Jump to content

[wip]Obiekt 3D: Revolver Nagant 1895


Valery
 Share

Recommended Posts

Na sam koniec roku postanowiłem zrobić mój ulubiony rewolwer, jakim jest Belgijski Nagant 1895. Myślę że większość z was zna ten rewolwer jako broń radziecką, bo więcej wyprodukowano ich w ZSSR niż w Belgii :)

Sam jeszcze nie wiem którą wersje robie, dlatego jeszcze nie ma muszki i szczerbinki. (rosjanie robili inne a Belgowie inne)

na razie sam model, textura będzie prawdopodobie 512 + 256 ( ta mniejsza będzie przeznaczona na bębenek, gdyż zrobie 2 jego wersje)

tyle wstępu czas na konkrety:

beznazwy1kopiafi5.jpg

beznazwy1xb7.jpg

Link to comment
Share on other sites

dzięki za komenty :) broń ma 1927 trójkątów

 

krzyhhh - UVW pokaże jak rozłoże :) miałem to zrobić dzisiaj lecz jak zobaczyłem temat speed modelingu to nim się dzisiaj zająłem :)

wizz - nie dało by się :) model nie bedzie miał normali. taki oldschool'owy będzie ( głównie dlatego że dopiero się uczę normali)

Link to comment
Share on other sites

oż .. a mój samolot miał 900tri Oo to ja chyba oldschool wyklikałem Oo

 

model nie bedzie miał normali. taki oldschool'owy będzie ( głównie dlatego że dopiero się uczę normali)

hm... co trzeba umieć o normalach.. ? nie wystarcza wiedza taka jak o bump/displ ? czyli fotoszop+nvidia tool ?

czy ja czegoś jeszcze nie wiem :) hm.. ocz. rozumiem.. coś tam trzeba umieć jak to sie w grę wkleja.. ale tak jako grafika ?

Link to comment
Share on other sites

hehe fakt twój samolocik nawet bardzo oldschool'owy :)

 

z normalami jest niestety dużo trudniej.

normale można poprawiać za pomocą fotoshopa + nvidia tool, ale główną normalke robi się w zupełni inny sposób.

trzeba zrobić dwa modele. jeden low poly i drugi high poly. potem coś w stylu nałożenia modelu high na low. nie potrafie tego wytłumaczyć bo sam dopiero się uczę ale jak obejrzysz ten tutorail to będziesz wiedział co i jak:

 

Link - Bardzo dobry tutorial autorstwa ziomusia

Link to comment
Share on other sites

Valery, co ty opowiadzsz, normale to jeden z najprostszych etapów w tworzeniu obiektu, ja kiedys robilem normale bez zadnych pluginów, samymi channelami w photoszopie i nawet fajnie wychodzilo

mozna sie nauczyc w 1 dzien dobrze normale robić ale do tego trzeba dobrej kawy :D

Link to comment
Share on other sites

malowałeś normale w photoshopie? hmmm no dobra robienie z high poly jako tako już rozumiem. ale jak normala można namalować? chyba że chodzi o jakiś drobne szczegóły typu rysy, zmarszczki to jeszcze rozumiem. ale bardziej skomplikowane elementy?

możesz pokazać jak ci to wychodziło?

dla mnie najprostsze jest modelowanie. tutaj wiem co i jak. ale normale to dla mnie czarna magia

Link to comment
Share on other sites

Valery : moim zdaniem.. to co piszesz to tylko jedna z metod pozyskiwania normalki z hipoly... można jeszcze w Zb namalować.. wiele metod... ale tak ogólenie to jest takie symulowanie bumpa ingame... czyli jak ledyr pisze.. względzie łatwa sprawa :)

Link to comment
Share on other sites

Ben Mathis prawdę o normalach Ci powie. Tu jest wszystko:

 

http://poopinmymouth.com/tutorial/normal_workflow.htm

 

Po prostu modelujesz dwie wersje obiektu, low i high poly, obie muszą być w tym samym miejscu i zajmowac tą samą przestrzeń. Później za pomocą maxa, czy czegokolwiek wypalasz informację o obiekcie highpoly do textury na UV'ce obiektu lowpoly.

 

Normale w szopie można namalować. Ale plugin NVidii nigdy Ci z bumpa nie zrobi tak dobrych normali jakie otrzymasz z geometrii highpoly.

Link to comment
Share on other sites

ale jak normala można namalować? chyba że chodzi o jakiś drobne szczegóły typu rysy, zmarszczki to jeszcze rozumiem. ale bardziej skomplikowane elementy?

możesz pokazać jak ci to wychodziło?

http://img186.imageshack.us/my.php?image=pikus5sf.jpg

http://img67.imageshack.us/my.php?image=bnmbn3ff.jpg

z tym ze to juz dawno temu bylo i juz dawno przeszedlem na zbrusha/pluginy

 

ale ogólnie to jest wachlarz możliwosci wiec nie kierujcie sie tą metodą zbytnio :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy