Arxis Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 Trochę nie wiedziałem jak nazwać scenę, ale wyszło II Wojna Światowa, ponieważ wyposażenie jest z tamtych czasów. Zaczynam coś takiego, w czym wykorzystuję mój wcześniej skończony M1. Wczoraj granaty F-1 zrobiłem. Zaczynam ziemię i otoczenie. Wokół skrzynki ma być troche gruzu, za nią zniszczony dom z nieco osmalonymi ścianami. Materiały jeszcze do poprawy, kiepskie cieniowanie itp., bo to renderki kontrolne.
piotrek Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 Jeśli to są renderki testowe (a są) mające za zadanie zaprezentować jedynie modele, to renderuj je wszystkie z jednym, białym (szarym) materiałem z cieniowaniem lambert. Będzie lepiej widać geometrię brył. Shadery tutaj tylko zaciemniają obraz.
Gen.Baton Napisano 2 Listopad 2006 Napisano 2 Listopad 2006 Noż coz musialem zmienic tresc posta bo mnie tweety przymknal ;] hehe idz w pokoju moj bracie:P
Arxis Napisano 3 Listopad 2006 Autor Napisano 3 Listopad 2006 dzięki za zwrócenie uwagi, Gen.Baton, widać za szybko piszę...
Hynol Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 Od razu uwaga - zrób kanty ładne na tym granacie, bo one nie były takie gładkie, a u Ciebie to troche jak budyń wygląda. Pojedź chamferem a powinno być dobrze: http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/0/01/300px-F1_grenade.JPG Bump też zależy od wersji którą robisz - ale nie przesadzałbym z tą fakturą - w tej chwili za głęboka i zbyt duża wielkość noise'a.
Arxis Napisano 3 Listopad 2006 Autor Napisano 3 Listopad 2006 szczerze mówiąc właśnie z tego obrazka korzystałem, ale dorobię granat. postaram się wrzucić też mój szkic koncepcyjny. zaraz dam render, bo dorobiłem kilka rzeczy. EDIT: Kombinowałem z tym granatem, ale chamfer nie szedł, więc zmniejszyłem po prostu Smoothness. Bump poprawiony. Mogę go już kopiować i kłaść? EDIT: Robię cegły. Chcę, aby gruz dookoła wyglądał wmiarę naturalnie, więc trochę czasu mi to zajmie, zrobię kilka modeli, ok 10 i potem to już się pobawię, może trochę arrayem, potem ręcznie.
Hynol Napisano 3 Listopad 2006 Napisano 3 Listopad 2006 A może lepiej scatterem? Granat bym dalej mordował niestety - ale ja zboczony jestem, więc się nie sugeruj zbyt mocno ;)
Arxis Napisano 3 Listopad 2006 Autor Napisano 3 Listopad 2006 tam od razu zboczony ;) pewnie jeszcze przy granacie podłubię, narazie męczę gruz, ale mi komp powoli siada - operuję na 159 szczegółowych objektach naraz.
goran Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 Ja też bym troszkę granat poprawił, na razie wygląda jak karbowany balon, poza tym ten połysk troszkę go gubi, nie pasuje.
piksar Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 Ja też bym troszkę granat poprawił, na razie wygląda jak karbowany balon, poza tym ten połysk troszkę go gubi, nie pasuje. granat jest całkowicie nieudany, zaraz zapodam Ci dobra referkę, tylko ide do ogrodu granat odkopać. chyba że będzie z daleka pokazywany to ujdzie http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ba589b9ab155740d
Arxis Napisano 4 Listopad 2006 Autor Napisano 4 Listopad 2006 ah, uratowałeś mnie tym zdjęciem z góry, pewnie nadal żyłbym w błogiej śwaidomości, że wszysko jest ok. Niestety na bluesach i referkach nie widziałem tego, że ma on różny przekrój i robiłem go lathem, teraz będę musiał wymyślić coś innego... też z twoich zdjęć widzę, że mam zły materiał zdeka, granat nie był aż tak chropowaty.
piksar Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 jak będziesz potrzebował inne ujęcia to mogę pstryknąć
Arxis Napisano 4 Listopad 2006 Autor Napisano 4 Listopad 2006 narazie starczy, dzięki. tak ogólnie, to myślałem, że z tym "odkopaniem granatu w ogródku" to był żart... ;)
Arxis Napisano 4 Listopad 2006 Autor Napisano 4 Listopad 2006 poprawiłem, jak wygląda? jest wersja ze smoothem i bez. ze smoothem chyba lepsza.
goran Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 Mnie się wydaje że ta bez sm lepsza, tylko zewnętrzne powierzchnie wypukłosci troszkę wygładzić (np smoothing group)
Arxis Napisano 4 Listopad 2006 Autor Napisano 4 Listopad 2006 dobra, w takim razie będzie bez i tylko wygładzę grzbiety. co do scenki ogólnie, to muszę znaleźć jakiś sposób, albo kupić procka, bo za każdym razem jak biorę się za gruz, to mi siada Max. chyba wywalę wszystkie MS`y i dam na końcu... ;) niestety szybciej robię niż myślę, teraz czeka mnie usuwanie MS`a ze 158 ojektów. EDIT: Nie da się jakoś grupowo usunąć MeshSmootha ze wszystkich objektów?
mentaller Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 Nie da się jakoś grupowo usunąć MeshSmootha ze wszystkich objektów? jeśli przedtem był nadawany jako "instance" dla wszystkich obietków, to można go teraz wyłączyć.
Arxis Napisano 4 Listopad 2006 Autor Napisano 4 Listopad 2006 tak, myślałem o tym, ale on był nadany na kilka cegiełek i kawałków gruzu, a potem one były kopiowane. usunąłem już 1/3 MS`a. EDIT: wywaliłem wreszcie całego MS`a, poprawiłem gruz, ukryłem i teraz dorabiam resztę sceny. zrobiłem sobie tylko takiego boxa, który będzie mi pilnował, żebym aby czegoś nie wstawił w gruz... już wstawiam rendery. a teraz objaśnienia: szara rzecz przy skrzyni na ziemi jest płytą chodnikową, parę z nich będzie porozrzucane tu i tam. granat "stoi" bo jeszcze nie leży ;) tzn. jeszcze go nie ułożyłem, bo go poprawiam. zielona masa to wspomniany wcześniej box kontrolny. skrzynka będzie jakoś ładnie pobrudzona i usmolona, a postaram się też o jakieś fajne nadruki typu "U.S. ARMY" i jakaś gwiazdka czy coś takiego. już wam daję koncept, niech no tylko go zeskanuję.
goran Napisano 4 Listopad 2006 Napisano 4 Listopad 2006 Żeby mniej obciążać kompa podziel sobie scenę na warstwy i wyłącz te których aktualnie nie używasz.Możesz też włączyć ms tylko podczas renderingu, a w viewporcie ustawić liczbę iteracji na 0.Ja stosuję obydwie te taktyki na raz, włączone mam tylko warstwy z obiektami w pobliżu aktualnie "dłubanego", a msa włączam tylko na bezpośrednich sąsiadach. Na koniec ustawiam iteracje na 0 (zachowując cały czas ustawioną liczbę iteracji dla renderingu - ja standardowo mam 2)Możesz też spróbować zmienić sterowniki maxa z opengl na direct3d i zobaczyć na których lepiej chodzi.
Arxis Napisano 4 Listopad 2006 Autor Napisano 4 Listopad 2006 dzięki za rady, spróbuję wszystkiego. EDIT: wstawiam wam dziś skany koncepcji. niestety ze względu na naukę nie zrobiłem piorunujących postępów. zajmuję się teraz drogowskazem. nie burać się za te ryciny proszę, robiłęm je na prędko, aby przedstawić koncept. EDIT: Jak już mówiłem pracuję nad drogowskazem. Oto dotychczasowe osiągnięcie. Jak na paręminut pracy w PS`ie i Maksie jest ładnie. Chcę zrobić koksownik, ale to jak skończę ten drogowskaz. Teksturka płyt chodnikowych się powtarza, wiem.
DonJakub Napisano 8 Styczeń 2007 Napisano 8 Styczeń 2007 no no czekam na dalsze efekty ;D lubie takie teamty, ale nie ma to jak niemiecki mauser ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się