Lucas Napisano 25 Grudzień 2006 Share Napisano 25 Grudzień 2006 Wybaczcie mało sugestywny tytuł, ale chyba ciężko opisać mój problem jednym zdaniem. Mam sobie coś takiego - gęsto posegmentowany plane z displace. Jak widać, schodkowate krawędzie nie wyglądają najlepiej, co prawda można jeszcze zwiększyć ilość segmentów, co i tak nie zlikwiduje kątów prostych, ale wyjdzie trochę chora liczba face'ów, zwłaszcza, że ma to być scena do animacji. Ręcznie vertexów raczej też nie będę przestawiał - nie przy tej ilości tych wgłębień. Możnaby zrobić nieco figur ze splajnow, ale z kolei to też byłoby czasochłonne, żeby zrobić odpowiedni i niepowtarzalny układ, który można bardzo łatwo i dobrze zrobić przy pomocy mapy Noise. Generalnie chodzi o to, by wygładzić kąty ostre, meshsmooth daje raczej mizerne efekty, nie mówiąc już o niebezpiecznie zagęszczonej siatce. Gdyby ktoś wpadł na genialny pomysł - bardzo proszę o odpowiedź:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 25 Grudzień 2006 Share Napisano 25 Grudzień 2006 czemu używasz takiego displacementa? bez sensu, prędzej czy później wywali ci maksa. czym renderujesz? jeśli scanline, to tego displacementa wywal, daj modyfikator disp approx, i daj materiał z mapą displacement. jeśli inny renderer, to użyj wbudowanego displacementa. żeby wygładzić chyba najprościej będzie dać blura na mapę którą używasz. można spytać co to to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 25 Grudzień 2006 Share Napisano 25 Grudzień 2006 Ani ma rację. W innym wypadku daj na krawędzie figur odpowiedni chamfer, najlepiej podwójny. I przede wszystkim na wszystkie pionowe splajny daj pojedynczy connect i suwakiem slide podnieś go tuż pod krawędź zaokrąglenia... A najlepiej opisz co chcesz uzyskać, to może wpadniemy na inny pomysł. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucas Napisano 25 Grudzień 2006 Autor Share Napisano 25 Grudzień 2006 Disp approx faktycznie daje jakieś efekty (używam Brazila, ale akurat ten disp approx współpracuje z nim), jednak udało mi się uzyskać chyba jeszcze lepszy i bardziej optymalny efekt, tyle, że nieco okrężną metodą. Wyrenderowałem sobie tą mapę Noise, wrzuciłem do Corela (bo Ilustratora akurat nie mam pod ręka), przerobiłem na wektory, później zaimportowałem sobie do Maxa i uzyskane splajny mogłem już sobie wyextudować:) Mimo wszystko dziękuję za pomoc, przyznam się, że nawet nie wiedziałem, że Disp Approx działa lepiej niż zwykły displace. Edit: Aha, to ma być forma przestrzenna obrazująca pojęcie "niepokój":) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cyrek Napisano 26 Grudzień 2006 Share Napisano 26 Grudzień 2006 Cóż, można by jeszcze zmusić siatkę do współpracy - wziąć nieco mniej gęstą i dokonać teselacji opartej na wierzchołkach. Tak, żeby efektem końcowym były powierzchnie 3-wierzchołkowe. Przy widoku z pierwszego posta powinno wystarczyć. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leru Napisano 26 Grudzień 2006 Share Napisano 26 Grudzień 2006 Lucas -> zmień temat na zgodny z regulaminem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi