Skocz do zawartości

rendering


Dobijasek

Rekomendowane odpowiedzi

nie za bardzo wiedzialem gdzie to wcisnac to napisze tutaj

 

czym sie rozni render 3dsmaxa od rendera gier

tzn czemu max renderuje nawet najprostsze sceny w najgorszej jakosci kilka/kilkanascie krotnie wolniej niz gry w kturych grafika jest bardziej skomplikowana??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jeśli chodzi ci o rendering ktory sie odbywa po wcisnięciu magicznego klawisza F9 sprawa jest prosta. Za ten rendering odpowiada cpu - w grach rolę tę pełni gpu. Gpu jest zoptymalizowany pod kątem renderowania grafiki, przez co w tego typu zadaniach posiada moc X razy większą niż zwykły procesorek (jakby mocny nie był).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w gpu sa wbudowane pewne opcje, w cpu nie, cpu jest bardziej uniwersalne, czyli z tego samego powodu, dla ktorego gpu renderuje szybciej grafike w grach: specjalizacja/optymalizacja. CPU nadaje sie do wszystkiego, jest uniwersalne, mozna na nim policzyc niemal wszystko, mozna zrobic rozne renderery z roznymi opcjami, efektami itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np cpu policzy GI niezależnie jaką metodę wybierzesz albo jaki plugin renderujący zainstalujesz(Vray, brasil, mental). do tego może też obsłużyć exela, powerpointa albo photoshopa. GPu może być zaprojektowane przez Nvidie, Ati lub inne firmy, które każda ma własny pomysł na wyświetlanie geometrycznych dziwolągów. Zapewne zauważyłeś, że gry różnie wyglądają w zależności na jakim sprzęcie się je odpali. A render z maxa nie będzie zależny od sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobijasek: gpu operuje na grupie specjalnych modyfikatorów i komend przypisanych tylko i wyłacznie do jednego modelu karty graf.

inaczej to będzie wyglądać na jednej a inaczej na drugiej karcie. próba przelożenia renderingu z CPU na GPU skończy się fiaskiem gdyż np: cienie Globalnej Illuminacji będa zupełnie inaczej prezentowac się w karcie Nvidii a inaczej w karcie ATI.

 

poza tym większość efektów jakie widzisz w grach to są efekty "fejkowane" czyli nie liczone w sposób rzeczywisty a opierane na mapach i sposobach operacji obrazu jak np: PixelShader.

 

a zresztą spójrz sobie na renderingi z CPU i GPU: róznia sie drastycznie jakością. więc nie ma sensu próbować zrobić czegoś co i tak będzie nie przydatne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa jest idiotycznie prosta, popatrz sobie jak wygląda screen z gry, a jak porządny render z 3ds max'a do tego dołóż to co napisał tweety, szczególnie ten fragment:

poza tym większość efektów jakie widzisz w grach to są efekty "fejkowane" czyli nie liczone w sposób rzeczywisty a opierane na mapach i sposobach operacji obrazu jak np: PixelShader.

Wiesz jak często wykonuje się mapy do gier ? Ładuje się normalną mape np drewna na model w sofcie 3d, ustawia światła i inne pierdoły, potem render liczy nową mape z charakterystycznym światłocieniem i dopiero taką mape pakuje się do silnika gry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności