Napisano 1 Listopad 200618 l Jak zrobić, żeby cienie przy vray sun były mniej intensywne = bardziej przeźroczyste, żeby było przez nie wiecej widać, a nie takie ciemne plamiska ?
Napisano 1 Listopad 200618 l Autor Aha i przy okazji, dlaczego mi zjada detal na klepce i szafce, skoro nawet są wysokie ustawienia - klepka modelowana
Napisano 1 Listopad 200618 l To Ci zwiększy blur na cieniu a nie zmieni kontrasty. Masz ustawiony color maping na expotential? Zmień dark multiplayer dla sceny.
Napisano 2 Listopad 200618 l Autor Dark multiplier podnosi mi również nasycenie światła w całej scenie. zbytnie jego podniesienie powoduje przepalenie sceny. nie ma innych sposobów?!
Napisano 2 Listopad 200618 l może Hynolowi chodziło o zmniejszenie dark multiplier :) może... ;) Nigdy nie pamiętam w którą strone to się kręci.
Napisano 2 Listopad 200618 l Autor GI domyślne - włączyłem tylko sun (zmniejszyłem multi do 0.1) Kamerka physical też domyślnie. Zmniejszenie dark multipliera powoduje zciemnienie cieni ;) Będę jeszcze obczajał. Na razie kończę model. Przy moim tempie pracy to w tydzień się wyrobię :D potem będę was męczył jeszcze o teksturki..
Napisano 2 Listopad 200618 l Widzisz... ja tez tak robiłem. ale z własnych doświadczeń to radze tak: multiplera suna w spokoju zostawić bezapelacyjnie na standardowej poprawnej 1.0-ce a za to fizyczną kamerą podziałać. dać jakieś ISO prawdziwe, 50-100 f-numbera 6-11 i migawke, shuttera tak 150-250 To powinno pomóc. Acha, i z całego serca polecam pobawić się ptaszkami przy exposure i vignetting(chyba tak to się pisze ;])
Napisano 2 Listopad 200618 l Zmniejszenie dark multipliera powoduje zciemnienie cieni ;) a to nie o to chodziło? :)
Napisano 3 Listopad 200618 l Autor Anouk: Pytanie było o "Jak zrobić, żeby cienie przy vray sun były mniej intensywne" a nie o to by były ciemniejsze ;) Kamerą się pobawię jeszcze. Generalnie to intensywność światła w scenie na dobrą sprawę powinno pogłębiać kontrast, dlatego je zmniejszam. Ale oka. To już któryś głos, zeby zostawić światło jak jest. Popracuję.
Napisano 4 Listopad 200618 l Autor Hm.. nie wiem. Xizor - ten pomysł ze światłem 1 - strasznie przepala render. kontrasty stają się mocne - za mocne. To tak jak robisz zdjęcia w słoneczny dzień. Możesz hamować światło aparatem, ale będziesz miał strasznie ciemne plamy w cieniu
Napisano 5 Listopad 200618 l Autor No w normalnych światłach masz takie coś podobnego do shadow opacity. Chodziło mi o to jak uzyskać taki efekt gdzie widać byłoby to co jest w cieniu. Bo w naturze nie zawsze cienie rzucone są tak czarne. A tu gdy dam skylighta to cienie są niesamowicie czarne.. oj nie ważne... mam wrażenie że idiotę z siebie robię ;) jak będę miał chwilę czasu do wipa zrobię.
Napisano 15 Listopad 200618 l Autor http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32615 - tu jest wip i problem cieni. co niecorozwiązałem.... może być tak?
Napisano 15 Listopad 200618 l jeśli jest za ciemno w cieniu słońca to podbij multiplier skylighta! :)
Napisano 15 Listopad 200618 l Nie możliwe. jak chcesz robić poprawnie to się nie tykaj multiplera:D po prostu zjedź słońcem w doł z wysokością, aby był mniejszy kąt padania promieni. i jeszcze raz: vignetting oraz exposure ptaszki pobaw się. na spot3d wszystko pisze:D V-ray sun to naprawdę fajna sprawa. da się polubić. polecam też v-raylighta na przeciwko światła z opcją nodecay załączoną i jakimś delikatnym kolorem, niebieskim lub pomaranczowym do ocieplenia otoczenia.
Napisano 15 Listopad 200618 l oh kurczę Xiz0r. czy stosunek natężenia światła słonecznego do skylighta zawsze jest taki sam? niezależnie od pogody, gęstości powietrza, temperatury, miejsca na ziemi itp.? :)
Napisano 16 Listopad 200618 l Autor Da - na kilka sposobów. Size multiplier i shadow bias zdaje się..
Napisano 16 Listopad 200618 l Nie nie nie , oczywiście że nie:D ni cxhodziło o wcześniejsze pytanie. nie ruszać multiplera suna, reszte se zmieniać do woli:D
Napisano 16 Listopad 200618 l Autor size multiplier nie zmienia intenywności światła ,ylko jego rozmiar i nie wpływa zdaje sięna nic tylko na blur cienia!!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto