Skocz do zawartości

Displacemant map Zbrush - Max (porblem)


Owen

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytania związane z exportem displacmant mapy ze zbrusha i renderowaniem (mental ray) jej w maxie. Mianowicie przeniosłem model z max do zbrusha, tam zrobiłem przykładowy detal, wyglada to tak:

 

zjt5.jpg

 

i wypalilem dispa:

 

headdispyn2.jpg

 

następnie wexportowalem model sub1 i dalem dispa:

 

2zg2.jpg

 

I tu mam pytania: po renderowania modelu z dispem wychodza mi jakies bugi (zaznaczone na czerwono), co to jest i jak temu zapobiec?

poza tym model z dispem nie wyglada dokladnie jak w zbrushu, jest duzo gorsza jakość detalu, da się cos zrobic żeby było tak ladnie jak w zbrushu?

I jeszcze jedna rzecz, poniżej na obrazku są dwa modele 1 - to model z maxa ze smoothem, a 2 - to ten sam model, tylko dorabiałem w zbrush i spowrotem przeniosłem (na sub lvl 1) do maxa. Jak widac siatka wyraznie się zmienila jest bardziej wygladzona ten smooth w zbrushu jest jakis mocniejszy czy co?

 

3lz0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Co do bugów - też chciałbym się dowiedzieć, bo takie same rzeczy wychodzą mi na vrayu czasami.

Co do jakości - musisz mieć mape odpowiedniej rozdzielczości z zbrusha (jeżeli masz 1024x1024 to rzeczywiście może gubić detale), ale u ciebie prawdopodobnie nie to jest winą, ale zbyt duża wartość edge lenght dla displace (Render Setting -> Renderer -> Na samym dole szukaj)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

streaker - zwiekszenie rozdzielczosci troche pomoglo, a Edge Lenght mam na 0,5

ale nadal jest problem z tymi bugami, disp map robilem standardowymi narzędziami zbrusha, ale wczesniej probowalem disp modem o ktorym pisal KLICEK, i nie wiswietlal mi sie podglad disp mapy (http://img217.imageshack.us/img217/3769/zdisrz6.jpg), a po zapisie cala mapa byla w odcieniach czerwieni i po renderze w maxie wychodzily jakies cuda:/, KLICEK moze wiesz co jest nie tak? albo kots mial jeszcze taki poroblem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 bitowy disp wlasnie ma takie dziwne kolorki :) , hmmm dziwne jest natomiast to ze po renderze Ci cuda wychodzily... jezeli renderujesz w czyms innym niz vrej staraj sie wyjsciowa wielkosc wybrzuszenia dispa ustawiac na 1.1 i co kazdy render wzwyz o 1.1 uzyskasz odpowiedni efekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności