Skocz do zawartości

ustawianie osi w centrum obiektu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mam błąd który psuje mi efekt. Mianowicie:

Chciałby tylko wiedzieć gdzie mogę zmienić opcję, apy poczatek układu współrzednych (te 3 kolorowe strzałeczki XYZ do przesuwania obiektu) był w centrum danego obiektu a nie na brzegu np. w szcześcianie układ jest na środku, ale jednego z boków sześciana. Załączę screen:

 

screen01.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dzieki bardzo za podpowiedż, a czy może wie ktoś jak zaloopować animację obracającego się obiektu. Próbuję poprostu kopiować klucze na pasku czasu, ale to trochę niedokładnie wygląda i w momencie w którym kończy się jeden obrót robi obrót w drugą stronę a potem powraca do dalszej linii biegu. Próbowałem też w tej drugiej linni czasu ale to trochę niedokładnie wychodzi. CZy jest w maxie taka opcja, która zaloopowałaby mi obrót?

Napisano

Z poziomu track view się to robiło o ile pamiętam. Na danej transformacji dla obiektu przypisywało się odpowiedni (loop, ping-pong itd.) kontroler out of range.

Napisano

Tylko, że nie chodziło mi o to by w maxie loopował mi animację. Chodzi o to, że dookoła obracającego się obiektu będzie wędrować kamera i chodzi mi o to, żeby nie tworzyć cały czas kluczy na pasku czasu, tylko, żeby, nie wiem, jakoś skopiować dany moment brotu, i żeby cały czas się obracało. Przy kilkudziesięciominutowej animacji jest to trochę roboty.

Napisano

Do takiej animacji używa się ścieżki. Tworzysz spline -> circle i masz gotową ścieżke dla kamery. W hierarchi przypisujesz kontroler ruchu kamery jako path constrain i wskazujesz swojego circle'a. Potem możesz dodawać inne ścieżki w danym czasie lub zaloopować animacje przy pomocy metody którą opisałem.

Napisano

...nie wiem czy dobrze pokumalem co kcesz zrobic - czy masz zamiar zanimowac np ten twoj szescian - cos jak gadzet na stronke internetowa by coos sie zloopowane obracalo ?? - jezeli tak to mozesz to zrobic tak (opisze to dla podstawowej liczby klatek 100)- tworzysz ten twoj obiekt -wlaczasz auto key przesuwasz pasek animacji do klatki 100, nastepnie wlaczasz opcje obrotu o zadany kat - ustawiasz sobie 45 czy tez 180 albo od razu 360 ;) i w tej setnej klatce obracasz obiekt o 360 stopni -po tym wylaczasz opcje auto key i masz animacje pelnego obrotu - to nie wszystko - pamietaj aby podczas renderingu...renderowac range o jedna klatke mniejszty niz ustawiona przez ciebie liczna calkowita klatek animacji - czyli np 0-99 ...po wyrenderowaniu masz fajna zloopowana animke...czy tez wydajemi sie ze powinienes miec ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności