Napisano 4 Listopad 200618 l Witam serdecznie. Chcialbym aby plane spadł na obiekt przy uzyciu modyfikatora "cloth". Mam pewien problemik - otoz (w tym przypadku) gdy rozpoczynam symulacje to plane zaczyna interreagowac zanim dotknie głowy :-/ - nie dosc ze za wczesnie to jeszcze niedokladnie bo zbyt sztywno sie zachowuje (w ustawieniach cloth ustawilem profil na SILK). Czy ktos moze wiedziec o co chodzi? PS. z gestoscia siatki plane-a tez juz probowalem :-(- Pnizej zamieszczamn screeny:
Napisano 5 Listopad 200618 l Zmiana na silk to nie wszystko. Musisz jeszcze zmienic parametry sztywnosci/sprezystosci tkaniny. Nie uzywalem clotha dosc dlugo, ale powinno tam byc cos jak "stiffness" (or something ;-). Pogmeraj w ustawieniach. Polecam SimCloth. Dosc latwy i efektowny. Pozdrawaim.
Napisano 5 Listopad 200618 l Autor No tak ale gdy zastosuje inny obiekt zamiast tej glowy to wszystko dziala ok (czyzby glowa za gesta siatke miala :-/)? W sumie mysle ze silm cloth z maxa 8 by pasowal do wersji 9 (robilem juz takie akcje z pluginami zbierznymi do wersji :P) Dorzucam linka do sciagniecia tego pliku z ta nieszczesna glowa moze ktos rozwiaze ten problem :-) : http://www.sendspace.com/file/84y1cg
Napisano 5 Listopad 200618 l Gęsta siatka nie powinna przeszkadzać, co najwyżej wydłuży symulację ale nie powoduje takich reakcji. Możliwe że chodzi jak zwykle o skalę. Sprawdź czy po stworzeniu boxa nie ma on stu kilometrów i całość zgraj z jednostkami clotha w simulation parameters tam gdzie masz cm/unit. No i zmniejsz wartość offset w collision object bo wartość jeden w tej skali jest za duża. Że przytoczę z maxowego helpa: "Offset—The distance maintained between the cloth object and the collision object. A very low value can cause the collision mesh to protrude out from under the cloth. A very high value will look like the fabric is floating on top of the collision object. This value is measured in 3ds Max units." Pozdro
Napisano 5 Listopad 200618 l Autor Ok juz dziala :-D - wystarczyl ze powiekszylem poprzez zwyczajna transformacje oba obiekty ;] Dziekik wszystkim za pomoc ;]