Skocz do zawartości

Z cyklu: Jak to zrobić - gładsze krawędzie przy Displace.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wybaczcie mało sugestywny tytuł, ale chyba ciężko opisać mój problem jednym zdaniem.

 

Mam sobie coś takiego - gęsto posegmentowany plane z displace.

dvb9.jpg

 

Jak widać, schodkowate krawędzie nie wyglądają najlepiej, co prawda można jeszcze zwiększyć ilość segmentów, co i tak nie zlikwiduje kątów prostych, ale wyjdzie trochę chora liczba face'ów, zwłaszcza, że ma to być scena do animacji.

Ręcznie vertexów raczej też nie będę przestawiał - nie przy tej ilości tych wgłębień.

Możnaby zrobić nieco figur ze splajnow, ale z kolei to też byłoby czasochłonne, żeby zrobić odpowiedni i niepowtarzalny układ, który można bardzo łatwo i dobrze zrobić przy pomocy mapy Noise.

 

Generalnie chodzi o to, by wygładzić kąty ostre, meshsmooth daje raczej mizerne efekty, nie mówiąc już o niebezpiecznie zagęszczonej siatce.

d2yj8.jpg

 

Gdyby ktoś wpadł na genialny pomysł - bardzo proszę o odpowiedź:)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

czemu używasz takiego displacementa? bez sensu, prędzej czy później wywali ci maksa. czym renderujesz?

jeśli scanline, to tego displacementa wywal, daj modyfikator disp approx, i daj materiał z mapą displacement.

jeśli inny renderer, to użyj wbudowanego displacementa.

 

żeby wygładzić chyba najprościej będzie dać blura na mapę którą używasz.

 

można spytać co to to jest?

Napisano

Ani ma rację. W innym wypadku daj na krawędzie figur odpowiedni chamfer, najlepiej podwójny. I przede wszystkim na wszystkie pionowe splajny daj pojedynczy connect i suwakiem slide podnieś go tuż pod krawędź zaokrąglenia... A najlepiej opisz co chcesz uzyskać, to może wpadniemy na inny pomysł. :)

Napisano

Disp approx faktycznie daje jakieś efekty (używam Brazila, ale akurat ten disp approx współpracuje z nim), jednak udało mi się uzyskać chyba jeszcze lepszy i bardziej optymalny efekt, tyle, że nieco okrężną metodą.

Wyrenderowałem sobie tą mapę Noise, wrzuciłem do Corela (bo Ilustratora akurat nie mam pod ręka), przerobiłem na wektory, później zaimportowałem sobie do Maxa i uzyskane splajny mogłem już sobie wyextudować:)

Mimo wszystko dziękuję za pomoc, przyznam się, że nawet nie wiedziałem, że Disp Approx działa lepiej niż zwykły displace.

 

Edit: Aha, to ma być forma przestrzenna obrazująca pojęcie "niepokój":)

Napisano

Cóż, można by jeszcze zmusić siatkę do współpracy - wziąć nieco mniej gęstą i dokonać teselacji opartej na wierzchołkach. Tak, żeby efektem końcowym były powierzchnie 3-wierzchołkowe. Przy widoku z pierwszego posta powinno wystarczyć.

Pozdrawiam.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności