Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jak zrobić, żeby cienie przy vray sun były mniej intensywne = bardziej przeźroczyste, żeby było przez nie wiecej widać, a nie takie ciemne plamiska ?

  • Odpowiedzi 25
  • Wyświetleń 6,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Aha i przy okazji, dlaczego mi zjada detal na klepce i szafce, skoro nawet są wysokie ustawienia - klepka modelowana

Napisano
  • Autor

Jest fizyczna - próbowałem z czasem, ale może za mało... ;)

Napisano

To Ci zwiększy blur na cieniu a nie zmieni kontrasty. Masz ustawiony color maping na expotential? Zmień dark multiplayer dla sceny.

Napisano
  • Autor

Dark multiplier podnosi mi również nasycenie światła w całej scenie. zbytnie jego podniesienie powoduje przepalenie sceny. nie ma innych sposobów?!

Napisano
może Hynolowi chodziło o zmniejszenie dark multiplier :)

 

może... ;) Nigdy nie pamiętam w którą strone to się kręci.

Napisano
  • Autor

GI domyślne - włączyłem tylko sun (zmniejszyłem multi do 0.1) Kamerka physical też domyślnie. Zmniejszenie dark multipliera powoduje zciemnienie cieni ;) Będę jeszcze obczajał. Na razie kończę model. Przy moim tempie pracy to w tydzień się wyrobię :D potem będę was męczył jeszcze o teksturki..

Napisano

Widzisz... ja tez tak robiłem. ale z własnych doświadczeń to radze tak: multiplera suna w spokoju zostawić bezapelacyjnie na standardowej poprawnej 1.0-ce a za to fizyczną kamerą podziałać. dać jakieś ISO prawdziwe, 50-100 f-numbera 6-11 i migawke, shuttera tak 150-250

 

To powinno pomóc. Acha, i z całego serca polecam pobawić się ptaszkami przy exposure i vignetting(chyba tak to się pisze ;])

Napisano
  • Autor

Anouk:

Pytanie było o "Jak zrobić, żeby cienie przy vray sun były mniej intensywne" a nie o to by były ciemniejsze ;)

 

Kamerą się pobawię jeszcze. Generalnie to intensywność światła w scenie na dobrą sprawę powinno pogłębiać kontrast, dlatego je zmniejszam. Ale oka. To już któryś głos, zeby zostawić światło jak jest. Popracuję.

Napisano
  • Autor

Hm.. nie wiem. Xizor - ten pomysł ze światłem 1 - strasznie przepala render. kontrasty stają się mocne - za mocne. To tak jak robisz zdjęcia w słoneczny dzień. Możesz hamować światło aparatem, ale będziesz miał strasznie ciemne plamy w cieniu

Napisano
  • Autor

No w normalnych światłach masz takie coś podobnego do shadow opacity. Chodziło mi o to jak uzyskać taki efekt gdzie widać byłoby to co jest w cieniu. Bo w naturze nie zawsze cienie rzucone są tak czarne. A tu gdy dam skylighta to cienie są niesamowicie czarne.. oj nie ważne... mam wrażenie że idiotę z siebie robię ;) jak będę miał chwilę czasu do wipa zrobię.

Napisano

Nie możliwe. jak chcesz robić poprawnie to się nie tykaj multiplera:D po prostu zjedź słońcem w doł z wysokością, aby był mniejszy kąt padania promieni. i jeszcze raz: vignetting oraz exposure ptaszki pobaw się. na spot3d wszystko pisze:D

 

V-ray sun to naprawdę fajna sprawa. da się polubić. polecam też v-raylighta na przeciwko światła z opcją nodecay załączoną i jakimś delikatnym kolorem, niebieskim lub pomaranczowym do ocieplenia otoczenia.

Napisano

oh kurczę Xiz0r. czy stosunek natężenia światła słonecznego do skylighta zawsze jest taki sam? niezależnie od pogody, gęstości powietrza, temperatury, miejsca na ziemi itp.? :)

Napisano

a jak z miekkościa cieni w vsunie ?

da sie jakos ustawić ?

Napisano
  • Autor

Da - na kilka sposobów. Size multiplier i shadow bias zdaje się..

Napisano
  • Autor

size multiplier nie zmienia intenywności światła ,ylko jego rozmiar i nie wpływa zdaje sięna nic tylko na blur cienia!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności