Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, mam taki problem, że w nowym mentalu chyba nie można robić scen w skali 1:1 w m, cm, km itd., poniważ robiłem akurat taki teścik oświetlenia pokoju w skali raczej 1:1 (5m x 4m x 2,7m), dałem tylko jedno światełko jako niebo (mr area omni) i multipler światła na 0.4, decay na inverse square, start decaya na 10cm, energy photonów = 1000, GI photons = 500.

GI włączone ze wszystkim na default tylko radius photonów = 20cm

Materiały wszystkich obiektów to szary standard

Renderuje i... wielkie zdziwienie!! Scena cała biała :/ Po prostu biała plama!!

Myślę, cosik za dużo photonów... więc włączyłem w diagnostics sprawdzanie density photonów i po wyrenderowaniu "mleko" zamienia się w ciemną niebieską plamę (czyli photonów wcale nie jest za dużo, a nawet przeciwnie...)

Taką samą scenę ze wszystkim identycznym zrobiłem w mentalu 3.3 i jest ciemno, scena jest tylko troszeczkę rozświetlona, a przy takich ustawieniach tak właśnie powinno być...

Co jest z tym nowym mentalem??

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

to nie wina rendera tylko usera...

 

widocznie coś musiałeś przeoczyć, moze jakies self-illumination czy coś. Już sam brak photonow w scenie daje do myślenia...

Napisano
  • Autor

Nie... self illumination jest ustawione na 0, zresztą wszystkie obiekty mają standardowy szary materiał...

Zresztą zauważyłem, że grid u mnie ma jakieś 100m x 100m czyli ta moja scena w porównaniu do grid jest bardzo, ale to bardzo mała, ale jest w skali 1:1...

Co to może być??

Napisano

Może przy imporcie przeskalowywałeś scenę. Stwórz boxa o wymiarach 1m x 1m x 1m i zobacz czy pasuje do innych obiektów. Jak nie to znaczy że geometria została przeskalowana i pomimo, że w properties obiektu jest napisane 1m to w rzeczywistości nie jest tyle.

Pozdro

Napisano
  • Autor

Dave - sprawdziłem i wszystko jest ok, nie mam niepotrzebnych przeskalowań itd.

I już wiem dlaczego tak jest :) Po prostu skala "grid'a" z viewporta jest zbyt duża, bo jak przeskalowałem całą scenę tak, żeby sie pokrywało z gridem to jest dobrze

Jak to naprawić??

Napisano

No czyli tak jak mówiłem:)

Wchodzisz do units setup i mieszasz do uzyskania pożądanego efektu w ustawieniach system units setup, albo skalujesz wszystkie obiekty.

W utilities/more jest całkiem przydatne narzędzie "rescale world units". Pobaw się nim a wszystko wróci do normy.

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.