Napisano 14 Październik 200321 l Czy jest gdzieś poza irradiance map ustawianie kroków obliczeń iteracji. W irradiance ustawiam na -3 do -2 a obliczenia prowadzone są w czterech krokach. Wszystko renderuje się dobrze tylko czas jest dłuższy. Dzieje się tak tylko w jednej scenie. W pozostałych scenach obliczenia są prowadzone normalnie.
Napisano 14 Październik 200321 l A moze masz w materialach przy reflect lub refract ustawione use interpolation. Juz powinienes wiedziec o co chodzi. Bodajze tam standardowo ustawione jest na min=0. Stad liczy ci 4 razy, zamist 2.
Napisano 14 Październik 200321 l masz wlaczone glossy interpolation, w opcjach ktoregos z materialu vray. tam domyslnie jest na -3, 0 a wiec twoja mapa irradiacji jest liczona dla -3 do -2 dla glossy i gi i potem jeszcze -1 i 0 dla samych glossy. O sorry - widze ze juz ci ktos odpowidzial :) [Edited on 14-10-2003 by adamkos]
Napisano 15 Październik 200321 l Autor Ale to chyba Adamkos nie dotyczy samego Glosy tylko ogólnie obliczeń dla refraction i reflection. We wcześniejszych wersjach Vraya nie było takich zakładek. Więc specjalnie się im nie przyglądałem. Ale w rzeczy samej w tych to zakładkach jeżeli jest włączona interpolacja dla refrakcji i refleksji to Vray oblicza w liczbie kroków wynikających także z tamtych ustawień. Dzięki za uwagi sam to bym pewnie szukał tygodniami.:D
Napisano 15 Październik 200321 l mimo ze masz ustawione -3 -2 czyli 2 kroki - a renderuje CI sie np piec :) kiedy interpolacje wlaczasz w materialach masz ilosc krokow w interpolacji - i sa one priorytetowe :) dzieje sie tak tez na egz materials :) (nap wax shader jest interpolowany) interpolacja przyspiesza rendering wtedy kiedy masz za duzo SSS i glosy w scenei jesli jest to tylko maly fragmecik jakis elemencik z moich doswiadczen wynika ze nie warto interpolowac - natomiast jak dajecie interpolacje radze sobie taka mape irradiance zobaczysc w \"iraradiance Viewer\" ciekawe efekty spotrzezecie :) :)
Napisano 15 Październik 200321 l Autor wax shader? Co to to w nowej wersji? Czy ma to coś wspólnego z woskiem i subdivisionscatering (sss)?
Napisano 15 Październik 200321 l tak - beta szadery do pobrania z www.vray.info - produkcji EGZ :) - sciagajcie :)
Napisano 15 Październik 200321 l pamietajcie, ze interpolacja glossy refl/refr nie nadaje sie wlasciwie do animacji. a az tak bardzo nie przyspiesza... (moze w niektorych przypadkach) ja zawsze to wylaczam.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto