Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taką sprawę...często bywa tak, że renderuję kilka ujęć statycznej sceny z różnych kamer. Nie raz zostawiam taką robotę na noc.

Problemu z automatycznym zapisem obrazka nie ma, natomiast jak automatycznie przeskoczyć do innej kamery i zacząć następne ujęcie?

 

W pracy miałem 3dsmaxa i w ogóle problemu nie było - ustawiałem sobie programowo zmiany ujęć w oknie videopost i jeszcze na koniec max zamykał mi kompa żeby nie grzał się do rana (zainteresowanych mogę poinstruować :)

 

Problem w tym, że teraz mam VIZa (ze względów finansowych :) a tam videoposta nie ma... Może ma któś jakiś sprytny skrypt albo inny patent?

 

Po głowie mi chodzi jeszcze animacja złożona z określonej ilości klatek i zrzut do tifów... Ale tęsknię za luksusem automatycznego wyłączenia się systemu po robocie. Co o tym myślicie?

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie jestem w tej chwili w stanie z pamięci tutka zrobić (jak mówiłem nie mam już maxa z video postem).

 

Sprawa ogólnie polega na tym, że do renderingu używa się tym razem okna videopost

Wstawiałem tam po kolei ("input" czyli naszą scenę, następnie jako klatki zdarzeń - każdą kamerę po kolei, oczywiście definiując "output" - pliki wyjściowe (tiffy/jpgi). Na koniec jako ostatnie zdarzenie każemy mu wykonać program zewnętrzny jakim może być np. "psshutdown" wyłączający kompa (musimy ściagnąć i mieć na dysku jego .exe a videoposta odsyłamy do .bat)

 

Przykładowy wygląd mojego ".bata":

 

f:\psshutdown.exe -f -k -t 16

 

psshutdown jest do ściągnięcia z różnych miejsc (polecam Google) -można także użyć innego polecenia/programu do zamknięcia systemu. Psshutdown jest jednak sprawdzony :))

Napisano
no właśnie nie wiem jak jest z vizem, ale w maxie od wersji 8 wprowadzono batch render

ehhh... ile razy ja już to powtarzałem...

 

O jejku...:) Faktycznie...Mam to także w nowym Vizie.

Ale muszę się wytłumaczyć:

W wersji 7 maxa (i chyba wcześniejszych też) był "batch render" ale nie pozwalał zmieniać kamer - można było tylko nowe pliki otwierać i renderować z tego ujęcia, które było aktywne. W związku z tym żeby wyrenderować ujęcia z 3 kamer musiałem zduplikować ten sam plik 3 razy i tylko zmienić w nich kamery.

Sprawdzałem to dawno temu (przed wymyśleniem numeru z videopostem) i w związku z nieużytecznością tego narzędzia zapomniałem o nim (o sprawdzeniu czy może coś dodano w nowych wersjach maxa też).

 

Dzięki za nakierowanie... a i tak programu zamykającego kompa nie da rady automatycznie odpalić po robocie :)))

Napisano

nie wiem czy w viz'ie jest maxsript ale ja wlasnie tego uzywam + programik do wylaczenia kompa. mozna renderowac kilka plikow po koleii, z roznych kamer i z roznych klatek.

Napisano

Jest maxscript :)) - autodesk VIZ to całkiem fajna alternatywa dla maxa. Polecam.

No jeśli nie używasz systemów cząstek, reactora i nie animujesz postaci. Reszta jest taka sama (no poza videopostem :(

 

Jeśłi chodzi o ten skrypt to czy masz na końcu do wykonania polecenie uruchamiające zewnętrzny program shutdown?

Bo jeśli nie, to w sumie już doszliśmy, że standardowym narzędziem "batch render" rendery z różnych kamer i plików można zaprogramować.

Jedynie czego brakuje do ideału to żeby max sam uruchamiał program zamykający kompa.

Trochę nie ufam monitorowaniu użycia CPU (...a nuż Norton zacznie coś skrobać, albo cóś?...)

Napisano
Niektóre programy mogą zamknąc kompa po zamknięciu jakiegoś okna, dajesz na okienko z progresem rendera i już :)

ale jesli renderujesz kilka klatek to kicha bo wylaczy ci kompa po skonczeniu pierwszej (tak mi sie wydaje).

 

ja mam plik .bat ktory odpala max'a i laduje maxscript, po wykonaniu maxscript'u max sie zamyka i komp wykonuje nastepna linie w pliku .bat czyli np. shutdown.exe Komp sie wylacza zaraz po zakonczeniu renderingu.

minus jest taki ze trzeba miec DOS'owa sciezke do 3dsmax.exe tzn. nazwy folderow po drodze do max'a powinny byc jednoczlonowe i max 8 znakow.

Napisano
trzeba miec DOS'owa sciezke do 3dsmax.exe tzn. nazwy folderow po drodze do max'a powinny byc jednoczlonowe i max 8 znakow.

 

No tak i "Program Files" już sprawę kaszani...

Tyko czy ściezka z "cedylką" nie wystarczy?

 

np.: "c:\Program~\Autodesk\... itp." ? Sprawdź...

Napisano
ale jesli renderujesz kilka klatek to kicha bo wylaczy ci kompa po skonczeniu pierwszej (tak mi sie wydaje).

To ci się źle wydaje, mógłby wyłączyć po pierwszej, gdyś dał na VFB (choć jestem prawie pewny, że nie zrobiłbyy tego), a jeżeli dasz na okno PROGRESU to na pewno wszystko będzie ok

Napisano

W pracy miałem 3dsmaxa i w ogóle problemu nie było - ustawiałem sobie programowo zmiany ujęć w oknie videopost i jeszcze na koniec max zamykał mi kompa żeby nie grzał się do rana (zainteresowanych mogę poinstruować :)

 

Mnie! Mnie! Właśnie mi to potrzebne, a nie mam czasu latać po tutorialach (terminy gonią). Będę wdzięczny za jakieś proste intrukcje na priva. :D

Napisano

niestety nie pojdzie z "cedylka" probowalem :/ foldery docelowe renderow tez muszabyc DOS'owe.ja zawsze instaluje D:\3dsmax starsze wersje zawsze domyslnie tak robily i teraz juz sam tak ustawiam jak mi sie chce pchac na C.

 

jak ktos chce to:

 

d:\3dsmax6\3dsmax -U MAXScript d:\renderingi\test.ms
swoff /shutdown /wait:15 /force

 

pierwsza linijka to odpalenie MAX'a i wywolanie sktyptu o ktorym za chwile,

natomiast druga to odpalenie programu ktory po zakonczeniu dzialania skryptu wylaczy kompa, u mnie jest to "swoff"

przelaczniki:

/shutdown - wylacz kompa

/wait:15 - zanim wylaczy zrobi countdown 15sek

/force - ignoruje okienka dialogowe np. "Czy zapisac zmiany?" tak na wszelki wypadek :)

 

drugi potrzebny plik to plik z odpowiednim skryptem, jego nazwa to np. "test.ms" (tak jak w pliku .bat wyzej)

 

przykladowa tresc to:

loadMaxFile "d:\3dsmax6\scenes\test.max"

render camera:$camera01 frame:4 \
otputwidth:800 outputheight:600 \
outputfile: ("d:\\renders\\test.bmp")

quitmax #noPrompt

 

1 - podanie sciezki i nazwy sceny ktora chcemy zaladowac

 

2 - z ktorej kamery (widoku) chcemy renderowac oraz numer klatki do wyrenderowania

3 - rozmiar wyrenderowaniego pliku

4 - sciezka, nazwa i typ pliku wyjsciowego

 

5 - wylaczenie max\'a

 

Jeszcze tylko jedna rada:

Przy ustawienu rozdzielczosci obie powinny sie pokrywac (ta w pliku i w skrypcie) jesli beda rozne to najprawdopodobniej wyrenderowany obraz nie bedzie tym czego oczekiwalismy :)

 

Mam nadzieje ze sie to komus przyda.

Napisano

Cierpliwości :)) Jak zdobędę triala maxa 9 to rozpiszę szczegółowo procedurę z videopostem i wrzucę do tego wątku.

Wychodzi na to, że możliwości są przynajmniej 3:

 

1. "Batch Render" (w nowych maxach)

2. Videopost (tylko w maxach)

3. Skrypt

 

Wartościowy wątek się zrobił. :))

Napisano

Witam

Może rozwiązaniem prostszym byłoby użycie jednej kamery, zanimowanie jej i wyrenderowanie animacji do klatek. Ewentualnie jeszcze można użyć Backburnera (nie popatrzyłem czym to się różni od Batch renderingu) ale sprawdza sie.Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności