Skocz do zawartości

[wip]Obiekt 3D: Revolver Nagant 1895


Valery

Rekomendowane odpowiedzi

Na sam koniec roku postanowiłem zrobić mój ulubiony rewolwer, jakim jest Belgijski Nagant 1895. Myślę że większość z was zna ten rewolwer jako broń radziecką, bo więcej wyprodukowano ich w ZSSR niż w Belgii :)

Sam jeszcze nie wiem którą wersje robie, dlatego jeszcze nie ma muszki i szczerbinki. (rosjanie robili inne a Belgowie inne)

na razie sam model, textura będzie prawdopodobie 512 + 256 ( ta mniejsza będzie przeznaczona na bębenek, gdyż zrobie 2 jego wersje)

tyle wstępu czas na konkrety:

beznazwy1kopiafi5.jpg

beznazwy1xb7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

dzięki za komenty :) broń ma 1927 trójkątów

 

krzyhhh - UVW pokaże jak rozłoże :) miałem to zrobić dzisiaj lecz jak zobaczyłem temat speed modelingu to nim się dzisiaj zająłem :)

wizz - nie dało by się :) model nie bedzie miał normali. taki oldschool'owy będzie ( głównie dlatego że dopiero się uczę normali)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oż .. a mój samolot miał 900tri Oo to ja chyba oldschool wyklikałem Oo

 

model nie bedzie miał normali. taki oldschool'owy będzie ( głównie dlatego że dopiero się uczę normali)

hm... co trzeba umieć o normalach.. ? nie wystarcza wiedza taka jak o bump/displ ? czyli fotoszop+nvidia tool ?

czy ja czegoś jeszcze nie wiem :) hm.. ocz. rozumiem.. coś tam trzeba umieć jak to sie w grę wkleja.. ale tak jako grafika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe fakt twój samolocik nawet bardzo oldschool'owy :)

 

z normalami jest niestety dużo trudniej.

normale można poprawiać za pomocą fotoshopa + nvidia tool, ale główną normalke robi się w zupełni inny sposób.

trzeba zrobić dwa modele. jeden low poly i drugi high poly. potem coś w stylu nałożenia modelu high na low. nie potrafie tego wytłumaczyć bo sam dopiero się uczę ale jak obejrzysz ten tutorail to będziesz wiedział co i jak:

 

Link - Bardzo dobry tutorial autorstwa ziomusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valery, co ty opowiadzsz, normale to jeden z najprostszych etapów w tworzeniu obiektu, ja kiedys robilem normale bez zadnych pluginów, samymi channelami w photoszopie i nawet fajnie wychodzilo

mozna sie nauczyc w 1 dzien dobrze normale robić ale do tego trzeba dobrej kawy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

malowałeś normale w photoshopie? hmmm no dobra robienie z high poly jako tako już rozumiem. ale jak normala można namalować? chyba że chodzi o jakiś drobne szczegóły typu rysy, zmarszczki to jeszcze rozumiem. ale bardziej skomplikowane elementy?

możesz pokazać jak ci to wychodziło?

dla mnie najprostsze jest modelowanie. tutaj wiem co i jak. ale normale to dla mnie czarna magia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valery : moim zdaniem.. to co piszesz to tylko jedna z metod pozyskiwania normalki z hipoly... można jeszcze w Zb namalować.. wiele metod... ale tak ogólenie to jest takie symulowanie bumpa ingame... czyli jak ledyr pisze.. względzie łatwa sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ben Mathis prawdę o normalach Ci powie. Tu jest wszystko:

 

http://poopinmymouth.com/tutorial/normal_workflow.htm

 

Po prostu modelujesz dwie wersje obiektu, low i high poly, obie muszą być w tym samym miejscu i zajmowac tą samą przestrzeń. Później za pomocą maxa, czy czegokolwiek wypalasz informację o obiekcie highpoly do textury na UV'ce obiektu lowpoly.

 

Normale w szopie można namalować. Ale plugin NVidii nigdy Ci z bumpa nie zrobi tak dobrych normali jakie otrzymasz z geometrii highpoly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak normala można namalować? chyba że chodzi o jakiś drobne szczegóły typu rysy, zmarszczki to jeszcze rozumiem. ale bardziej skomplikowane elementy?

możesz pokazać jak ci to wychodziło?

http://img186.imageshack.us/my.php?image=pikus5sf.jpg

http://img67.imageshack.us/my.php?image=bnmbn3ff.jpg

z tym ze to juz dawno temu bylo i juz dawno przeszedlem na zbrusha/pluginy

 

ale ogólnie to jest wachlarz możliwosci wiec nie kierujcie sie tą metodą zbytnio :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności