SZAMPEK Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 Nie wiedziałem jak to dokładnie nazwać. Chodzio o to, ze kolory obiektów w scenie są za bardzo "dziedziczone" przez inne obiekty. Np. na poniższym renderze sciany miałby byc białe, a wyszły jakie wyszły :( Jak to usunąc. Druga kwestia. Jak osiagnąc ostre reflksy na podłodze pochodzące od żaluzji. Dałem na zewnątrz direct'a z ray trace shadow, ale nadal na podłodze mam światło rozmyte :( Pomóżcie!!! ps. w scenie jest tylko jedno direct light pozostał;e to v-ray light powstawiane w oknach.
tadzio Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 Tego Targ Directa nie dawaj z Ray trace Shadows, tylko z Vray shadows. Wtedy bedzie ok i uzyskasz zamierzony efekt. edit: moze zmniejsz troche secondary bouncing, to sciany nie beda takie czerwone, no chyba ze to jest celowe.
polka dot Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 zakładka indirect illumination > post-processing > zmniejsz saturation
SZAMPEK Napisano 22 Listopad 2006 Autor Napisano 22 Listopad 2006 THX za rady - i tu pojawia sie moje nastepne pytanie - wycziłem, ze fakt, że nie ma tych ostrych prążków swiatła wynika z faktu, ze mam cos pokecone w materiale szkła - mozecie powiedziec mi, jak najprostsze szkło ustawic, zeby to działało?
Georgas Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 jeśli chcesz uzyskać szkło to diffuse na czarny, reflect na około 30 30 30 (to zależy jak duże odbicie chcesz uzyskać) i reflact na całkowicie biały :)
tadzio Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 Generalnie jesli masz TargDir (z VrayShadow) za oknem skierowanego do srodka, to najlepsze efeky cieni uzyskasz kasujac szklo z okien. Kombinowane to troche, ale dobre. Sprobuj i zobacz efekty. Jak Ci nie bedzie pasowalo to kombinuj dalej ze szklem. Pozdrawiam.
Adam_Guzowski Napisano 22 Listopad 2006 Napisano 22 Listopad 2006 Do takich wnetrz jak Twoje, to nie porywal bym sie na az tyle swiatel. Porazka dla czasu renderingu :( Jedno swiatlo VraySun i VraySky i do tego oczywiscie kamera VrayPhysicalCamera. Obskoczysz caly render kontrolujac jedynie to co masz w zakladce Camera. A gwarantuje ze swiatlo/cienie jakie uzyskasz beda o niebo lepsze niz te z Twoich swiatel. duzy + za wlaczenie LightCache, ale w Irradiancemap wybierz preset "Low". wywal tez wszystkie zbedne obiekty do testow.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się