Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, może to z leksza "Lamerskie" pytanie na kogoś kto w maxie robi z 5 lat no ale... Proste, jak się nadaje standardowy mateirał w Material Editorze ?? tak by przy załączeniu programy była na wsyztskich miejscach amterial editora np 'VRayMaterial" ;] ??

 

pzodro

 

[edit]

nikt nie odpowie ?? mam rozumieć ze to jest niewykonalne...

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

lamerskie to jest to ze udzielasz sie na forum od ponad roku a wątek jest w zupelnie nie odpowiednim dziale;)

a pytanie ciekawe, sam bym sie dowiedzial odpowiedzi chętnie...

pozdrawiam

 

A na forum już jestem od 3 chyba z 3 lat

nie przyznawaj sie nawet:P

 

tak ogolem Max3d.pl to ja znam jeszcze z czasow jak to bylo max3d.prv.pl taka prosta stronka xD

ooo... a tego nie wiedzialem... lol... kazdego dnia sie czlowiek czegos uczy:D
Napisano
  • Autor

Nieodpowiednim ?? sory ale pużno jest no i tak wyszło...

A na forum już jestem od 3 chyba z 3 lat :))) wczesniej bylem zarejestrowany pod inna nazwa ale moje konto nie dzialalo ;/ tak ogolem Max3d.pl to ja znam jeszcze z czasow jak to bylo max3d.prv.pl taka prosta stronka xD

 

pozdro

Napisano

Ale dlaczego w tym dziale ? Hę ?

Masz tutaj skrypt, który załatwi sprawe:

macroScript ResetToVrayMaterials
buttontext: "Reset to VRay materials" category:"streaker"
(
max mtledit
loadMaterialLibrary (getDir #Defaults+"/vraymat.mat")
for i=1 to 24 do meditmaterials [i] = currentMaterialLibrary[i]
)

tylko musisz przed uruchomieniem skryptu stworzyć sobie plik z 24 VrayMaterial o defaultowych nazwach i umieścić go w katalogu Defaults (nazwa pliku to ofc vraymat.mat)

potem musisz to dodać gdzieś w menu material editora

 

jeśli chcesz, żeby zaraz po starcie maxa były material editorze materiały vraya, to możesz ten skrypt wrzucić do katalogu scripts/startup albo wyedytować plik medit.mat (również w katalogu defaults)

Napisano
  • Autor

Dziękuje Ci, tzn myślałem że jeszcze poprostu przy MAXSTARCIE podmienic wszytskie materiały , tzn niewiem czy by to wyszło ;] Dzieki jeszcze raz !

 

nie działa mi :((( no nie wiem jutro się tym pobawie...

 

dobranoc :*

Napisano

Możliwe, nie mam już pliku z skryptem (dzięki Bill :/ ) i pisałem na sucho, jutro jeszcze zobacze jak nie zapomne.

Napisano
  • Autor

Widze że bawisz się tymi klockami, nieźle :)) no to jak byś tam kiedyś mógł to... wdzięczny bym był ;]

Napisano

Ja tworze sobie Untitled.max z ustawieniami do VRaya, materialami ktore najczesciej uzywam, Freezed VRayPlanem itd. i tylko trza load'nac to przy kazdym wlaczeniu Maxa i wszystko masz jak chcesz, co nie jest uciazliwe

Napisano
  • Autor

Untitled.max ?? nazwij go MAXSTART.max w tedy autoamtycznie będzie ładował scenę przy starcie :)

Napisano

No tak - literówka, już poprawiłem (zamiast "+" było "="). Z tym, że o ile dobrze pamiętam to taka wersja działała mi w maxie 7 i 8, teraz próbowałem na 9 i nie chce, max nie rozpoznaje polecenia

getDir #Defaults

dlatego musisz albo podać całą ścieżke np tak jak tu:

macroScript ResetToVrayMaterials
buttontext: "Reset to VRay materials" category:"streaker"
(
max mtledit
loadMaterialLibrary "C:/Programy/Grafika/Autodesk/3ds max 9/Defaults/vraymat.mat"
for i=1 to 24 do meditmaterials [ i] = currentMaterialLibrary [ i]
)

albo zrobić to naokoło, np tak jak tu:

macroScript ResetToVrayMaterials
buttontext: "Reset to VRay materials" category:"streaker"
(
max mtledit
loadMaterialLibrary (getDir #Scripts + "/../Defaults/vraymat.mat")
for i=1 to 24 do meditmaterials [ i] = currentMaterialLibrary [ i]
)

w przeciwnym razie nie załaduje odpowiedniej biblioteki i slbo wywali, że nie ma byblioteki, albo podmieni na materiały z tej, którą ostatnio otwierałeś.

 

Prosze bardzo: http://max3d.pl/forum/reputation.php?p=469677 :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności