Autor Napisano 2 Listopad 2006 GI domyślne - włączyłem tylko sun (zmniejszyłem multi do 0.1) Kamerka physical też domyślnie. Zmniejszenie dark multipliera powoduje zciemnienie cieni ;) Będę jeszcze obczajał. Na razie kończę model. Przy moim tempie pracy to w tydzień się wyrobię :D potem będę was męczył jeszcze o teksturki..
Orangegraphics Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 Widzisz... ja tez tak robiłem. ale z własnych doświadczeń to radze tak: multiplera suna w spokoju zostawić bezapelacyjnie na standardowej poprawnej 1.0-ce a za to fizyczną kamerą podziałać. dać jakieś ISO prawdziwe, 50-100 f-numbera 6-11 i migawke, shuttera tak 150-250 To powinno pomóc. Acha, i z całego serca polecam pobawić się ptaszkami przy exposure i vignetting(chyba tak to się pisze ;])
polka dot Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 Zmniejszenie dark multipliera powoduje zciemnienie cieni ;) a to nie o to chodziło? :)
Maceo Napisano 3 Listopad 2006 Autor Napisano 3 Listopad 2006 Anouk: Pytanie było o "Jak zrobić, żeby cienie przy vray sun były mniej intensywne" a nie o to by były ciemniejsze ;) Kamerą się pobawię jeszcze. Generalnie to intensywność światła w scenie na dobrą sprawę powinno pogłębiać kontrast, dlatego je zmniejszam. Ale oka. To już któryś głos, zeby zostawić światło jak jest. Popracuję.
Maceo Napisano 4 Listopad 2006 Autor Napisano 4 Listopad 2006 Hm.. nie wiem. Xizor - ten pomysł ze światłem 1 - strasznie przepala render. kontrasty stają się mocne - za mocne. To tak jak robisz zdjęcia w słoneczny dzień. Możesz hamować światło aparatem, ale będziesz miał strasznie ciemne plamy w cieniu
polka dot Napisano 5 Listopad 2006 Napisano 5 Listopad 2006 w takim razie jakie to są, te "cienie mniej intensywne"? :)
Maceo Napisano 5 Listopad 2006 Autor Napisano 5 Listopad 2006 No w normalnych światłach masz takie coś podobnego do shadow opacity. Chodziło mi o to jak uzyskać taki efekt gdzie widać byłoby to co jest w cieniu. Bo w naturze nie zawsze cienie rzucone są tak czarne. A tu gdy dam skylighta to cienie są niesamowicie czarne.. oj nie ważne... mam wrażenie że idiotę z siebie robię ;) jak będę miał chwilę czasu do wipa zrobię.
Maceo Napisano 15 Listopad 2006 Autor Napisano 15 Listopad 2006 http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32615 - tu jest wip i problem cieni. co niecorozwiązałem.... może być tak?
polka dot Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 jeśli jest za ciemno w cieniu słońca to podbij multiplier skylighta! :)
Orangegraphics Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 Nie możliwe. jak chcesz robić poprawnie to się nie tykaj multiplera:D po prostu zjedź słońcem w doł z wysokością, aby był mniejszy kąt padania promieni. i jeszcze raz: vignetting oraz exposure ptaszki pobaw się. na spot3d wszystko pisze:D V-ray sun to naprawdę fajna sprawa. da się polubić. polecam też v-raylighta na przeciwko światła z opcją nodecay załączoną i jakimś delikatnym kolorem, niebieskim lub pomaranczowym do ocieplenia otoczenia.
polka dot Napisano 15 Listopad 2006 Napisano 15 Listopad 2006 oh kurczę Xiz0r. czy stosunek natężenia światła słonecznego do skylighta zawsze jest taki sam? niezależnie od pogody, gęstości powietrza, temperatury, miejsca na ziemi itp.? :)
Dmk Napisano 16 Listopad 2006 Napisano 16 Listopad 2006 a jak z miekkościa cieni w vsunie ? da sie jakos ustawić ?
Maceo Napisano 16 Listopad 2006 Autor Napisano 16 Listopad 2006 Da - na kilka sposobów. Size multiplier i shadow bias zdaje się..
Orangegraphics Napisano 16 Listopad 2006 Napisano 16 Listopad 2006 Nie nie nie , oczywiście że nie:D ni cxhodziło o wcześniejsze pytanie. nie ruszać multiplera suna, reszte se zmieniać do woli:D
Maceo Napisano 16 Listopad 2006 Autor Napisano 16 Listopad 2006 size multiplier nie zmienia intenywności światła ,ylko jego rozmiar i nie wpływa zdaje sięna nic tylko na blur cienia!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się