newkind Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 Hej !! Jestem poczatkujacy i niestety mam pewien problem z renderowaniem za pomoca vraya. Mianowicie posiadam animacje 10 sekundowa (250 klatek) namiastki stroika swiatecznego i swiecy z animacja ognia Moj PC: Intel Core2Duo E6300 2GB Ram GeForce 7900GT/GTO Plyta Gigabyte GA-965P-S3 Czy ktos moze pomoc ?
razor Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 "Panie doktorze coś mnie boli. Co mi dolega?" Podaj swoje ustawienia sceny - światła, ustawienia vraya, materiały. Najlepiej zrob screena z wievportu.
newkind Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 Swiatlo to mapa HDRI, Materialy to tez stadard - manipulowalem tylko przy kolorach - diffuse, reflection, refraction (innych ustawien nie zmienialem bo jeszcze sie na tym nie znam :)), ustawienia vraya i viewport z perspektywy w screenach nizej. Na poczatku myslalem ze to wina tych krzaczorow (wycietych z drzewa gotowego w maxie), ale po calkowitym ich usunieciu wzrost predkosci renderowania byl niewielki ;/ Perspective : VraySettings (tylko te ktore zmienialem) : KLIKNIJ TU Materialy: KLIKNIJ TU Stara 10sek. animacja ze znacznego oddalenia renderowana dzis w nocy (czas renderowania - 11 godzin, waga 220kb) : FILMIK
SWRSC Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 pierwsze co mi na myśl przyszło to delikatne rozmycie mapy HDRI (opcja blur i blur offset), efektem jest mniej promieni. Reszte zostawiam pro-vrayowcą
Hynol Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 Dziwne że po usunięciu krzaczków wzrost wydajności był niewielki, skoro maja tyle przezroczystości. Jeżeli masz na nich przezroczystość zrobioną jako refraction, to zmień na slot opacity. Generalnie vray nie radzi sobie dobrze z dużą ilością mapowanej alfy.
newkind Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 hmm tyle ze nie wiem co mam na tych krzaczkach bo to poprostu byl wyciety fragment drzewa znajdujacego sie w maxie w foliage
newkind Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 nie, to poprostu zwykly czerwony material lekko blyszczacy i rozpraszajacy
Hynol Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 hmm tyle ze nie wiem co mam na tych krzaczkach bo to poprostu byl wyciety fragment drzewa znajdujacego sie w maxie w foliage Co to znaczy, bo nie kumam. Materiał masz standartowy czy vrayowski?
newkind Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 foliage ma zwykly, natomiast wszystkie inne to materialy vrayowskie
mentaller Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 zmień na vrayowski i powiedz czy się cokolwiek zmieniło.
newkind Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 po zmianie zwolnilo i to bardzo, a w dodatku sie te galezie wykrzaczyly totalnie
Hynol Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 To pokaż nam ten nowy materiał który "się" wykrzaczył :)
newkind Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 eee juz go usunalem :) sorki :) ale byl to poprostu zwykly vrayowski material z kolorem zielonym - zadnych manipulacji ... i cos takiego sie stalo ... nie wiem czemu
Bacry Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 20 godzin to czas obliczania całej animacji?
newkind Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 tak - dla animacji 15 sekund w srednim zblizeniu
Bacry Napisano 14 Grudzień 2006 Napisano 14 Grudzień 2006 czyli jedna klatka na pięc minut? I chcesz szybcej z włączonym GI?? Wywal QMC z secondary bounces (nic tam nie dawaj). w sample lookup daj coś mniej czasochłonnego za to włącz check sample visibility i może trochę przyspieszy.
newkind Napisano 14 Grudzień 2006 Autor Napisano 14 Grudzień 2006 ok faktycznie idzie szybciej :) moze jakiegos drastycznego skoku nie ma, ale jest lepiej ... dzieki bacry
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się