Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

nie za bardzo wiedzialem gdzie to wcisnac to napisze tutaj

czym sie rozni render 3dsmaxa od rendera gier

tzn czemu max renderuje nawet najprostsze sceny w najgorszej jakosci kilka/kilkanascie krotnie wolniej niz gry w kturych grafika jest bardziej skomplikowana??

  • Odpowiedzi 8
  • Wy艣wietle艅 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

je艣li chodzi ci o rendering ktory sie odbywa po wcisni臋ciu magicznego klawisza F9 sprawa jest prosta. Za ten rendering odpowiada cpu - w grach rol臋 t臋 pe艂ni gpu. Gpu jest zoptymalizowany pod k膮tem renderowania grafiki, przez co w tego typu zadaniach posiada moc X razy wi臋ksz膮 ni偶 zwyk艂y procesorek (jakby mocny nie by艂).

Napisano

Bo w gpu sa wbudowane pewne opcje, w cpu nie, cpu jest bardziej uniwersalne, czyli z tego samego powodu, dla ktorego gpu renderuje szybciej grafike w grach: specjalizacja/optymalizacja. CPU nadaje sie do wszystkiego, jest uniwersalne, mozna na nim policzyc niemal wszystko, mozna zrobic rozne renderery z roznymi opcjami, efektami itd.

Napisano

np cpu policzy GI niezale偶nie jak膮 metod臋 wybierzesz albo jaki plugin renderuj膮cy zainstalujesz(Vray, brasil, mental). do tego mo偶e te偶 obs艂u偶y膰 exela, powerpointa albo photoshopa. GPu mo偶e by膰 zaprojektowane przez Nvidie, Ati lub inne firmy, kt贸re ka偶da ma w艂asny pomys艂 na wy艣wietlanie geometrycznych dziwol膮g贸w. Zapewne zauwa偶y艂e艣, 偶e gry r贸偶nie wygl膮daj膮 w zale偶no艣ci na jakim sprz臋cie si臋 je odpali. A render z maxa nie b臋dzie zale偶ny od sprz臋tu.

Napisano

Dobijasek: gpu operuje na grupie specjalnych modyfikator贸w i komend przypisanych tylko i wy艂acznie do jednego modelu karty graf.

inaczej to b臋dzie wygl膮da膰 na jednej a inaczej na drugiej karcie. pr贸ba przelo偶enia renderingu z CPU na GPU sko艅czy si臋 fiaskiem gdy偶 np: cienie Globalnej Illuminacji b臋da zupe艂nie inaczej prezentowac si臋 w karcie Nvidii a inaczej w karcie ATI.

poza tym wi臋kszo艣膰 efekt贸w jakie widzisz w grach to s膮 efekty "fejkowane" czyli nie liczone w spos贸b rzeczywisty a opierane na mapach i sposobach operacji obrazu jak np: PixelShader.

a zreszt膮 sp贸jrz sobie na renderingi z CPU i GPU: r贸znia sie drastycznie jako艣ci膮. wi臋c nie ma sensu pr贸bowa膰 zrobi膰 czego艣 co i tak b臋dzie nie przydatne.

Napisano

sprawa jest idiotycznie prosta, popatrz sobie jak wygl膮da screen z gry, a jak porz膮dny render z 3ds max'a do tego do艂贸偶 to co napisa艂 tweety, szczeg贸lnie ten fragment:

poza tym wi臋kszo艣膰 efekt贸w jakie widzisz w grach to s膮 efekty "fejkowane" czyli nie liczone w spos贸b rzeczywisty a opierane na mapach i sposobach operacji obrazu jak np: PixelShader.

Wiesz jak cz臋sto wykonuje si臋 mapy do gier ? 艁aduje si臋 normaln膮 mape np drewna na model w sofcie 3d, ustawia 艣wiat艂a i inne pierdo艂y, potem render liczy now膮 mape z charakterystycznym 艣wiat艂ocieniem i dopiero tak膮 mape pakuje si臋 do silnika gry.

Napisano

jak juz koniecznie chcesz puszczac rendery na gpu, to kup sobie quadro i pobaw sie gelato

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci