Skocz do zawartości

Model 3D: dragonfly [demoreel] - Animacja


max_1989

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Tak wiec modele skonczone. Teraz zostala kwestia montazu/kompozycji, scena bedzie brnela równiez w tym kierunku który widac na ponizszym obrazku, tj. szare tlo z jakąs volumefogiem i swietlikami.

 

332892419hd.th.jpg

122gb.th.jpg

 

PS: zapraszam do testowania mojej nowej strony internetowej (adres na obrazku), oficjalnie zostanie otwarta za pare dni.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zapodaje początki animki :)

 

http://www.mytempdir.com/1189278

PS: nie bac sie sciagania, 2 mb nie gryzą :)

 

Co do samej animacji, to kiedys tam powstanie mini making of, a narazie wspomne tylko ze wszystko robione na cat'ie.

 

tadzio --> zwykły vrayowski z małymi odbiciami.

chveti --> 2x thx :)

nielot007 --> dzięki :)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do samej animacji, to kiedys tam powstanie mini making of, a narazie wspomne tylko ze wszystko robione na cat'ie.

 

możesz coświęcej napisać o tym cat'ie??

czekałem od samego początku na animacje i się nie zawiodłem, czekam na więcej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mini making of:

 

 

A wiec tak, cała animacja została zrobiona przy użyciu cat'a, użyłem tutaj zmutowanego rigu pająka :), troszke odjełem troszke dodałem i sie w sam raz nadał :) (patrz rys. 1).

Kolejnym krokiem było podpiecie ciała, ale tutaj aby miec większą kontrole podpiolem tylko korpus, natomiast głowa i skrzydełka są zlinkowane.

Teraz troszke na temat skrzydełek, jako że w zamiarach, jest "wystrzał" blaszek, było trzeba jakos umiejetnie podpiąc je do modelu, chwile myslalem i wpadlem na taki pomysł: wszystkie blaszki podpiolem do kulki, a kulke podpiolem, do skrzydelek (patrz rys. 2), teraz gdy sie poruszają skrzydelka, automatycznie sie rusza kulka, po czym nadchodzi czas na blaszki :). W nastepnym etapie gdy szczególik na skrzydlach zostanie "podwiany" to skrzydełka unieruchomie, warstwe animacyjną (w tym kulki) ukryje, a blaszki zostaną zaanimowane. :)

Co do mimiki, z początku miała byc nierobiona, nie myslalem ze te "gady" coś tam ćlamią :) ale jak sie okazało po obejrzeniu filmików, one jak usiąda to ciągle coś tam sobie żują :). Tak wiec, zrobilem kilka minek bazowych i w morpherze je zmieniałem, dzięki temu że głowa była jedynie zlinkowana do szkieletu bardzo to ulatwilo sprawe, gdyz pomyslalem zeby to zrobic jakos juz w czasie animacji, a gdyby główka była zeskinowana to juz by to było niemożliwe.

Później wszystko było już recznie animowane, przesówanie lapek w odpowiednie miejsca, machanie skrzydelek itd, autokey rules :]

Ważna rzeczą jest zorganizowane sobie dobrze pola pracy, tak wiec wszystko podzieliłem na warstwy (patrz rys. 3)

 

 

To by było na tyle, byćmoże komuś sie przyda :)

 

rys.1: rys1tu9.th.jpg

rys.2: rys2rv7.th.jpg

rys.3: rys3lj3.th.jpg

 

 

replies:

 

tadzio: thx :)

Georgas: thx, powyżej jest co nieco, w making ofie bedzie to bardziej rozbudowane :)

chveti: mama mnie nie puści :P :)

nielot007: dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności