Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Problem z symulacja CLOTH

Featured Replies

Napisano

Witam serdecznie. Chcialbym aby plane spadł na obiekt przy uzyciu modyfikatora "cloth". Mam pewien problemik - otoz (w tym przypadku) gdy rozpoczynam symulacje to plane zaczyna interreagowac zanim dotknie głowy :-/ - nie dosc ze za wczesnie to jeszcze niedokladnie bo zbyt sztywno sie zachowuje (w ustawieniach cloth ustawilem profil na SILK). Czy ktos moze wiedziec o co chodzi? PS. z gestoscia siatki plane-a tez juz probowalem :-(- Pnizej zamieszczamn screeny:

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zmiana na silk to nie wszystko. Musisz jeszcze zmienic parametry sztywnosci/sprezystosci tkaniny. Nie uzywalem clotha dosc dlugo,

ale powinno tam byc cos jak "stiffness" (or something ;-).

Pogmeraj w ustawieniach. Polecam SimCloth. Dosc latwy i efektowny.

Pozdrawaim.

Napisano
  • Autor

No tak ale gdy zastosuje inny obiekt zamiast tej glowy to wszystko dziala ok (czyzby glowa za gesta siatke miala :-/)?

 

W sumie mysle ze silm cloth z maxa 8 by pasowal do wersji 9 (robilem juz takie akcje z pluginami zbierznymi do wersji :P)

 

Dorzucam linka do sciagniecia tego pliku z ta nieszczesna glowa

moze ktos rozwiaze ten problem :-) :

 

http://www.sendspace.com/file/84y1cg

Napisano

Gęsta siatka nie powinna przeszkadzać, co najwyżej wydłuży symulację ale nie powoduje takich reakcji. Możliwe że chodzi jak zwykle o skalę. Sprawdź czy po stworzeniu boxa nie ma on stu kilometrów i całość zgraj z jednostkami clotha w simulation parameters tam gdzie masz cm/unit. No i zmniejsz wartość offset w collision object bo wartość jeden w tej skali jest za duża. Że przytoczę z maxowego helpa:

"Offset—The distance maintained between the cloth object and the collision object. A very low value can cause the collision mesh to protrude out from under the cloth. A very high value will look like the fabric is floating on top of the collision object. This value is measured in 3ds Max units."

 

Pozdro

Napisano
  • Autor

Ok juz dziala :-D - wystarczyl ze powiekszylem poprzez zwyczajna transformacje oba obiekty ;]

 

Dziekik wszystkim za pomoc ;]

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.