Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hello hello! Witajcie znowu! Mam przerwe w moim obecnym projekcie bo przesiadlem sie z Mentala na Vray'a i staram sie z niego cos zrozumieć. przerobiłem już tuzin tutoriali ale nie wszystkie zrozumiałem, zwłaszcza tych które mówią o oświetlaniu wnętrz (a wnętrza wlasnie chciałbym wizualizować w przyszłości) Wiec chciałbym Wam pokazac mój stary projekt który staram sie oświetlić i oteksturować, możecie pomóc mi skończyć ten projekt? myśle że z teksturami sobie poradze ale oświetlenie... na razie użyłem Dicerct spotka i omni wewnatrz żeby bylo widać coś prócz cieni padających pzrez okno. Oto render:

 

test01cv3.jpg

 

Już 3ci raz prosze o helpa w tym projekcie, 2 razy prawie nikt mi nie odpisał :9 Mam nadzieje ze tym razem pomożecie!! Pozdrawiam i licze na pomoc :*

  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Hehe, ładnie to tak po wątkach latać i pomoc 'wyłudzać'?;] Generalnie oświetlenie wnętrza zależy od jego wielkości, ilości okien, co odkryciem ameryki nie jest;) Zwykle będzie to Direct light symulujący ostre światło słoneczne i iluminacja environement'u. Możesz się wspomóc dodatkowo VRay lightami w oknach (warto podarować sobie szyby w oknach, o ile nie będzie to scena nocna, kiedy to szkło będzie mocniej odbijać i brak takich refleksów, będzie się rzucać w oczy). Czasem spotyka się również VRay lighty pod sufitem skierowane oczywiście w stronę podłogi. To wszystko znajdziesz w tutkach. Nie ma tutaj wiele kombinowania;) Odwiedź też wątek Light Contest w dziale Rendering, może pomóc;) Pozdr!

Napisano

No w sumie Touch Ci wszystko z grubsza opisal.

Ja tam jeszcze w sumie cieniasem jestem wiec... ;-)

Co Ci tu powiedziec.... "Zasada" jest taka jak powiedzial Touch.

Vray lighty w oknach + czasem gdy jest ich malo/sa male to pod sufitem, i TargDir jako slonce. Kombinuj z roznymi parametrami tych swiatel, wyczuj balans miedzy nimi i sposob oddzialywania na scene.

Nikt Ci nie da zlotego przepisu na dobre oswietlenie. Kluczem jest chyba kombinejszyn kombinejszyn;-)

Zmieniaj parametry i sprawdzaj efekty.Az do uzyskania pozadanego efektu.

Pozdrawiam.

Napisano

Dziekuje za posty! mis erio nikt nie pisał w żadnym dziale, nie lubią mnie czy co?! Ale nastepny render bedzie lepsze dzieki Wam!! Dziękuje!! do nastepnego :)

Napisano

a i jeszce jedno oczywiste, ale mozesz tego nie wiedziec (?):

w TargDirectcie dawaj Vray shadows;-) no chyba ze do volumerycznego to shadow map, ale to inna sprawa. A jak masz TargDir to w VrayLight wlacz invisible.

Pozdrawiam.

Napisano

wiem wiem ;) dzięks... ale wlasnie dodalem vlight materiały na okna ale one dają tylko światło na obiekcie, nie dają żadnego glowa ani cieni :( chyba że czegoś nie doczytałem :P Próbuj dalej >:)

 

No prosze a jednak dają światlo wokoło :P Ale maluuutko na multip. 1 wiec dam wiecej i popróbuje jeszcze xD

Napisano

roomtest01mr8.jpg

 

No to jedziemy dalej, myślicie ze to juz zaczyna wyglądać? I czy ciemnie w glębi sali rozświetlić? I najlepiej czym, może walnć poprostu Omniaka gdzieś po środku sali...?

Napisano

omniaka? niee , to się gryzie z wszelaką naturą :)

ew. możesz zasymulować okno ;za plecami; i dać samego vraylighta o mułym multiply.Jak nie , to przezstaw color mapping na HSV i daj dark multiplier na 1,5 czy 2.

 

Pozdrawiam.

Napisano

uech... w Mentalu byłoby szybciej :]

 

godzil: może użyj skylighta, imo fajnie się nim operuje. wywal vraylighty poszukaj skylighta i zaznacz Mult na jakieś 3-4, zaznacz exponental (HSV zabija kolory) i pobaw sięparametrami tak jak ci mówi chveti. za ciemno? podnieś mult na 5-6, nadal za ciemno? pobaw się dark multiplier.

 

a w mentalu: wstaw jedno mrAreaOmni za oknem z dużym decayem i wielkim Area, wejdź w "8" czyli Envirnoment and Effects i ustaw Exposure Control na Logarythmic Exposure Control. W parametrach pobaw się wartościami Brightness, Contrast.

Jeśli scena jest za ciemna to podbijaj multiplier mrAreaOmni (nawet do 20-30), jeśli sa przepalenia koło okna to kręcisz Brightness z Logarythmic Exposure Control.

 

Potem tylko poustawiaj sobie FG i jedziesz :]

 

Pozdrawiam

 

[btw]

 

Scebna 3D... Scena 3d - taka mała literówka ;)

Napisano

Chce naumieć sie vraya wiec nie bede chwilowo wracał do mentala ale dzięki za pmoc. Mam mimo to pytanie dotyczące skulighta' Nie rozumiem mianowicie gdzie go mam znaleźć, zwykły sklight nie działa pod vray (wyala mi maxa) chyba ze chodzilo Ci o przejsćie na zwykły render i włączenie light tracera? Czy moze o ustawienie vrayowskie w F10??

Napisano

No to wlasnie sie tym bawie. oczywiscie wszystko bedzie wyglądac lepiej bo to są szybkie testowe rendery! Wystarczy spojrzyc na cienie xD

 

roomtest02yp6.th.jpg

 

Chodzi mi tylko czy rozstawienie świateł mam wporzadku ale to moja pierwsza rpacka z Vrayem wiec zostawie chyba tak jak jest, powoli bede dodawał teksturki tez. Ciemny róg też taki zostawie (pracke robie z podobnego zdjęcia i tam też jest tak ciemno :P )

 

P.S. pracuje na Vray 1.5 do amxa 8mki jakby co ;)

Napisano

hmm... jedziesz na IRR + LC czy jak? strasznie latają ci krzesła. ustaw sobie dobry shading i spraw aby nawet małe elementy rzucały w miarę dobre cienie. dopiero potem możesz zacząć bawić się materiałami.

pamiętaj że jak dodasz materiały to szybkość testowego renderingu drastycznie spadnie czasami z 5-10 min do nawet kilku godzin (w zależności co tam napakujesz).

 

imo najpierw doprowadź do porządku ustawienia GI a dopiero potem rób resztę.

 

Co do jasności: czy bierzesz pod uwagę, że scena ściemnieje jak dodasz jakiekolwiek materiały?

 

Pozdrawiam

Napisano

są tylko 3 okna: te szare kwadrat :P i jedno z którego pada główne światlo (direct spot), niebawem dodam tekstury to bedzie a co do tego że kzresła latają to CELOWO zmiejszyłem narazie Ir mapa żeby przyspieszyć render, ustawienia wiem już jakie będą bo sobie wszystko posprawdzałem, tekstury to już chyba końcowy etap...

 

Acha i kolega nie przeczytał pierwszego posta? to 3ci raz kiedy zaczynam prace nad tym projektem za pomocą ludków z forum. Nie raz już dawałem widoki z vievpoertów i wtedy tez nikt mi nie pomógł...

Napisano

witam..

hmm, nikt ci nie pomógł... może teraz ci ktoś pomorze, trzeba próbowac i pytac, ogólnie drążyć temat bo inaczej nie skonczysz pracki.

jeśli chodzi o mnie to dałbym większe parametry v ray lihgts aby rozświetlić to pomieszczenie, pokaż jekieś screny to może jakośpomoge

Napisano

roomtest03kq4.th.jpg

 

oto kolejny screenik dla tych co cieni nie widzeili :P oczywiście to dalej testowy render!! tekstury w trakcie pracy ale nie umiem zrobic fajnych żaluzji ;( takich lekko przeźroczystych ale które łapią światło - no sami wiecie :(

 

Jurop dzięki za podniesienie morali :p w krótce dodam screeny :*

Napisano

Prosze pomóżcie mi z tymi żaluzjami bo nie wiem czego użyć żeby było dobrze ;( Postawiłem vray light za żaluzjami, jak z zewnątrz, zeby je podświetlić...

Napisano

witam..

widze ze dodałes zaluzje, wklej jeszcze rendera który ci wychodzi po wrzuceniu zaluzji, moż jeszcze by tak dac v ray light na suficie z małym ustawieniem multiple, zalezy jak ci wychodzi render, bo pewnie zaluzie trochu zbiera swiatła.

pozdrawiam

Napisano

Prawda zaluzje troche zbierają ale wyglądają tragicznie!

 

roomtest04tr7.th.jpg

 

A co do światła na sufice to probowalem i mimo małego multipla (0,5! ) niektóre miejsca, przy glównym oknie przepaliły się. Nie mam pomysłu jak rozświetlić koniec sali... Zerknijcie na ten render powyżej (narazie bedą w takich rozmiarach - czas sie liczy :( ) Co jeszcze mogę tu zrobić??

Napisano

daj moze jeszcze światło v ray w miejscu które zaznaczyłem, lub pokombinuj z wartościami multiple w swiatłach które juz masz, najlepiej rzuc ustawienia swiateł i rendera na screnach, to cos pomyślimy.

pozdro

Napisano
A co do światła na sufice to probowalem i mimo małego multipla (0,5! ) niektóre miejsca, przy glównym oknie przepaliły się. Nie mam pomysłu jak rozświetlić koniec sali... Zerknijcie na ten render powyżej (narazie bedą w takich rozmiarach - czas sie liczy :( ) Co jeszcze mogę tu zrobić??

 

jedyna odpowiedź:

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=10885

Light Contest- tam jest wszystko, trochę dużo lektury ale szybciej to znajdziesz niż miałbyś czekać tutaj na odpowiedź.

 

i błagam popraw ta literówkę w temacie:

Scebna 3D

 

Pozdrawiam

Napisano

Ale ja pytam czy coś tu jeszcze zmienić czy to wygląda znośnie a narazie każdy mi daje linki i karze dawac rendery ;p xD Ale dzięki za pomoc :*

Napisano

czy ty mnie wogóle słuchasz? ech... pytasz się co poprawić. ja mówię że światło. pytasz się jak. ja podrzucam ci linka gdzie masz gotowe rozwiązania. proste.

 

przecież nie ma sensu robić np: materiałów kiedy nie masz gotowego basic lightning dla sceny. kiedy będziesz miał ładne gładkie światełko łagodnie rozświetlające całą salę i kiedy zaczniemy przyklaskiwać i mówić jest nieźle wtedy możesz sie zabrać za resztę.

 

póki co dopracuj światło bo z vraya jeśli chodzi o światła i GI można o wiele wiecej wyciągnąć.

 

ostatni raz prosze o poprawę nazwy wątku!

Napisano

No pzrecież czytam, już sie zabrałem za dokształcanie ziomek, dzieki bardzo, i nie pieklij sie tak o tą literówke w wątku, zapomniałem, wybacz. Wracam do pracy >:)

Napisano

No to dodalem troszku swiatełek, w rpawdzie zmieniłem w ostatniej chwili dlatego zaluzje wyszły szare (za mały myltip zostawiłem w jednym świetle) no i troszke mi sie stół chyba pzrepalił ale wiem przynajmniej czego to wina i WYDAJE mi sie że jestem na dobrej dordze... jestem? :)

 

 

roomtest05uy7.th.jpg

Napisano

ale ciagle cos mi tu nie pasuje.

moze puki ustawiasz swiatlo to wrzuc jakis szary override mtl. to bedzie bardziej przejrzyste. szybciej sie policzy, itd itp...

Napisano

Wydaje mi sie, ze może tu nie pasować światlo na stole i jego cienie troszke jeszcze i/lub modele kzreseł, w zasadzie myśle nad nowymi troche...

Napisano

jest za ciemno ale tak chciałem, tam nie ma żadnych szczegułów a robie tą salke wzorując sie na zdjęciu i tam też tak ciemno a nawet ciemniej wiec postanowilem rozjasnić :P W każdym razie chce już skończyć te prackę mimo że nie bedzie idealna. prosze więc o pomoc w materiałach. Zwlaszcza na jakiegoś chroma na nogi stołu (metal taki, wiecie... jak to na stołach) i na żaluzje, z resztą powinienem sobie poradzić bo te tutaj są do poprawy. Licze na Wasza pomoc. A oto najnowszy, troszke poprawiony render

 

roomtest05wf9.jpg

Napisano

roomtest06og9.th.jpg

 

Oto najnowszy render mojej scenki która już tak długo robiem, i mówcie co chcecie ale jestem z niego zadowolony :p zwłaszcza ze to moja pierwsza praca z Vray... Ale mam chyba już ostatnie pytanie... jak zmiękczyć cienie padające na podłoge i stół...?! zaznaczyłem 'smooth shadows on edge" ale to nie działa, rozmiar światła UVW tez nie pomógł jakoś :-/ Wiec nie wiem o czymś chyba... prosze o pomoc :] znowu :P

 

pozdrawiam!

Napisano

jak chcesz miec gladkie cienie to musisz wejsc do vray shadows danego swiatla i tam ustawic smooth surface shadow, czy jakos tak. Masz tam trzy opcje ktore rozciagaja cienie w danym kierunku. domyslnie sa na 10 ustawione bodajze, zwieksz je i powinienes miec gladkie cienie;]

Napisano

jak napisałem wyżej dokładnie to co Ty, ze zmieniłem te opcje i nic nie wygładziło. W prawdzie pomyliłem anzwe zaznaczanej opcji ale o nia mi chodziło :)

Napisano

Staram sie zmienić wszystko w UVW vray shadows mojego światła które daje te cienie i NIC! nie rozmywa ich wogóle, bias je tylko przesówa... sprawdzałem nawet UVW na 1000cm!!! żadnej różnicy. Czy to mam coś poustawiać w ustawieniach reneringu może? Prosze POMOCY!!!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności