Skocz do zawartości

[architektura] Dom, biuro i zakład stolarski w Aachen


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

To dopiero moje drugie starcie z vrayem. Miałem troche problemów ze szkłem w końcu większość odbić to efekt postprodukcji. Wskazówki i uwagi mile widziane.

 

121212pp7.jpg

 

Mam nadzieję że ma+ nie obrazi się za MINI ;) ; bardzo lubię ten samochód.

 

1212122xr5.jpg

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dom został zaprojektowany przez niemieckie biuro, zaś moim zadaniem było zwizualizowanie go jako bonus do projektu wnętrz. Moja ręka dotknęła jedynie kilku detali na zewnątrz, (ogrodzenie, logo i nazwa firmy, drzwi wejściowe).

Inwestor wybrał drewnianą stolarkę ponieważ ma jakiś układ z Urzędowskim, poza tym jest tańsza od aluminiowej. Zastanawia mnie Pinero o które tekstury Ci chodziło i gdybyś mógł uściślić co oznacza "nienajlepsze przedstawienie pomysłu" (mam taką przypadłość że bardzo wnikliwie interpretuję słowa).

 

Piszesz "to tak jakby kilka najciekawszych ideii ,,wyrwanych,, z różnych stron,i poskładanych razem.Projektowanie to sztuka wyboru " - masz rację, ale wiedz też o tym, że i ocena to sztuka wyboru. Tzn. żeby coś ocenić, musisz przyjąć kryteria do oceny, inaczej Twoje słowa będą tylko Twoimi swobodnymi "emocjonalnymi truizmami". A żeby zatem wiarygodnie coś ocenić musisz poznać kryteria, którymi kierował się projektujący.

 

Zdaję sobie sprawę, że to forum będzie mogło spełniać warunki "krytyki architektonicznej" tylko wtedy, kiedy krytycy będą mieli wyczerpujący materiał o projekcie, zarówno materiał wyjściowy pochodzący z jakis analiz (np. oczekiwania inwestora, wytyczne z planu et.c.), jak i wyczerpujące przedstawienie idei projektu (kryteria którymi posługiwał się projektujący - algorytm).Na tej samej zasadzie co w sądach konkursowych. W przeciwnym razie krytyka będzie tylko ",,wyrwanymi,, z różnych stron,i poskładanymi razem" ocenami. Wydaje mi się, że na tym forum póki co możemy oceniać jedynie poziom architektonicznych wizualizacji. Prowokuję wszystkich do dyskusji na ten temat. Może kiedys zorganizujemy konkurs na forum na jakąś architekturę z założenia pasującą do profilu max3D...

Napisano

niezła architektura, fajne niektóre rozwiązania, wizka nienajgorsza. Zgadzam sie co do drugiego kadru(za dużo szosy) i cos dziwnego dzieje sie nad autem po lewej stronie( duch?/) :) ogolnie ok, moze jeszcze tło za bardzo rozmazane

PoZdRo!

Napisano

Dzięki za komentarze.

To nad autem po lewej stronie to odbicie niedoświetlonej wewnętrznej strony schodów. W ogóle w tym renderze cała ta strona budynku jest trochę niedoświetlona, w obrazku 1 jest troche lepiej bo wrzuciłem dodatkowe światło plane'a vraya( widać jego odbicie w oknie na górze :)

No i sampling za mały powodujący grain (cień pod schodami).

Napisano

nie obrazi sie, nie obrazi ;) ... nia mam praw autorskich do tego projektu ;) poza tym przymierzam sie do zmiany autka ... tylko klopot z modelem ;)

 

ale za to pytanko... to bitmapa ? ten mini nie wygląda mi na lowpolygon car, zbyt ładnie wygląda...

 

co do samej arch, to najlepiej wyglądają elementy, których dotykałeś. zwłaszcza ogrodzenie + brama. budynek znacznie lepiej wyglądałby w innym materiale (np.drewnie). efekt końcowy obrazków psują też mało dopracowane textury zieleni... zarówno tej na pierwszym jak i na ostatnim planie. poza tym ok.

Napisano

Tak się zastanawiam jak rozwiązana jest sprawa nadproża nad drzwiami wejściowymi, czy za przeszkleniem znajduje się nadproże?

Napisano

Doszedłem do wniosku że często lepiej i szybciej jest mi wkleić autko jako bitmapę. Nie mam ciekawych bibliotek z samochodami, a na stronach producentów samochodów jest spory wybór :) , potem tylko troche zabawy w szopie (która sprawia mi więcej przyjemności niż czasem mozolne ustawienia w maxie).

 

NADPROŻE to w istocie pas nieprzezierny widoczny też pomiędzy kondygnacjami, za którym znajdują się warstwy izolacji. Wizualizowany budynek jest już po etapie wykonawczym projektu, więc model jest już wersją ostateczną.

Napisano

renderki sprawiają ogólnie bardzo dobre wrażenie, niewiele moge powiedzieć bo sie jeszcze mało na tym znam, szczególnie na exteriorach...

-świetnie wkleiłeś mini

-trawa jest super

-powtarzające się krzaki już troche mniej super, ale nie zwracają na siebie zbytnio uwagi i tak.

asfalt i las też nie najlepsze ale w końcu to nie jest obiekt główny wizki.

do budynku trudno mi się przyczepić, niezłe światło i zachowany realizm

Chociaż AA mogłby być troche lepszy, poziome linie na budynku schodkują troche i się rozmywają.

Napisano

hej.fajne swiatlo i szklo.beton tez ok.slabo wyglada material elewacji. budynek sprawia takie "pudelkowe" wrazenie.co to w ogole jest za material i jaki ma kolor?

wyglada na cos pomiedzy bielą a srebrnym.pozdr.

Napisano

Myślę że to zdjecie wieje wyjaśni. Ten budynek stoi tuż za projektowanym.

Materiał na elewacji ro aluminium w kolorze RAL 9006. I tak jak zauważyłeś na renderze, kolor to bardzo jasne aluminium, które w zależności od światła sprawia wrażenie białego lub metalicznego.

 

 

widoknazachodbt4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności