Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Heh aż wstyd się przyznac ale nie mam pojęcia jak to zrobic. Zrobilem sobie zaroweczke i teraz chcialbym zeby ona oswietlala scenke. Jakies rady wskazowki?

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 6,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Heh to zarowka bedzie ciemna wtedy :/ Chce raczej uzyskac bardziej realistryczny efekt. BTW chce zrobic scenke w mentalu jesli to ma jakies znaczenie.

Napisano

Ciemna jest może dlatego, że nie ma przypisanego materiału szkła??

Albo lepiej zrób wszystkie części żarówki oprócz tego co świeci, w miejsce tego co świeci daj mr area omni, ustaw w bodajże area parameters wielkość świecącej części żarówki i zaznacz coś jakby "hide in render czu cuś takiego, ale wiem, że jest to pod "on" i powinno być dobrze ;)

Dla spotęgowania efektu możesz też dodać glare lume :)

Napisano

rozwinę myśl patry'iego:

 

wewnątrz żarówki wstaw mrAreaOmni i w Ecxlude zaznacz żeby nie kalkulował w obliczeniach szkła od żarówki.

 

żarnik zrobisz materiałem standard z self illumination na 100 (lub jakimś gradientem dla nierównomiernej poświaty). glare lume narzucone na żarnik spowoduje, że wokół żarnika zrobi się mała fajna jasna otoczka.

Napisano
  • Autor

Dzięki chłopaki zaraz sprawdze ale z tego co czytam wydaja sie to dość logiczne więc raczej wypali. Jeszcze raz dzięki.

 

EDIT: Heh dziwne ale tego Glare nie moge znalezc :/. Jak w helpie szukam takiego słowa to nawet nic nie wyskakuje:/

Napisano
  • Autor
poszukaj pod lens effect

Heh ale to raczej nie odnosi się do Glare tylko ogólnie do zamierzonego efektu? No widzę że w lensie da się fajne rzeczy robić ale nadal intryguje mnie ten materiał glare. Przed chwilą wyczytałem gdzieś że to standardowo zablokowane jest i trzeba samemu odblokować.

 

EDIT: Heh szybki jesteś Vorek :D. Właśnie to sprawdzam.

Napisano
  • Autor
rozwinę myśl patry'iego:

 

wewnątrz żarówki wstaw mrAreaOmni i w Ecxlude zaznacz żeby nie kalkulował w obliczeniach szkła od żarówki.

 

żarnik zrobisz materiałem standard z self illumination na 100 (lub jakimś gradientem dla nierównomiernej poświaty). glare lume narzucone na żarnik spowoduje, że wokół żarnika zrobi się mała fajna jasna otoczka.

 

Heh sorry że nadal męcze no ale coś nie bardzo to wychodzi. Jak w parametrach mr omni dam exlude na szkiełko to nic nie daje :/. Glare już sobie odblokowałem ale nie rozumiem jak mogę go narzucić na żarnik jak glare daje się raczej na kamere a nie da się przypisać obiektowi. No ale i tak największy problem jest w tym że światło nie wychodzi z obiektu no chyba że zrobie radisu omni tak dużego że będzie większy niż obiekt :/. Jakieś pomysły? Może scenke zapodać i wtedy będzie wiadomo co i jak?

Napisano

Lepiej zrób dokładnie tak, jak ja napisałem i powinno wyjść (albo sposobem tweety'iego ale chyba musisz dodać skylighta i włączyć FG)

A co do glare, to w ustawieniach renderera w zakładce render w slocie prawdopodobnie output wstawiasz glare, a potem przeżucasz do material editora, ale nie nadajesz tego żadnemu obiektowi!

 

EDIT

 

Jeśli taki efekt Cię zadowala:

 

zarowkank2.jpg

 

To ściągnij sobie moją scenę i wszystko sobie posprawdzaj ;)

 

http://www.megaupload.com/?d=CSOLRBUO

Napisano
  • Autor

No więc tak poradziłem sobie i światło wychodzi ze szklanego obiektu i to bez exlude (zwiększyłem ilość i energiie photonow dla GI). Co do Glare to wiem jak się tym posługiwać tylko właśnie nie wiem czemu tweety napisał narzuić na żarnik bo to tak zabrzmiało jakbym miał nałożyć jak materiał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności