Cozmo Napisano 11 Październik 2003 Napisano 11 Październik 2003 Witam Mam takie pytanie. Ile średnio mają wasze postacie, modele statyczne polygonów ?. Ostatnio zastanawiam się czy warto aż tak oszczędzać i postać 2-3 tysiące polygonów była by nawet efektywniejsza wizualnie a przy obecnych kompach co przeciętny gracz ma w domu to nie powinno w sumie robić aż tak gigantycznej różnicy dla sprzętu, jak myślicie ? Pozdrawiam Cozmo
darkelf Napisano 11 Październik 2003 Napisano 11 Październik 2003 no wiesz, nowe gry, super gry to maja i po 20 tys :P... ale takie silniki, taka optymalizacja i profeska jak oni odwalaja, jest poza zasiegiem :)... Pozatym, moim zdaniem wazniejsze od grafiki jest grywalnosc. Jezeli gra nie bedzie pod tym wzgl. dobra, to nawet 50tys per postac jej nie uratuje :).
Petrik Napisano 12 Październik 2003 Napisano 12 Październik 2003 jaka gra ma modele zbudowane z 20tys poly ???
Pablo Napisano 12 Październik 2003 Napisano 12 Październik 2003 Bedzie chyba miała Across The Shadows ;) pozdr
darkelf Napisano 12 Październik 2003 Napisano 12 Październik 2003 w doomie jest gdzies tyle chyba :).
Petrik Napisano 12 Październik 2003 Napisano 12 Październik 2003 oj chyba nie, poza tym dooma jeszcze nie ma :P
darkelf Napisano 12 Październik 2003 Napisano 12 Październik 2003 no dobra, ale z 16tys na pewno... a screeny juz sa :P.
Pablo Napisano 12 Październik 2003 Napisano 12 Październik 2003 Mój komp tego nie wytrzyma...:D:D pozdr
MaggeM Napisano 12 Październik 2003 Napisano 12 Październik 2003 ee co wy gadacie :P jakie 20 tys :D Przeciez sam doom ma gdzies 5-7 tys.. pomylily sie wam epoki... jeszcze troche musimy poczekac ;) Oczywiscie chodzi o trojkaty :)
Petrik Napisano 12 Październik 2003 Napisano 12 Październik 2003 mi chodzi po glowie 3k-5k , 20 to troche przesada nawet 10k.
Cozmo Napisano 13 Październik 2003 Autor Napisano 13 Październik 2003 W DOOM III postacie mają po 16 tys. poly, oglądałem video z twórcami. Co ciekawe wszystko i tak zależało od Carmacka czy jak się go tam pisze :p czy da rade napisać engine który to udźwignie czy nie, no i hmm.... chyba mu się udało chociaż od tej wykradzionej demówki z targów nic więcej o doomie nie słyszałem :(. Ale poza tematem. Kumpel napisał fajny prog do wczytywania 3ds\'ów i po wygenerowaniu kawałku śmiecia 20.000 poly w maxie scenka wczytywała się zaledwie 2,5 sekundy no i nie sprawiała żadnych problemów przy obracaniu, skalowaniu itp. Oczywiście bez tekstury, a sprzęt to duron 1,2 ghz 256 ramu gf2mx 200 na winxp.
giorgione Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 Wydaje mi się ,że czasami można zastosować większą ilość faces - ale zwróć uwagę czy niektóre elementy nie możesz pominąć i zastąpić je dobrą teksturką - czasami teksturka robi lepszy efekt a obiekt jest o wiele \"lżejszy\".:D Pozdr Giorgione
Cozmo Napisano 13 Październik 2003 Autor Napisano 13 Październik 2003 Jak dodać obrazek do postu ??. Mam plik na C:\\obrazek.jpg. Klikam tu w opcję Insert a Image i musze url podać, Co mam tam wpisać ??
giorgione Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 Originally posted by Cozmo Jak dodać obrazek do postu ??. Mam plik na C:obrazek.jpg. Klikam tu w opcję Insert a Image i musze url podać, Co mam tam wpisać ?? Niestety tym sposobem musisz mieć obrazeczek na jakimś serwerze - załuż sobie na jakimś darmowym i tam wrzucaj:D A potem zastosuj tę opcję :d Pozdr Giorgione
RAsputin Napisano 15 Październik 2003 Napisano 15 Październik 2003 Dzisiaj karty potrafia bardzo wiele, a to ograniczenie kilku tys. scianek dotyczy raczej pojedynczego modelu. Jezeli nie ma zadnych bajerow to naprawde wiecej mozna uzyskac, u mnie plynnie na przyklad ruszal sie model z 45000 scianek. Ograniczenie czesto wynikaja z zupelnie innych powodow niz liczba scianek, mam tu np. na mysli fillrate, czy efekty typu dynamiczne swiatla czy odbicia, ktore wymagaja niezadko kilkukrotnego renderingu sceny. Pozdrawiam
MaggeM Napisano 16 Październik 2003 Napisano 16 Październik 2003 hmm nie wiem o co chodzi z tym programem :D przeciez normalnie tak sie sceny wczytuja w maxie a przy 20.000 nie ma zadnego problemu w czymkolwiek:) a u mnie to postacie po kilkaset tysiecy facow chodza dobrze :) sceny bez zadnych zaciec:) do ok 800.000 facow :) hmmm
Cozmo Napisano 17 Październik 2003 Autor Napisano 17 Październik 2003 Quake 3 ma miejscami 20.000 i więcej poly ale na średniej jakości detalach pamiętam że na amd 450 i 128 ramu z GF2 MX 200 śmigał mi bez problemu więc myślę że bez większych efektów typu lightmapy, odbicia, dynamiczne cienie itp. na moim duronie 1,2 Ghz 256 ramu i GF2 MX wyciągnę bez większych problemów 50.000 poly z całkiem przyzwoitą graficzką i kilkoma efektami. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu :D Pozdrawiam Cozmo
MaggeM Napisano 17 Październik 2003 Napisano 17 Październik 2003 Quake 3... chodzi ci o scene-level.. czy postac :D ?? hehe bo postacie tam maja gdzies kolo 1000facow:)
darkelf Napisano 17 Październik 2003 Napisano 17 Październik 2003 ehh, cale levele to parenascie tysiecy facow, a kurde jezeli ktos spobie wyswietlil postac 20 000 to spko - niech umiesci jeszcze teren a la morrowind, pare chatek i 3 takich gosci, zobaczymy :)(i jeszcze jakos to osiwetli).
holo Napisano 22 Październik 2003 Napisano 22 Październik 2003 Colin trójeczka ma ok 16-20 tys na samochód
giorgione Napisano 22 Październik 2003 Napisano 22 Październik 2003 Co z tego i tak wyglada okropnie :P - i z tego co pamiętam to nie widzisz pozostałych aut podczas jazdy - czy się mylę?? Pozdr Giorgione
Tesaurus Napisano 23 Październik 2003 Napisano 23 Październik 2003 Ilosc polygonow zalezy od mozliwosci silnika, typu gry, itp... W doom3 nie widac wielu postaci naraz, widocznosc jest ograniczona waskimi korytarzami. Powiedzmy ze: engine wyswietli 250k trojkatow w 35fps na gf4Ti. Trzeba te 250K wykorzystac tak, abysmy byli w stanie umiescic w grze wszystkie niezbedne elemety, czyli: postacie, otoczenie, jakies obiekty (elementy otoczenia). Sieciowa Strzelanka fpp, w ktorej czasami widac ok 20 dynamicznych siatek (zanimowanych postaci) nie pozwoli aby kazda z nich miala 20k trojkatow. Poza tym musimy odliczyc moc procesora na AI, engine kolizji (pobiera troche mocy), symulacje ubran, kalkulacje oswietlenia, wyswietlanie tekstur, itp... Trzeba w tym wszystkim znalezc balans. Aleksander: To o czym mowisz zalezy od sposobu w jaki pracuje engine. Dla twojego przykladowego czajniczka mozna zrobic, np.: 5000 calli lub kilka. Im mniej calli tym szybciej engine bedzie pracowal. Tutaj raczej powinien sie wypowiedziec programista.
SYNTHETIC AESTHETIC Napisano 23 Październik 2003 Napisano 23 Październik 2003 wyscig na trójkąty nic nie da, jeżeli gra nie będzie miała tego \"czegoś\". Grywam namiętnie w half life sprzed 5 lat i moim zdaniem ta gra kładzie połowę tego, co się obecnie wydaje. to tak jak z efektami specjalnymi w filmie - im ich więcej - tym bardziej fabuła kuleje. A wracając do tematu topika - uwazam, że ok 3-5 tyś wielokątów + dobrze pomyślane i narysowane teksturki powinny wystarczyć. Reszta to dobry pomysł
RAsputin Napisano 23 Październik 2003 Napisano 23 Październik 2003 Hmhm, wydaje mi sie ze niektorzy tu poruszaja sie troszke na slepo :) 1. Rozroznienie na obiekt dynamiczny czy element sceny, wystepuje jedynie w engine, sama karta graf. nie ma nic do tego (no moze poza lokalizacja danych - pamiec wideo albo normalny RAM, ale ja drzwi nie nazwalbym elementem dynamicznym, raczej jakas postac) 2. To ze wieksza liczba obiektow wyswietla sie wolniej niz jeden bardzo skaplikowany obiekt jest normalne poniewaz dane przesylane sa w kilku mniejszych paczkach, a nie w jednej duzej, jednakze da sie to mocno optymalizowac 3. Trzeba rozroznic liczbe facesow widocznych w danym momecie od liczby facesow wystepujacych na scenie, wazna jest ta 1 liczba, 2 ogranicza nam jedynie pamiec, engine powinien sie zatroszczyc o dostarczanie odpowiednich porcji danych. 4.Trzeba pamietac o tym, ze nawet kilkaset \"odpowiednich\" scianek moze nam skutecznie zniszczyc FPS, chodzi mi tutaj o efekty mieszania kolorow, wystepujace np przy particlach, to ograniczane jest przez fillrate karty graf. Na nowych kartach mozemy spodziewac sie postaci po 2K scianek i baardzo szczegolowego terenu. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się