Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Trochę nie wiedziałem jak nazwać scenę, ale wyszło II Wojna Światowa, ponieważ wyposażenie jest z tamtych czasów. Zaczynam coś takiego, w czym wykorzystuję mój wcześniej skończony M1. Wczoraj granaty F-1 zrobiłem. Zaczynam ziemię i otoczenie. Wokół skrzynki ma być troche gruzu, za nią zniszczony dom z nieco osmalonymi ścianami. Materiały jeszcze do poprawy, kiepskie cieniowanie itp., bo to renderki kontrolne.

 

granat01vw8.th.jpg

m114tr6.th.jpg

granat02fv8.th.jpg

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli to są renderki testowe (a są) mające za zadanie zaprezentować jedynie modele, to renderuj je wszystkie z jednym, białym (szarym) materiałem z cieniowaniem lambert. Będzie lepiej widać geometrię brył. Shadery tutaj tylko zaciemniają obraz.

Napisano

szczerze mówiąc właśnie z tego obrazka korzystałem, ale dorobię granat. postaram się wrzucić też mój szkic koncepcyjny. zaraz dam render, bo dorobiłem kilka rzeczy.

 

EDIT:

Kombinowałem z tym granatem, ale chamfer nie szedł, więc zmniejszyłem po prostu Smoothness. Bump poprawiony. Mogę go już kopiować i kłaść?

 

granat03uv1.th.jpg

 

EDIT:

Robię cegły. Chcę, aby gruz dookoła wyglądał wmiarę naturalnie, więc trochę czasu mi to zajmie, zrobię kilka modeli, ok 10 i potem to już się pobawię, może trochę arrayem, potem ręcznie.

Napisano

tam od razu zboczony ;) pewnie jeszcze przy granacie podłubię, narazie męczę gruz, ale mi komp powoli siada - operuję na 159 szczegółowych objektach naraz.

Napisano

ah, uratowałeś mnie tym zdjęciem z góry, pewnie nadal żyłbym w błogiej śwaidomości, że wszysko jest ok. Niestety na bluesach i referkach nie widziałem tego, że ma on różny przekrój i robiłem go lathem, teraz będę musiał wymyślić coś innego... też z twoich zdjęć widzę, że mam zły materiał zdeka, granat nie był aż tak chropowaty.

Napisano

dobra, w takim razie będzie bez i tylko wygładzę grzbiety. co do scenki ogólnie, to muszę znaleźć jakiś sposób, albo kupić procka, bo za każdym razem jak biorę się za gruz, to mi siada Max. chyba wywalę wszystkie MS`y i dam na końcu... ;) niestety szybciej robię niż myślę, teraz czeka mnie usuwanie MS`a ze 158 ojektów.

 

EDIT:

Nie da się jakoś grupowo usunąć MeshSmootha ze wszystkich objektów?

Napisano

Nie da się jakoś grupowo usunąć MeshSmootha ze wszystkich objektów?

 

jeśli przedtem był nadawany jako "instance" dla wszystkich obietków, to można go teraz wyłączyć.

Napisano

tak, myślałem o tym, ale on był nadany na kilka cegiełek i kawałków gruzu, a potem one były kopiowane. usunąłem już 1/3 MS`a.

 

EDIT:

wywaliłem wreszcie całego MS`a, poprawiłem gruz, ukryłem i teraz dorabiam resztę sceny. zrobiłem sobie tylko takiego boxa, który będzie mi pilnował, żebym aby czegoś nie wstawił w gruz... już wstawiam rendery.

 

scena1sf4.th.jpg

 

a teraz objaśnienia:

szara rzecz przy skrzyni na ziemi jest płytą chodnikową, parę z nich będzie porozrzucane tu i tam. granat "stoi" bo jeszcze nie leży ;) tzn. jeszcze go nie ułożyłem, bo go poprawiam. zielona masa to wspomniany wcześniej box kontrolny. skrzynka będzie jakoś ładnie pobrudzona i usmolona, a postaram się też o jakieś fajne nadruki typu "U.S. ARMY" i jakaś gwiazdka czy coś takiego. już wam daję koncept, niech no tylko go zeskanuję.

Napisano

Żeby mniej obciążać kompa podziel sobie scenę na warstwy i wyłącz te których aktualnie nie używasz.Możesz też włączyć ms tylko podczas renderingu, a w viewporcie ustawić liczbę iteracji na 0.Ja stosuję obydwie te taktyki na raz, włączone mam tylko warstwy z obiektami w pobliżu aktualnie "dłubanego", a msa włączam tylko na bezpośrednich sąsiadach. Na koniec ustawiam iteracje na 0 (zachowując cały czas ustawioną liczbę iteracji dla renderingu - ja standardowo mam 2)Możesz też spróbować zmienić sterowniki maxa z opengl na direct3d i zobaczyć na których lepiej chodzi.

Napisano

dzięki za rady, spróbuję wszystkiego.

 

EDIT:

wstawiam wam dziś skany koncepcji. niestety ze względu na naukę nie zrobiłem piorunujących postępów. zajmuję się teraz drogowskazem.

 

img001jj6.th.jpg

 

nie burać się za te ryciny proszę, robiłęm je na prędko, aby przedstawić koncept.

 

EDIT:

Jak już mówiłem pracuję nad drogowskazem. Oto dotychczasowe osiągnięcie.

scena2py7.th.jpg

Jak na paręminut pracy w PS`ie i Maksie jest ładnie. Chcę zrobić koksownik, ale to jak skończę ten drogowskaz. Teksturka płyt chodnikowych się powtarza, wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności