Skocz do zawartości

Scena 3D: Huta


David14

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem zrobić jakąś scenkę, aby odpocząć od modelowania różnych pojazdów. Scenkę tworzę z jednej referki + wyobraźnia. Referka to zdjęcie wykonane przez mojego tatę, przedstawia jakieś pomieszczenie w hucie która znajduje się w Katowicach. Modelować postaram się podobnie do referki ale i tak wprowadzę swoje zmiany. Nie chciałem zakładać tego tematu na tym etapie prac, ale nie umiem sobie poradzić z renderem. Gdy mam zabudowane pomieszczenie z jakimiś otworami przez które "wlatuje" światło powinno się rozproszyć i oświetlić resztę pomieszczenia, lecz tak się nie dzieje. Mam włączone fotony na świetle lecz to i tak nic nie daje. Renderuje finalRender-em, próbowałem Maxwell-em i trochę mi to jakoś wyszło lecz nie dało zadowalającego efektu. Jeżeli ktoś wie jak rozwiązać ten problem to prosił bym o przedstawienie propozycji, mogą też być info jak ustawić to w V-ray i Brasilu.

0846np3.th.jpg

Referka.

06jo4.th.jpg

finalRender bez połowy dachu i ściany aby było widać co jest w środku :-|

defaulttg2.th.jpg

Maxwell render- za duże ziarno i dalej za ciemno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Maxwell wygląda ok. Trzeba poświęcić mu więcej czasu. Prawdę mówiąc kiedy zobaczyłem temat "Huta" aż się podnieciłem. Liczyłem jednak na widok lejącej się surówki, która oświetla hutnika w ognioodpornym wdzianku. Aż się prosi w Maxwellu zrobic emiter z lejącego metalu. Nalażałoby tylko zebrać kilkanaście kompów w netrender. Życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprosciej to z Vray.

W "oknach" wstawiasz swiatla typu VrayLight (type: plane), najlepiej zaznacz invisible jesli za oknami ma byc jakies tlo. Ilosc wygenerowanego przez nie swiatla bedzie zalezec od ich wielkosci oraz oczywiscie parametru multiply.

Wlacz GI i jako primary GI engine wrzuc Irradiance map a jako secondary GI engine Light cache. W zakladce Irradiance map mozesz wykorzystac predefiniowane ustawienia lub pobawic sie w samemu w dobor najodpowiedniejszych dla Twojej sceny parametrow. Podobnie dla Light cache. Dla probnych i szybkich renderow w IM daj Very low a w LC, subdivs na 200. W finalnych wystarczy medium i 800.

W razie czego mozesz jeszcze pobawic sie w zmiany w color mapping: parametry dark i bright multiplier oraz type (np. exponetial).

Powodzenia w probach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

satanicus1991- raczej więcej szczegółów nie będzie bo komp zaczyna haczyć, może coś tam jeszcze dojdzie. Teraz próbuje zacząć tekstury. Jeżeli ktoś chce żeby coś się tam jeszcze znalazło to niema sprawy, zgłaszać swoje propozycje zobaczymy co się da zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie komentujecie?? Obraziliście się czy jak :-/ Proszę was o pomoc w teksturowaniu bo jak na razie to jestem zielony, podstawy znam. A więc stworzyłem sobie teksture podłoża, stworzyłem też do niej bumpa. Teksturki w rozdzielczości 2048x2048, gdy nałożę na mojego plane`a to dziwnie się jakoś rozciąga w paru miejscach, teksturka traci swoje kolorki. Bawiłem się też parametrami Tiling. Poniżej daje teksturki skompresowane(oryginalnie ważą 15MB) i render.

podloze01kopiace4.th.jpg

podloze01bumpkopiarv4.th.jpg

14uy0.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

material narzucaleś na czysto na plane, czy wpierw dodawaleś uvw map, czy unwrapa? Bo jak nie to może wpierw zarzuć uvw mapa daj jako planar i tam kombnuj, masz tam znacznie większe i mocniejsze pole do popisu:) A i tiling dawałeś taki sam dla x-owej i y-kowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności