Owen Napisano 12 Listopad 2006 Share Napisano 12 Listopad 2006 Witam Mam pytania związane z exportem displacmant mapy ze zbrusha i renderowaniem (mental ray) jej w maxie. Mianowicie przeniosłem model z max do zbrusha, tam zrobiłem przykładowy detal, wyglada to tak: i wypalilem dispa: następnie wexportowalem model sub1 i dalem dispa: I tu mam pytania: po renderowania modelu z dispem wychodza mi jakies bugi (zaznaczone na czerwono), co to jest i jak temu zapobiec? poza tym model z dispem nie wyglada dokladnie jak w zbrushu, jest duzo gorsza jakość detalu, da się cos zrobic żeby było tak ladnie jak w zbrushu? I jeszcze jedna rzecz, poniżej na obrazku są dwa modele 1 - to model z maxa ze smoothem, a 2 - to ten sam model, tylko dorabiałem w zbrush i spowrotem przeniosłem (na sub lvl 1) do maxa. Jak widac siatka wyraznie się zmienila jest bardziej wygladzona ten smooth w zbrushu jest jakis mocniejszy czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 12 Listopad 2006 Share Napisano 12 Listopad 2006 Co do bugów - też chciałbym się dowiedzieć, bo takie same rzeczy wychodzą mi na vrayu czasami. Co do jakości - musisz mieć mape odpowiedniej rozdzielczości z zbrusha (jeżeli masz 1024x1024 to rzeczywiście może gubić detale), ale u ciebie prawdopodobnie nie to jest winą, ale zbyt duża wartość edge lenght dla displace (Render Setting -> Renderer -> Na samym dole szukaj) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max_1989 Napisano 12 Listopad 2006 Share Napisano 12 Listopad 2006 lepiej sie zainteresowac displace modem dla zbrusha :). Klicek zrobił bardzo fajny wideotutek na jego temat i efekty są cudne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IQW Napisano 13 Listopad 2006 Share Napisano 13 Listopad 2006 a gdzie zamiescil tego video tutka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 13 Listopad 2006 Share Napisano 13 Listopad 2006 tutaj : http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=31503 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owen Napisano 13 Listopad 2006 Autor Share Napisano 13 Listopad 2006 streaker - zwiekszenie rozdzielczosci troche pomoglo, a Edge Lenght mam na 0,5 ale nadal jest problem z tymi bugami, disp map robilem standardowymi narzędziami zbrusha, ale wczesniej probowalem disp modem o ktorym pisal KLICEK, i nie wiswietlal mi sie podglad disp mapy (http://img217.imageshack.us/img217/3769/zdisrz6.jpg), a po zapisie cala mapa byla w odcieniach czerwieni i po renderze w maxie wychodzily jakies cuda:/, KLICEK moze wiesz co jest nie tak? albo kots mial jeszcze taki poroblem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KLICEK Napisano 14 Listopad 2006 Share Napisano 14 Listopad 2006 32 bitowy disp wlasnie ma takie dziwne kolorki :) , hmmm dziwne jest natomiast to ze po renderze Ci cuda wychodzily... jezeli renderujesz w czyms innym niz vrej staraj sie wyjsciowa wielkosc wybrzuszenia dispa ustawiac na 1.1 i co kazdy render wzwyz o 1.1 uzyskasz odpowiedni efekt :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owen Napisano 14 Listopad 2006 Autor Share Napisano 14 Listopad 2006 KLICEK - dzieki, juz myslalem ze to tylko u mnie tak czarwona wychodzi:), a renderuje mentalem, ale zaraz zobcze czy vrayem bedzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi