Napisano 13 Październik 200321 l pisze tu po raz pierwszy wiec witam wszystkich; z 3dmaxem dopiero zaczynam wiec pls have mecy :) gnebi mnie: jak skopiowac jakikolwiek obiekt n razy za pomoca opcji \"array\" aby odleglosc miedzy kolejnymi obiektami sukcesywnie sie zwiekszala; wygladac powinno to w taki sposob (np kuli) 0 0 0 0 0 jesli sie nie da za pomoca array\'a to czym? z gory dzieki za jakiekolwiek wskazowki pozdr Pawel
Napisano 13 Październik 200321 l zorb errejem, albo spejsing tól szyk w ktorym te kule beda w takich samych odleglosciach i kasuj: najpierw jedną, potem dwie kule, itd, itp...
Napisano 13 Październik 200321 l hehe Robczan naucz sie ang. please :) Pablosito- witam :)...co do Twojego problemu...w Array w Positon w osi X lyb Y lub Z ( zalezy po jakiej osi chcesz aby sie kopiowalo ) wartosc odpowiednia dla Ciebe ( przerwy ) a na dole wpisz ile ma byc tych kulek.. pozdr
Napisano 13 Październik 200321 l Pablo w ten sposób przerwa między obiektami będzie zawsze taka sama, a Pablosito chce żeby odległość się sukcesywnie zmieniała, czyli w tym przypadku należy jeszcze pousówac obiekty tak jak sugeruje Robczan. :D
Napisano 13 Październik 200321 l Bardzo mnie zaciekawił ten problem i postanowiłem spróbować go rozwiązać w nieco inny sposób. Skrypt: :] Niestety sam jeszcze niewiele z maxscriptu umiem więc ma on trochę ograniczeń: - wybór osi jest zrobiony w dosyć primitywny sposób :| - pewnie ogólnie można by to napisać o wiele poprawniej, ale wiele komend z których tam korzystam nawet mi znane nie jest :] Tak więc można by z tym dalej pójść do działu \'program languages\'. Być może znajdzie się ktoś chętny, by to udoskonalić, lub przystąpić do kursu, który niedawno wystartował. Wtedy być może za jakiś czas będzie można udoskonalić go samemu :) A oto źródło: utility opcje \"VGTsXVII_array\" ( local obiekt global a global b global c global d global os group \"parametry:\" ( spinner ilosc \"Ilosc:\" range:[1,100,1] type:#integer fieldwidth:40 spinner space \"poczatkowa przerwa:\" range:[-10000,10000,0] type:#integer fieldwidth:40 spinner incr \"wartosc wzrostu:\" range:[-10000,10000,0] type:#integer fieldwidth:40 ) group \"Osie 1-x, 2-y, 3-z\" ( spinner os \"Wybor osi\" range: [1,3,1] type:#integer fieldwidth:40 ) button przycisk01 \"generuj\" on przycisk01 pressed do ( a=ilosc.value b=space.value c=incr.value obiekt= selection for d=1 to d=a-1 do ( copy obiekt if os.value==1 then move obiekt[b+(d-1)*c,0,0] if os.value==2 then move obiekt[0,b+(d-1)*c,0] if os.value==3 then move obiekt[0,0,b+(d-1)*c] ) ) ) Skopiuj je u siebie do maxscriptu i uruchom taki skrypt. Menu zbyt wiele opcji nie ma, więc w miarę łatwo się połapać. Należy wybrać obiekt w scenie, w menu wpisać wartości i wcisnąć przycisk \'generuj\'. PS1. Parę razy edytowałem tego posta (co chwila się coś przypominało :] ), więc jeżeli w międzyczasie ktoś pobierał skrypt, to dopiero teraz jest to końcowa wersja :) PS2. Jeśli potrzebujesz, aby tak jak w array była możliwość przesuwania jednocześnie po wszystkich osiach, to napisz. Mogę to przerobić tylko po prostu teraz już idę spać, więc dałem taką podstawową wersję. Miłego korzystania :]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto