Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Mam pytania związane z exportem displacmant mapy ze zbrusha i renderowaniem (mental ray) jej w maxie. Mianowicie przeniosłem model z max do zbrusha, tam zrobiłem przykładowy detal, wyglada to tak:

 

zjt5.jpg

 

i wypalilem dispa:

 

headdispyn2.jpg

 

następnie wexportowalem model sub1 i dalem dispa:

 

2zg2.jpg

 

I tu mam pytania: po renderowania modelu z dispem wychodza mi jakies bugi (zaznaczone na czerwono), co to jest i jak temu zapobiec?

poza tym model z dispem nie wyglada dokladnie jak w zbrushu, jest duzo gorsza jakość detalu, da się cos zrobic żeby było tak ladnie jak w zbrushu?

I jeszcze jedna rzecz, poniżej na obrazku są dwa modele 1 - to model z maxa ze smoothem, a 2 - to ten sam model, tylko dorabiałem w zbrush i spowrotem przeniosłem (na sub lvl 1) do maxa. Jak widac siatka wyraznie się zmienila jest bardziej wygladzona ten smooth w zbrushu jest jakis mocniejszy czy co?

 

3lz0.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Co do bugów - też chciałbym się dowiedzieć, bo takie same rzeczy wychodzą mi na vrayu czasami.

Co do jakości - musisz mieć mape odpowiedniej rozdzielczości z zbrusha (jeżeli masz 1024x1024 to rzeczywiście może gubić detale), ale u ciebie prawdopodobnie nie to jest winą, ale zbyt duża wartość edge lenght dla displace (Render Setting -> Renderer -> Na samym dole szukaj)

Napisano

lepiej sie zainteresowac displace modem dla zbrusha :). Klicek zrobił bardzo fajny wideotutek na jego temat i efekty są cudne :)

Napisano
  • Autor

streaker - zwiekszenie rozdzielczosci troche pomoglo, a Edge Lenght mam na 0,5

ale nadal jest problem z tymi bugami, disp map robilem standardowymi narzędziami zbrusha, ale wczesniej probowalem disp modem o ktorym pisal KLICEK, i nie wiswietlal mi sie podglad disp mapy (http://img217.imageshack.us/img217/3769/zdisrz6.jpg), a po zapisie cala mapa byla w odcieniach czerwieni i po renderze w maxie wychodzily jakies cuda:/, KLICEK moze wiesz co jest nie tak? albo kots mial jeszcze taki poroblem?

Napisano

32 bitowy disp wlasnie ma takie dziwne kolorki :) , hmmm dziwne jest natomiast to ze po renderze Ci cuda wychodzily... jezeli renderujesz w czyms innym niz vrej staraj sie wyjsciowa wielkosc wybrzuszenia dispa ustawiac na 1.1 i co kazdy render wzwyz o 1.1 uzyskasz odpowiedni efekt :)

Napisano
  • Autor

KLICEK - dzieki, juz myslalem ze to tylko u mnie tak czarwona wychodzi:), a renderuje mentalem, ale zaraz zobcze czy vrayem bedzie dobrze

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.