Gość pablosito Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 pisze tu po raz pierwszy wiec witam wszystkich; z 3dmaxem dopiero zaczynam wiec pls have mecy :) gnebi mnie: jak skopiowac jakikolwiek obiekt n razy za pomoca opcji \"array\" aby odleglosc miedzy kolejnymi obiektami sukcesywnie sie zwiekszala; wygladac powinno to w taki sposob (np kuli) 0 0 0 0 0 jesli sie nie da za pomoca array\'a to czym? z gory dzieki za jakiekolwiek wskazowki pozdr Pawel
robczan Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 zorb errejem, albo spejsing tól szyk w ktorym te kule beda w takich samych odleglosciach i kasuj: najpierw jedną, potem dwie kule, itd, itp...
Pablo Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 hehe Robczan naucz sie ang. please :) Pablosito- witam :)...co do Twojego problemu...w Array w Positon w osi X lyb Y lub Z ( zalezy po jakiej osi chcesz aby sie kopiowalo ) wartosc odpowiednia dla Ciebe ( przerwy ) a na dole wpisz ile ma byc tych kulek.. pozdr
soshka.cg Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 Pablo w ten sposób przerwa między obiektami będzie zawsze taka sama, a Pablosito chce żeby odległość się sukcesywnie zmieniała, czyli w tym przypadku należy jeszcze pousówac obiekty tak jak sugeruje Robczan. :D
VGT Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 Bardzo mnie zaciekawił ten problem i postanowiłem spróbować go rozwiązać w nieco inny sposób. Skrypt: :] Niestety sam jeszcze niewiele z maxscriptu umiem więc ma on trochę ograniczeń: - wybór osi jest zrobiony w dosyć primitywny sposób :| - pewnie ogólnie można by to napisać o wiele poprawniej, ale wiele komend z których tam korzystam nawet mi znane nie jest :] Tak więc można by z tym dalej pójść do działu \'program languages\'. Być może znajdzie się ktoś chętny, by to udoskonalić, lub przystąpić do kursu, który niedawno wystartował. Wtedy być może za jakiś czas będzie można udoskonalić go samemu :) A oto źródło: utility opcje \"VGTsXVII_array\" ( local obiekt global a global b global c global d global os group \"parametry:\" ( spinner ilosc \"Ilosc:\" range:[1,100,1] type:#integer fieldwidth:40 spinner space \"poczatkowa przerwa:\" range:[-10000,10000,0] type:#integer fieldwidth:40 spinner incr \"wartosc wzrostu:\" range:[-10000,10000,0] type:#integer fieldwidth:40 ) group \"Osie 1-x, 2-y, 3-z\" ( spinner os \"Wybor osi\" range: [1,3,1] type:#integer fieldwidth:40 ) button przycisk01 \"generuj\" on przycisk01 pressed do ( a=ilosc.value b=space.value c=incr.value obiekt= selection for d=1 to d=a-1 do ( copy obiekt if os.value==1 then move obiekt[b+(d-1)*c,0,0] if os.value==2 then move obiekt[0,b+(d-1)*c,0] if os.value==3 then move obiekt[0,0,b+(d-1)*c] ) ) ) Skopiuj je u siebie do maxscriptu i uruchom taki skrypt. Menu zbyt wiele opcji nie ma, więc w miarę łatwo się połapać. Należy wybrać obiekt w scenie, w menu wpisać wartości i wcisnąć przycisk \'generuj\'. PS1. Parę razy edytowałem tego posta (co chwila się coś przypominało :] ), więc jeżeli w międzyczasie ktoś pobierał skrypt, to dopiero teraz jest to końcowa wersja :) PS2. Jeśli potrzebujesz, aby tak jak w array była możliwość przesuwania jednocześnie po wszystkich osiach, to napisz. Mogę to przerobić tylko po prostu teraz już idę spać, więc dałem taką podstawową wersję. Miłego korzystania :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się