patry Napisano 1 Grudzień 2006 Napisano 1 Grudzień 2006 Witam, mam taki problem, że w nowym mentalu chyba nie można robić scen w skali 1:1 w m, cm, km itd., poniważ robiłem akurat taki teścik oświetlenia pokoju w skali raczej 1:1 (5m x 4m x 2,7m), dałem tylko jedno światełko jako niebo (mr area omni) i multipler światła na 0.4, decay na inverse square, start decaya na 10cm, energy photonów = 1000, GI photons = 500. GI włączone ze wszystkim na default tylko radius photonów = 20cm Materiały wszystkich obiektów to szary standard Renderuje i... wielkie zdziwienie!! Scena cała biała :/ Po prostu biała plama!! Myślę, cosik za dużo photonów... więc włączyłem w diagnostics sprawdzanie density photonów i po wyrenderowaniu "mleko" zamienia się w ciemną niebieską plamę (czyli photonów wcale nie jest za dużo, a nawet przeciwnie...) Taką samą scenę ze wszystkim identycznym zrobiłem w mentalu 3.3 i jest ciemno, scena jest tylko troszeczkę rozświetlona, a przy takich ustawieniach tak właśnie powinno być... Co jest z tym nowym mentalem??
SWRSC Napisano 2 Grudzień 2006 Napisano 2 Grudzień 2006 to nie wina rendera tylko usera... widocznie coś musiałeś przeoczyć, moze jakies self-illumination czy coś. Już sam brak photonow w scenie daje do myślenia...
patry Napisano 2 Grudzień 2006 Autor Napisano 2 Grudzień 2006 Nie... self illumination jest ustawione na 0, zresztą wszystkie obiekty mają standardowy szary materiał... Zresztą zauważyłem, że grid u mnie ma jakieś 100m x 100m czyli ta moja scena w porównaniu do grid jest bardzo, ale to bardzo mała, ale jest w skali 1:1... Co to może być??
DaveBorck Napisano 2 Grudzień 2006 Napisano 2 Grudzień 2006 Może przy imporcie przeskalowywałeś scenę. Stwórz boxa o wymiarach 1m x 1m x 1m i zobacz czy pasuje do innych obiektów. Jak nie to znaczy że geometria została przeskalowana i pomimo, że w properties obiektu jest napisane 1m to w rzeczywistości nie jest tyle. Pozdro
patry Napisano 2 Grudzień 2006 Autor Napisano 2 Grudzień 2006 Dave - sprawdziłem i wszystko jest ok, nie mam niepotrzebnych przeskalowań itd. I już wiem dlaczego tak jest :) Po prostu skala "grid'a" z viewporta jest zbyt duża, bo jak przeskalowałem całą scenę tak, żeby sie pokrywało z gridem to jest dobrze Jak to naprawić??
DaveBorck Napisano 3 Grudzień 2006 Napisano 3 Grudzień 2006 No czyli tak jak mówiłem:) Wchodzisz do units setup i mieszasz do uzyskania pożądanego efektu w ustawieniach system units setup, albo skalujesz wszystkie obiekty. W utilities/more jest całkiem przydatne narzędzie "rescale world units". Pobaw się nim a wszystko wróci do normy. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się