Rydel Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 Gdzie ładuję się tą mapę, aby się odbijała w elementach sceny? Wystarczy dać ją na tło???
robczan Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 ale to tlo to musi byc mapa z spherical environment chyba.
STANEK Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 Najlepiej wrzuć ją do edytora materiałów - potem skopiuj (instance) do enviroment.W edytorze zaznacz właśnie spherical żeby mapa hdri otaczała całą scenę. Pozdrawiam.
adamkos Napisano 13 Październik 2003 Napisano 13 Październik 2003 mozesz rowniez stworzyc spora sfere dookola swojej sceny i wrzucic na nia material z mapa hdri na diffuse, wazne zeby byla 100% self illum i zeby miala wylaczone casts/recive shadows no i zeby material byl 2-stronny. takie rozwiazanie ma ta przewage, ze kuli mozesz wylaczyc widzialnosc dla kamery, i uzyc innego tla, a w odbiciach i refrakcji oraz gi bedzie dalej widoczna. jesli uzywasz vray, to mozesz tez mape wrzucic w opcjach renderingu w odpowiednie sloty, co da ci wieksza kontrole nad nia. pozdr! kos
Bacry Napisano 14 Październik 2003 Napisano 14 Październik 2003 Oczywiście zależy od tego czego używasz:D. W Vray\'u nie ma możliwości wrzucenia tego jak zwykłą bitmapę. Musisz dodać mapę VRayHDR i tam załadować plik. Potem jeszcze ustawienie współrzędnych mapowania. A to już zależy jaką masz mapę.
Rekomendowane odpowiedzi