Temporal Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 Heh aż wstyd się przyznac ale nie mam pojęcia jak to zrobic. Zrobilem sobie zaroweczke i teraz chcialbym zeby ona oswietlala scenke. Jakies rady wskazowki?
Vorek Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 dodaj jakieś źródło światła ? omni na przykład ? :)
Temporal Napisano 5 Grudzień 2006 Autor Napisano 5 Grudzień 2006 Heh to zarowka bedzie ciemna wtedy :/ Chce raczej uzyskac bardziej realistryczny efekt. BTW chce zrobic scenke w mentalu jesli to ma jakies znaczenie.
patry Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 Ciemna jest może dlatego, że nie ma przypisanego materiału szkła?? Albo lepiej zrób wszystkie części żarówki oprócz tego co świeci, w miejsce tego co świeci daj mr area omni, ustaw w bodajże area parameters wielkość świecącej części żarówki i zaznacz coś jakby "hide in render czu cuś takiego, ale wiem, że jest to pod "on" i powinno być dobrze ;) Dla spotęgowania efektu możesz też dodać glare lume :)
tweety Napisano 5 Grudzień 2006 Napisano 5 Grudzień 2006 rozwinę myśl patry'iego: wewnątrz żarówki wstaw mrAreaOmni i w Ecxlude zaznacz żeby nie kalkulował w obliczeniach szkła od żarówki. żarnik zrobisz materiałem standard z self illumination na 100 (lub jakimś gradientem dla nierównomiernej poświaty). glare lume narzucone na żarnik spowoduje, że wokół żarnika zrobi się mała fajna jasna otoczka.
Temporal Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 Dzięki chłopaki zaraz sprawdze ale z tego co czytam wydaja sie to dość logiczne więc raczej wypali. Jeszcze raz dzięki. EDIT: Heh dziwne ale tego Glare nie moge znalezc :/. Jak w helpie szukam takiego słowa to nawet nic nie wyskakuje:/
Vorek Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 tralala ale nikt koledze nie wyjaśnił że Glare w maxowym mentalu trzeba sobie odblokować w pliku lume.mi. http://www.jeffpatton.net/Tips-page.htm tu jest dokładniejsza wskazówka. Pozdrawiam
Temporal Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 poszukaj pod lens effect Heh ale to raczej nie odnosi się do Glare tylko ogólnie do zamierzonego efektu? No widzę że w lensie da się fajne rzeczy robić ale nadal intryguje mnie ten materiał glare. Przed chwilą wyczytałem gdzieś że to standardowo zablokowane jest i trzeba samemu odblokować. EDIT: Heh szybki jesteś Vorek :D. Właśnie to sprawdzam.
Temporal Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 rozwinę myśl patry'iego: wewnątrz żarówki wstaw mrAreaOmni i w Ecxlude zaznacz żeby nie kalkulował w obliczeniach szkła od żarówki. żarnik zrobisz materiałem standard z self illumination na 100 (lub jakimś gradientem dla nierównomiernej poświaty). glare lume narzucone na żarnik spowoduje, że wokół żarnika zrobi się mała fajna jasna otoczka. Heh sorry że nadal męcze no ale coś nie bardzo to wychodzi. Jak w parametrach mr omni dam exlude na szkiełko to nic nie daje :/. Glare już sobie odblokowałem ale nie rozumiem jak mogę go narzucić na żarnik jak glare daje się raczej na kamere a nie da się przypisać obiektowi. No ale i tak największy problem jest w tym że światło nie wychodzi z obiektu no chyba że zrobie radisu omni tak dużego że będzie większy niż obiekt :/. Jakieś pomysły? Może scenke zapodać i wtedy będzie wiadomo co i jak?
patry Napisano 6 Grudzień 2006 Napisano 6 Grudzień 2006 Lepiej zrób dokładnie tak, jak ja napisałem i powinno wyjść (albo sposobem tweety'iego ale chyba musisz dodać skylighta i włączyć FG) A co do glare, to w ustawieniach renderera w zakładce render w slocie prawdopodobnie output wstawiasz glare, a potem przeżucasz do material editora, ale nie nadajesz tego żadnemu obiektowi! EDIT Jeśli taki efekt Cię zadowala: To ściągnij sobie moją scenę i wszystko sobie posprawdzaj ;) http://www.megaupload.com/?d=CSOLRBUO
Temporal Napisano 6 Grudzień 2006 Autor Napisano 6 Grudzień 2006 No więc tak poradziłem sobie i światło wychodzi ze szklanego obiektu i to bez exlude (zwiększyłem ilość i energiie photonow dla GI). Co do Glare to wiem jak się tym posługiwać tylko właśnie nie wiem czemu tweety napisał narzuić na żarnik bo to tak zabrzmiało jakbym miał nałożyć jak materiał.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się