Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chcę zrenderować coś co później ewentualnie zostanie wydrukowane, a że jeszcze nigdy czegoś takiego nie robiłam mam kilka pytań.

 

Tak dla Orientacji, Obrazek będzie miał mniejwięcej 21 cm szerokości, czyli przy rozdzielczości 300 dpi jest to 2500 piksli (przynajmniej tak twierdzi maxowski print size wizard)

 

1. )

Jak to jest z detalami: Czy, jeśli chodzi o ilość drobnych detali, można się orientować zzoomowanym obrazkiem mającym na ekranie komputerowym te 21 cm, czy lepiej się orientować obrazkiem powiększonym (zoom 100%) ?

 

2.)

Jest wymagany format .tiff, i w maksie są następujące opcje:

16bit Color

16bit SGI LogL

32bit SGI LogLuv

którego z tych się zazwyczaj używa?

 

3.)

Czy ma sens zrenderować to najpierw do formatu .bmp a dopiero potem skonwertować na .tiff?

Chodzi mi o to że np. max bardzo brzydko komprymuje .jpegi, dlatego zazwyczaj zapisuję jako .bmp i dopiero potem corelem przerabiam na .jpg, czy z .tiffem są podobne problemy?

 

4.)

Czy jest jeszcze coś co trzeba brać pod uwagę renderując do druku?

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobrze by było gdybyś napisała jaką techniką ma być to drukowane. Zazwyczaj to drukarnia podaje specyfikacje techniczne jeśli chodzi o przygotowanie do druku.

 

Detale najlepiej oglądać przy powiększeniu 100%. Co do formatu to na nie obejdzie się bez obróbki tego w shopie/ corelu. Na pewno przestrzeń barwną będziesz musiała zmienić na CMYK. Ważne też jest maksymalna ilość farby jaką możesz wlać w jeden kolor. Często też drukarnie podają składowe czerni które na danej maszynie wychodzą najlepiej.

 

Jeżeli twoim zadaniem jest tylko zrobienie rendera a przygotowywał do druku będzie ktoś inny, to wystarczy że zrobisz tifa w CMYKU, resztą nie musisz się przejmować. Jeżeli będziesz przygotowywać to do druku sama to najlepiej wypytać drukarni jakie mają wymogi.

 

Pozdrawiam

Napisano

1. z detalami lepiej orientować się w 100% podglądzie. jeśli detal jest naprawdę bardzo mały (klamka od drzwi gdzieś tam z tyłu sceny) to może zniknąć podczas druku w rastrze (jeśli to druk rastrowy).

2. Renderuj do formatu TIFF 16-bit Color No Compression

3. jak wyżej: możesz wyrenderować do bmp np: 24 bit i w Photoshopie skonwertować do TIFF'a CMYKowego.

4. Tak: zorientuj się jak drukarnia drukuje: czy to offset (wątpię)/raster/termosublimacja/etc.

 

Pozdrawiam

Napisano

Jeśli chodzi o tiff polecam kompresje lzw, nie skrzywdzi zupełnie obrazka, mozna tez włączyć wewnetrzna komprezje zip. Dalej nie wiem co to bedzie bowiem czesc oprogramowania cadowskiego dostała mnustwo ciekawych opcji powiazanych z tym formatem, ale tyczy sie to raczej obrazu o chaakterystyce map/podkładów geodezyjnych. Jeśli max ma okrojone opcje sugeruję pobrać darmowy soft w postaci IrfanView i tam masz wszystko w czym max nie domaga. Monitor ma nieco mniej dpi niz wydruk oscyluje to w okolicach 72do96 dpi więc jeśli wydrum ma miec ich 300 rachunek matematyczny wydaje sie dosc prosty. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności