Skocz do zawartości

Material Editor - domyślne materiały


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, może to z leksza "Lamerskie" pytanie na kogoś kto w maxie robi z 5 lat no ale... Proste, jak się nadaje standardowy mateirał w Material Editorze ?? tak by przy załączeniu programy była na wsyztskich miejscach amterial editora np 'VRayMaterial" ;] ??

 

pzodro

 

[edit]

nikt nie odpowie ?? mam rozumieć ze to jest niewykonalne...

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

lamerskie to jest to ze udzielasz sie na forum od ponad roku a wątek jest w zupelnie nie odpowiednim dziale;)

a pytanie ciekawe, sam bym sie dowiedzial odpowiedzi chętnie...

pozdrawiam

 

A na forum już jestem od 3 chyba z 3 lat

nie przyznawaj sie nawet:P

 

tak ogolem Max3d.pl to ja znam jeszcze z czasow jak to bylo max3d.prv.pl taka prosta stronka xD

ooo... a tego nie wiedzialem... lol... kazdego dnia sie czlowiek czegos uczy:D
Napisano

Nieodpowiednim ?? sory ale pużno jest no i tak wyszło...

A na forum już jestem od 3 chyba z 3 lat :))) wczesniej bylem zarejestrowany pod inna nazwa ale moje konto nie dzialalo ;/ tak ogolem Max3d.pl to ja znam jeszcze z czasow jak to bylo max3d.prv.pl taka prosta stronka xD

 

pozdro

Napisano

Ale dlaczego w tym dziale ? Hę ?

Masz tutaj skrypt, który załatwi sprawe:

macroScript ResetToVrayMaterials
buttontext: "Reset to VRay materials" category:"streaker"
(
max mtledit
loadMaterialLibrary (getDir #Defaults+"/vraymat.mat")
for i=1 to 24 do meditmaterials [i] = currentMaterialLibrary[i]
)

tylko musisz przed uruchomieniem skryptu stworzyć sobie plik z 24 VrayMaterial o defaultowych nazwach i umieścić go w katalogu Defaults (nazwa pliku to ofc vraymat.mat)

potem musisz to dodać gdzieś w menu material editora

 

jeśli chcesz, żeby zaraz po starcie maxa były material editorze materiały vraya, to możesz ten skrypt wrzucić do katalogu scripts/startup albo wyedytować plik medit.mat (również w katalogu defaults)

  • Like 1
Napisano

Dziękuje Ci, tzn myślałem że jeszcze poprostu przy MAXSTARCIE podmienic wszytskie materiały , tzn niewiem czy by to wyszło ;] Dzieki jeszcze raz !

 

nie działa mi :((( no nie wiem jutro się tym pobawie...

 

dobranoc :*

Napisano

Ja tworze sobie Untitled.max z ustawieniami do VRaya, materialami ktore najczesciej uzywam, Freezed VRayPlanem itd. i tylko trza load'nac to przy kazdym wlaczeniu Maxa i wszystko masz jak chcesz, co nie jest uciazliwe

Napisano

No tak - literówka, już poprawiłem (zamiast "+" było "="). Z tym, że o ile dobrze pamiętam to taka wersja działała mi w maxie 7 i 8, teraz próbowałem na 9 i nie chce, max nie rozpoznaje polecenia

getDir #Defaults

dlatego musisz albo podać całą ścieżke np tak jak tu:

macroScript ResetToVrayMaterials
buttontext: "Reset to VRay materials" category:"streaker"
(
max mtledit
loadMaterialLibrary "C:/Programy/Grafika/Autodesk/3ds max 9/Defaults/vraymat.mat"
for i=1 to 24 do meditmaterials [ i] = currentMaterialLibrary [ i]
)

albo zrobić to naokoło, np tak jak tu:

macroScript ResetToVrayMaterials
buttontext: "Reset to VRay materials" category:"streaker"
(
max mtledit
loadMaterialLibrary (getDir #Scripts + "/../Defaults/vraymat.mat")
for i=1 to 24 do meditmaterials [ i] = currentMaterialLibrary [ i]
)

w przeciwnym razie nie załaduje odpowiedniej biblioteki i slbo wywali, że nie ma byblioteki, albo podmieni na materiały z tej, którą ostatnio otwierałeś.

 

Prosze bardzo: http://max3d.pl/forum/reputation.php?p=469677 :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności