Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czyli dodali głównie rzeczy dla animatorów. A przynajmniej tak mi się wydaje. I nareszcie będzie podgląd materiałów:D No i nowy mental o ile się nie mylę:)

Przesiadka z 3ds maxa będzie też łatwiejsza teraz.

Hm... myślałem, że więcej tego będzie.

Napisano

poczekajmy az wyjdzie, moze szykuja jeszcze cos super ekstra;)

Napisano

Ja się ciesze że mocno nastawiają się na "gigantów" bo dzięki temu produkt się rozwija, a na takim rynku nie ma kompromisów.

Przyznam że edytor materiałów pierwsza klas,a aż nie mogę się doczekać aby wypróbować :)

Napisano

Hmm może ma racje ale jakoś zawsze z przymrużeniem oka czytam takie wiadomości bo takie komunikaty są częste przy nowych wersjach programów.

 

Jednocześnie trzeba przyznać że w xsi uproszczono do minimum animacje, ale znając ich to jeszcze coś łatwiejszego wymyślą.

Napisano

pojawily sie nowe filmiki z xsi 6:)jeszcze nie obejrzalem wszystkich ale morph and warp jest fajne, co prawda w fnd tego nie bedzie

Napisano

Całkiem sporo jest tego ale jednak mam pewien nie dosyt odnoście modelowania. Zaledwie do dana nowa opcja (a właściwie usprawnienie) - Auto Symmetry. I jeszcze jakiś tam inne pierdoły ale jednak nie dosyt jest.

 

Mi najbardziej przypadło do gustu nowe Shadery, a w szczegulności -

Car Shaders. W końcu koniec z "męczeniem" się z materiałami do autek, aż sobie jakiś (a właściwie już wybrałem) samochodzik wymodeluje i po kuszę się o rendering. Mam nadzieje że jak najszybciej wyjdzie ten XSI 6

 

Zaintrygowało mnie też - C# Integration.

Poczytałem trochę o tym języku i jest co całkiem prosty język więc może warto do opanować (a podstawy w programowaniu mam) i w końcu jak będę potrzebowały jakiegoś narzędzie to sobie napisze. Przynajmniej w teorii brzmi prosto.

Napisano

ja tez wolalbym zeby zrobili wiekszy upgrade narzedzi do modelowania, ale i tak calkiem niezle to wszystko wyglada, kurde szkoda ze advance kosztuje tyle dolcow

Napisano
Mi najbardziej przypadło do gustu nowe Shadery, a w szczegulności - Car Shaders. W końcu koniec z "męczeniem" się z materiałami do autek

 

Car_Shader od dawna jest w Mental Ray'u - był tylko nie wyeksponowany - wystarczy zainstalować add-on grupy "tek2shoot" i do dyspozycji jest większość "poukrywanych" shaderów mentala...

Napisano

zerknąłem jeszcze w PDF-a i:

 

Architectural Shaders:

 

• Architectural Material (to można znaleźć na XSIBASE)

• Rounded Corners (to można znaleźć na XSIBASE)

• Physical Sky (to można znaleźć na XSIBASE)

• Physical Sun (to można znaleźć na XSIBASE)

• Simple Tone Mapping (nie jestem pewien...)

 

Car Shaders:

 

• Car Paint Shader (tek2Shoot)

• Metallic Paint Shader (tek2Shoot)

• Bump Flakes Shader (tek2Shoot)

• Glossy Reflection Shader (tek2Shoot)

 

czyli w sumie w shaderach... nic nowego...

Napisano

No ale przynajmniej nie trzeba marnować czasu na szukanie w sieci.

 

Widać nie wątpliwie że nacisk jest na animacje i współprace z innymi aplikacjami.

Miejmy nadzieje że kolejna wersja (hmmm może 6.5) zaowocuje wysypem narzędzi do modelowania.

Napisano

Chciałem zauważyć, że Softimage przede wszystkim słucha userów i dodaje rzeczy, których do tej pory najbardziej brakowało.

Jednym z największych mankamentów XSI było tzw. natywna współpraca z MR gdzie brakowało shaderów MR. To SI w końcu naprawia. Inną sprawą było bardzo słaba współpraca XSI z innymi aplikacjami. Z takim Maxem była ona prawie niemożliwa. Zaraz padnie pewnie argument o Particlach. SI jednak stara się, inaczej niż Autodesk, popracować na implementacją i dać coś naprawdę smakowitego.

Chciałem zaznaczyć, że pod względem modelingu, XSI i tak jest przed konkurencją więc nie jest to najpilniejsza sprawa. Oczywiście brakuje takich narzędzi jak Maxowy "shell" czy też "hinge" i może extrude nie zawsze robi to co chcemy ale jest dobrze.

Napisano

Nie no, ja "pluć" na XSI nie mam zamiaru, bo przypadł mi do gustu jak żaden inny program! Szkoda tylko, że nie zostały zaimplementowane wszystkie shadery (no chyba, że w PDF-ie nie wszystko jest wymienione). Co do narzędzi do modelowania - mi niczego nie brakuje, ale na przykład pelt-mapping by się przydał. No i rigid body w wersji FND. :)

Napisano

Ja też strasznie nie narzekam ale bardziej chodzi mi o usprawnienie niektórych narzędzi. Jeżeli potrafią tak bardzo usprawnić animacje i stworzyć naprawdę wypasione narzędzia to aż miło sobie pomarzyć jak by skupili się na opcjach do modelowania.

Napisano

Mam problem. Ściągnąłem Triala i zainstalowałem i kicha nie chce mi się uruchomić. Naciskam "Get Trial" i kocha.

 

Od instalowałem xsi5.11 i zainstalowałem od nowa xsi6. Gdzie może być problem?

Napisano

Nowa symetria - Super. Ale jednak szkoda że nie możne jednocześnie użyć symetrii więcej niż w jednej płaszczyźnie (W Zbrush - można).

 

Nareszcie Rotoscop działa jak należy - SUPER.

 

Menadżer materiałów - BOMBA. Czegoś takigo trza mi było.

 

Nowy MR jest szybszy (takie mam wrażenie) i trochę po przekładane opcje wnerwiają ale można się przyzwyczaić (właściwie trzeba).

Jeszcze nie testowałem szybkości na ogromnej scenie ale widze ze szybciej.

 

W okienkach trochę zmienione i przypomina mi to okienka z programu - Maya ?! Ale robią wrażenie bardziej poukładanych.

 

Co do animacji to za dużo się nie bawiłem to zbytnio w tym nie siedzę ale tak ogólnie przejrzałem i dużo dobrych zmian.

 

Jestem zadowolony z nowej wersji ale jednak mam nadzieje że w następnej większy nacisk będzie na usprawnienia w modelowaniu.

Napisano

Ja tez juz mialem okazje pobawic sie wersja 6 i musze przyznac ze jestem bardzo blisko przesiadki na ten soft (jestem userem 3Ds maxa). Desydujacym czynnikiem jest tutaj cena softu: fnd jest super chociaz osobiscie nie wiem czy nie zainwestowalbym w esentials glownie za sprawa modulu do dynamiki (czasem sie przydaje:) Bardzo mi sie podobo modelowanie w XSI - narzedzia sa swietne. Ale poczekam jeszcze az pojawi sie Virek bod XSI - wtedy chyba nie bedzie problemu z wyborem:)

 

pozodrawiam

S3b

Napisano

Na "Vireka" to niestety trzeba będzie poczekać bo jak już to wyjdzie najpierw pod Maye a może kiedyś dla XSI. Miejmy nadzieje że polityka firmy do "Vireka" się zmieni i w końcu przystosują to reszty.

Napisano
a po co to komu? Wolałbym rendermana.

 

No to Ty bys wolal;) Mi do pracy bardziej przydalby sie wlasnie V-ray:) Na szczescie XSI od versji 6 ma wspierac zewnetrzne silniki renderujace wiec pozostaje tylko czekac...

Napisano

V-ray - jest wykorzystywany głównie do wizualizacji

MR - ogólnie do renderingu bardzo rzadko do wizków z powodu że jest (jak to nie który mówią) wolny ale jest za to dokładny.

 

Ja tam się super nie znam na tym pisze jedynie co wyczytałem.

Napisano

Tak sie pytam, bo mentalem sie troche bawilem, a V-Rayem probowalem, ale nic nie moglem nim zaawansowanego wycisnac :) Wiem, ze ma mozliwosci, ale ustawic go to dla mnie droga przez mękę. W Mentalu kaustyka to czysta przyjemnosc, a w V-Rayu w ogole mi sie nie udalo efektow kaustycznych zrobic :) Oczywiscie to nie oznacza, ze on jest gorszy, tylko ze ja sie nie znam :)

Dlatego wlasnie pytam:) Oczywiscie w Maxie porownywalem :)

Napisano
Ktoś kiedys powiedział, że narzędzie jest tak dobre jak jego użytkownik.

 

Swieta prawda, Panie. Swieta prawda :) To zdanie powinno sie znalezc w Logo tego forum, zeby kazdy od razu wiedzial, ktory program jest najlepszy itd :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności