David14 Napisano 12 Listopad 2006 Share Napisano 12 Listopad 2006 Postanowiłem zrobić jakąś scenkę, aby odpocząć od modelowania różnych pojazdów. Scenkę tworzę z jednej referki + wyobraźnia. Referka to zdjęcie wykonane przez mojego tatę, przedstawia jakieś pomieszczenie w hucie która znajduje się w Katowicach. Modelować postaram się podobnie do referki ale i tak wprowadzę swoje zmiany. Nie chciałem zakładać tego tematu na tym etapie prac, ale nie umiem sobie poradzić z renderem. Gdy mam zabudowane pomieszczenie z jakimiś otworami przez które "wlatuje" światło powinno się rozproszyć i oświetlić resztę pomieszczenia, lecz tak się nie dzieje. Mam włączone fotony na świetle lecz to i tak nic nie daje. Renderuje finalRender-em, próbowałem Maxwell-em i trochę mi to jakoś wyszło lecz nie dało zadowalającego efektu. Jeżeli ktoś wie jak rozwiązać ten problem to prosił bym o przedstawienie propozycji, mogą też być info jak ustawić to w V-ray i Brasilu. Referka. finalRender bez połowy dachu i ściany aby było widać co jest w środku :-| Maxwell render- za duże ziarno i dalej za ciemno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
..:: WIKTOR ::.. Napisano 12 Listopad 2006 Share Napisano 12 Listopad 2006 Super!! Znowu jakas odmiana na forum ;P Zapowiada sie rewelacyjne - kreci mnie przemysl troche (ze strony technicznej) dlatego bede tutaj zagladal :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piksar Napisano 12 Listopad 2006 Share Napisano 12 Listopad 2006 kocham Cię (za temat) więcej referek w razie problemów zapraszam na GG dawaj lżejsze updaty...pier......neostrada powodzenia, kocham takie klimaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Deviator Napisano 13 Listopad 2006 Share Napisano 13 Listopad 2006 Maxwell wygląda ok. Trzeba poświęcić mu więcej czasu. Prawdę mówiąc kiedy zobaczyłem temat "Huta" aż się podnieciłem. Liczyłem jednak na widok lejącej się surówki, która oświetla hutnika w ognioodpornym wdzianku. Aż się prosi w Maxwellu zrobic emiter z lejącego metalu. Nalażałoby tylko zebrać kilkanaście kompów w netrender. Życzę powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David14 Napisano 17 Listopad 2006 Autor Share Napisano 17 Listopad 2006 pikSar- ok będę wrzucał mniejsze rendery, ale pomóżcie mi ustawić jakiś render. Bo ciągle idę z tym do przodu a nie mam jak tego wyrenderować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 17 Listopad 2006 Share Napisano 17 Listopad 2006 O_O bardzo ładnie zaczynasz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnyCa Napisano 17 Listopad 2006 Share Napisano 17 Listopad 2006 Najprosciej to z Vray. W "oknach" wstawiasz swiatla typu VrayLight (type: plane), najlepiej zaznacz invisible jesli za oknami ma byc jakies tlo. Ilosc wygenerowanego przez nie swiatla bedzie zalezec od ich wielkosci oraz oczywiscie parametru multiply. Wlacz GI i jako primary GI engine wrzuc Irradiance map a jako secondary GI engine Light cache. W zakladce Irradiance map mozesz wykorzystac predefiniowane ustawienia lub pobawic sie w samemu w dobor najodpowiedniejszych dla Twojej sceny parametrow. Podobnie dla Light cache. Dla probnych i szybkich renderow w IM daj Very low a w LC, subdivs na 200. W finalnych wystarczy medium i 800. W razie czego mozesz jeszcze pobawic sie w zmiany w color mapping: parametry dark i bright multiplier oraz type (np. exponetial). Powodzenia w probach :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opor Napisano 18 Listopad 2006 Share Napisano 18 Listopad 2006 Fajniutkie :) Czekam na wysyp detali :D Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David14 Napisano 18 Listopad 2006 Autor Share Napisano 18 Listopad 2006 Daje renderki w fR bo z V-Ray nie idzie mi za dobrze. W renderkach zdjęta jest połowa dachu, aby można coś było wogóle zobaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David14 Napisano 18 Listopad 2006 Autor Share Napisano 18 Listopad 2006 Komentować, krytykować, poprawiać. Kolejny update, pikSar zapomniałem o małym formacie, jutro zapodam dzisiaj idę już spać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David14 Napisano 20 Listopad 2006 Autor Share Napisano 20 Listopad 2006 Nareszcie opanowałem finalRender, teraz renderki z dachem. Nie jestem jeszcze zadowolony ale mogę modelować dalej. wersja dla pikSara :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David14 Napisano 21 Listopad 2006 Autor Share Napisano 21 Listopad 2006 Postęp w modelowaniu nie wielki, ale ciągle próbuje różne ustawienia renderu. Nie wiem czemu ale na dachu wyskakują mi dziwne "efekty" :-/ Drugi render z cieniem area shadow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
satanicus1991 Napisano 21 Listopad 2006 Share Napisano 21 Listopad 2006 Moim zdaniem wagoniki mają mało detalów. Strasznie wielkie te rendery robisz :* Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David14 Napisano 21 Listopad 2006 Autor Share Napisano 21 Listopad 2006 satanicus1991- raczej więcej szczegółów nie będzie bo komp zaczyna haczyć, może coś tam jeszcze dojdzie. Teraz próbuje zacząć tekstury. Jeżeli ktoś chce żeby coś się tam jeszcze znalazło to niema sprawy, zgłaszać swoje propozycje zobaczymy co się da zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David14 Napisano 22 Listopad 2006 Autor Share Napisano 22 Listopad 2006 Czemu nie komentujecie?? Obraziliście się czy jak :-/ Proszę was o pomoc w teksturowaniu bo jak na razie to jestem zielony, podstawy znam. A więc stworzyłem sobie teksture podłoża, stworzyłem też do niej bumpa. Teksturki w rozdzielczości 2048x2048, gdy nałożę na mojego plane`a to dziwnie się jakoś rozciąga w paru miejscach, teksturka traci swoje kolorki. Bawiłem się też parametrami Tiling. Poniżej daje teksturki skompresowane(oryginalnie ważą 15MB) i render. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oczek Napisano 22 Listopad 2006 Share Napisano 22 Listopad 2006 material narzucaleś na czysto na plane, czy wpierw dodawaleś uvw map, czy unwrapa? Bo jak nie to może wpierw zarzuć uvw mapa daj jako planar i tam kombnuj, masz tam znacznie większe i mocniejsze pole do popisu:) A i tiling dawałeś taki sam dla x-owej i y-kowej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David14 Napisano 22 Listopad 2006 Autor Share Napisano 22 Listopad 2006 Bawiłem się trochę Unwrap UVW i nie za bardzo to mi szło, tiling próbowałem i parzysty i nie parzysty. Na renderze jest rzucony na czysto. A może ktoś zna jakąś stronkę z fajnymi texturami ziemi, takiej czarnej :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się