Owen Napisano 12 Listopad 2006 Napisano 12 Listopad 2006 Witam Mam pytania związane z exportem displacmant mapy ze zbrusha i renderowaniem (mental ray) jej w maxie. Mianowicie przeniosłem model z max do zbrusha, tam zrobiłem przykładowy detal, wyglada to tak: i wypalilem dispa: następnie wexportowalem model sub1 i dalem dispa: I tu mam pytania: po renderowania modelu z dispem wychodza mi jakies bugi (zaznaczone na czerwono), co to jest i jak temu zapobiec? poza tym model z dispem nie wyglada dokladnie jak w zbrushu, jest duzo gorsza jakość detalu, da się cos zrobic żeby było tak ladnie jak w zbrushu? I jeszcze jedna rzecz, poniżej na obrazku są dwa modele 1 - to model z maxa ze smoothem, a 2 - to ten sam model, tylko dorabiałem w zbrush i spowrotem przeniosłem (na sub lvl 1) do maxa. Jak widac siatka wyraznie się zmienila jest bardziej wygladzona ten smooth w zbrushu jest jakis mocniejszy czy co?
streaker Napisano 12 Listopad 2006 Napisano 12 Listopad 2006 Co do bugów - też chciałbym się dowiedzieć, bo takie same rzeczy wychodzą mi na vrayu czasami. Co do jakości - musisz mieć mape odpowiedniej rozdzielczości z zbrusha (jeżeli masz 1024x1024 to rzeczywiście może gubić detale), ale u ciebie prawdopodobnie nie to jest winą, ale zbyt duża wartość edge lenght dla displace (Render Setting -> Renderer -> Na samym dole szukaj)
max_1989 Napisano 12 Listopad 2006 Napisano 12 Listopad 2006 lepiej sie zainteresowac displace modem dla zbrusha :). Klicek zrobił bardzo fajny wideotutek na jego temat i efekty są cudne :)
KLICEK Napisano 13 Listopad 2006 Napisano 13 Listopad 2006 tutaj : http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=31503
Owen Napisano 13 Listopad 2006 Autor Napisano 13 Listopad 2006 streaker - zwiekszenie rozdzielczosci troche pomoglo, a Edge Lenght mam na 0,5 ale nadal jest problem z tymi bugami, disp map robilem standardowymi narzędziami zbrusha, ale wczesniej probowalem disp modem o ktorym pisal KLICEK, i nie wiswietlal mi sie podglad disp mapy (http://img217.imageshack.us/img217/3769/zdisrz6.jpg), a po zapisie cala mapa byla w odcieniach czerwieni i po renderze w maxie wychodzily jakies cuda:/, KLICEK moze wiesz co jest nie tak? albo kots mial jeszcze taki poroblem?
KLICEK Napisano 14 Listopad 2006 Napisano 14 Listopad 2006 32 bitowy disp wlasnie ma takie dziwne kolorki :) , hmmm dziwne jest natomiast to ze po renderze Ci cuda wychodzily... jezeli renderujesz w czyms innym niz vrej staraj sie wyjsciowa wielkosc wybrzuszenia dispa ustawiac na 1.1 i co kazdy render wzwyz o 1.1 uzyskasz odpowiedni efekt :)
Owen Napisano 14 Listopad 2006 Autor Napisano 14 Listopad 2006 KLICEK - dzieki, juz myslalem ze to tylko u mnie tak czarwona wychodzi:), a renderuje mentalem, ale zaraz zobcze czy vrayem bedzie dobrze
Rekomendowane odpowiedzi