Skocz do zawartości

Nowy mental ray (3.5) - co z tymi jednostkami??


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, mam taki problem, że w nowym mentalu chyba nie można robić scen w skali 1:1 w m, cm, km itd., poniważ robiłem akurat taki teścik oświetlenia pokoju w skali raczej 1:1 (5m x 4m x 2,7m), dałem tylko jedno światełko jako niebo (mr area omni) i multipler światła na 0.4, decay na inverse square, start decaya na 10cm, energy photonów = 1000, GI photons = 500.

GI włączone ze wszystkim na default tylko radius photonów = 20cm

Materiały wszystkich obiektów to szary standard

Renderuje i... wielkie zdziwienie!! Scena cała biała :/ Po prostu biała plama!!

Myślę, cosik za dużo photonów... więc włączyłem w diagnostics sprawdzanie density photonów i po wyrenderowaniu "mleko" zamienia się w ciemną niebieską plamę (czyli photonów wcale nie jest za dużo, a nawet przeciwnie...)

Taką samą scenę ze wszystkim identycznym zrobiłem w mentalu 3.3 i jest ciemno, scena jest tylko troszeczkę rozświetlona, a przy takich ustawieniach tak właśnie powinno być...

Co jest z tym nowym mentalem??

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

to nie wina rendera tylko usera...

 

widocznie coś musiałeś przeoczyć, moze jakies self-illumination czy coś. Już sam brak photonow w scenie daje do myślenia...

Napisano

Nie... self illumination jest ustawione na 0, zresztą wszystkie obiekty mają standardowy szary materiał...

Zresztą zauważyłem, że grid u mnie ma jakieś 100m x 100m czyli ta moja scena w porównaniu do grid jest bardzo, ale to bardzo mała, ale jest w skali 1:1...

Co to może być??

Napisano

Może przy imporcie przeskalowywałeś scenę. Stwórz boxa o wymiarach 1m x 1m x 1m i zobacz czy pasuje do innych obiektów. Jak nie to znaczy że geometria została przeskalowana i pomimo, że w properties obiektu jest napisane 1m to w rzeczywistości nie jest tyle.

Pozdro

Napisano

Dave - sprawdziłem i wszystko jest ok, nie mam niepotrzebnych przeskalowań itd.

I już wiem dlaczego tak jest :) Po prostu skala "grid'a" z viewporta jest zbyt duża, bo jak przeskalowałem całą scenę tak, żeby sie pokrywało z gridem to jest dobrze

Jak to naprawić??

Napisano

No czyli tak jak mówiłem:)

Wchodzisz do units setup i mieszasz do uzyskania pożądanego efektu w ustawieniach system units setup, albo skalujesz wszystkie obiekty.

W utilities/more jest całkiem przydatne narzędzie "rescale world units". Pobaw się nim a wszystko wróci do normy.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności