Valery Napisano 30 Grudzień 2006 Napisano 30 Grudzień 2006 Na sam koniec roku postanowiłem zrobić mój ulubiony rewolwer, jakim jest Belgijski Nagant 1895. Myślę że większość z was zna ten rewolwer jako broń radziecką, bo więcej wyprodukowano ich w ZSSR niż w Belgii :) Sam jeszcze nie wiem którą wersje robie, dlatego jeszcze nie ma muszki i szczerbinki. (rosjanie robili inne a Belgowie inne) na razie sam model, textura będzie prawdopodobie 512 + 256 ( ta mniejsza będzie przeznaczona na bębenek, gdyż zrobie 2 jego wersje) tyle wstępu czas na konkrety:
krzyhhh Napisano 31 Grudzień 2006 Napisano 31 Grudzień 2006 elo valery:) takie pytania.. ile to ma poly/tri ? aha nie zapomnij pokazać uvw'ki :]
madman1987 Napisano 1 Styczeń 2007 Napisano 1 Styczeń 2007 ladnie idzie, co do siatki wyglada w porzadku jak na nasze czasy, ale ilosc tri zaiste milo byloby poznac
Valery Napisano 1 Styczeń 2007 Autor Napisano 1 Styczeń 2007 dzięki za komenty :) broń ma 1927 trójkątów krzyhhh - UVW pokaże jak rozłoże :) miałem to zrobić dzisiaj lecz jak zobaczyłem temat speed modelingu to nim się dzisiaj zająłem :) wizz - nie dało by się :) model nie bedzie miał normali. taki oldschool'owy będzie ( głównie dlatego że dopiero się uczę normali)
krzyhhh Napisano 1 Styczeń 2007 Napisano 1 Styczeń 2007 oż .. a mój samolot miał 900tri Oo to ja chyba oldschool wyklikałem Oo model nie bedzie miał normali. taki oldschool'owy będzie ( głównie dlatego że dopiero się uczę normali) hm... co trzeba umieć o normalach.. ? nie wystarcza wiedza taka jak o bump/displ ? czyli fotoszop+nvidia tool ? czy ja czegoś jeszcze nie wiem :) hm.. ocz. rozumiem.. coś tam trzeba umieć jak to sie w grę wkleja.. ale tak jako grafika ?
Valery Napisano 1 Styczeń 2007 Autor Napisano 1 Styczeń 2007 hehe fakt twój samolocik nawet bardzo oldschool'owy :) z normalami jest niestety dużo trudniej. normale można poprawiać za pomocą fotoshopa + nvidia tool, ale główną normalke robi się w zupełni inny sposób. trzeba zrobić dwa modele. jeden low poly i drugi high poly. potem coś w stylu nałożenia modelu high na low. nie potrafie tego wytłumaczyć bo sam dopiero się uczę ale jak obejrzysz ten tutorail to będziesz wiedział co i jak: Link - Bardzo dobry tutorial autorstwa ziomusia
ledyr Napisano 1 Styczeń 2007 Napisano 1 Styczeń 2007 Valery, co ty opowiadzsz, normale to jeden z najprostszych etapów w tworzeniu obiektu, ja kiedys robilem normale bez zadnych pluginów, samymi channelami w photoszopie i nawet fajnie wychodzilo mozna sie nauczyc w 1 dzien dobrze normale robić ale do tego trzeba dobrej kawy :D
Valery Napisano 1 Styczeń 2007 Autor Napisano 1 Styczeń 2007 malowałeś normale w photoshopie? hmmm no dobra robienie z high poly jako tako już rozumiem. ale jak normala można namalować? chyba że chodzi o jakiś drobne szczegóły typu rysy, zmarszczki to jeszcze rozumiem. ale bardziej skomplikowane elementy? możesz pokazać jak ci to wychodziło? dla mnie najprostsze jest modelowanie. tutaj wiem co i jak. ale normale to dla mnie czarna magia
krzyhhh Napisano 1 Styczeń 2007 Napisano 1 Styczeń 2007 Valery : moim zdaniem.. to co piszesz to tylko jedna z metod pozyskiwania normalki z hipoly... można jeszcze w Zb namalować.. wiele metod... ale tak ogólenie to jest takie symulowanie bumpa ingame... czyli jak ledyr pisze.. względzie łatwa sprawa :)
_michal Napisano 1 Styczeń 2007 Napisano 1 Styczeń 2007 Ben Mathis prawdę o normalach Ci powie. Tu jest wszystko: http://poopinmymouth.com/tutorial/normal_workflow.htm Po prostu modelujesz dwie wersje obiektu, low i high poly, obie muszą być w tym samym miejscu i zajmowac tą samą przestrzeń. Później za pomocą maxa, czy czegokolwiek wypalasz informację o obiekcie highpoly do textury na UV'ce obiektu lowpoly. Normale w szopie można namalować. Ale plugin NVidii nigdy Ci z bumpa nie zrobi tak dobrych normali jakie otrzymasz z geometrii highpoly.
krzyhhh Napisano 1 Styczeń 2007 Napisano 1 Styczeń 2007 ale w przypadku revolver'u starczy takie coś :) : mini tut: pzdr
ledyr Napisano 1 Styczeń 2007 Napisano 1 Styczeń 2007 ale jak normala można namalować? chyba że chodzi o jakiś drobne szczegóły typu rysy, zmarszczki to jeszcze rozumiem. ale bardziej skomplikowane elementy? możesz pokazać jak ci to wychodziło? http://img186.imageshack.us/my.php?image=pikus5sf.jpg http://img67.imageshack.us/my.php?image=bnmbn3ff.jpg z tym ze to juz dawno temu bylo i juz dawno przeszedlem na zbrusha/pluginy ale ogólnie to jest wachlarz możliwosci wiec nie kierujcie sie tą metodą zbytnio :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się