Posted December 30, 200618 yr Na sam koniec roku postanowiłem zrobić mój ulubiony rewolwer, jakim jest Belgijski Nagant 1895. Myślę że większość z was zna ten rewolwer jako broń radziecką, bo więcej wyprodukowano ich w ZSSR niż w Belgii :) Sam jeszcze nie wiem którą wersje robie, dlatego jeszcze nie ma muszki i szczerbinki. (rosjanie robili inne a Belgowie inne) na razie sam model, textura będzie prawdopodobie 512 + 256 ( ta mniejsza będzie przeznaczona na bębenek, gdyż zrobie 2 jego wersje) tyle wstępu czas na konkrety:
December 31, 200618 yr elo valery:) takie pytania.. ile to ma poly/tri ? aha nie zapomnij pokazać uvw'ki :]
January 1, 200718 yr ladnie idzie, co do siatki wyglada w porzadku jak na nasze czasy, ale ilosc tri zaiste milo byloby poznac
January 1, 200718 yr Author dzięki za komenty :) broń ma 1927 trójkątów krzyhhh - UVW pokaże jak rozłoże :) miałem to zrobić dzisiaj lecz jak zobaczyłem temat speed modelingu to nim się dzisiaj zająłem :) wizz - nie dało by się :) model nie bedzie miał normali. taki oldschool'owy będzie ( głównie dlatego że dopiero się uczę normali)
January 1, 200718 yr oż .. a mój samolot miał 900tri Oo to ja chyba oldschool wyklikałem Oo model nie bedzie miał normali. taki oldschool'owy będzie ( głównie dlatego że dopiero się uczę normali) hm... co trzeba umieć o normalach.. ? nie wystarcza wiedza taka jak o bump/displ ? czyli fotoszop+nvidia tool ? czy ja czegoś jeszcze nie wiem :) hm.. ocz. rozumiem.. coś tam trzeba umieć jak to sie w grę wkleja.. ale tak jako grafika ?
January 1, 200718 yr Author hehe fakt twój samolocik nawet bardzo oldschool'owy :) z normalami jest niestety dużo trudniej. normale można poprawiać za pomocą fotoshopa + nvidia tool, ale główną normalke robi się w zupełni inny sposób. trzeba zrobić dwa modele. jeden low poly i drugi high poly. potem coś w stylu nałożenia modelu high na low. nie potrafie tego wytłumaczyć bo sam dopiero się uczę ale jak obejrzysz ten tutorail to będziesz wiedział co i jak: Link - Bardzo dobry tutorial autorstwa ziomusia
January 1, 200718 yr Valery, co ty opowiadzsz, normale to jeden z najprostszych etapów w tworzeniu obiektu, ja kiedys robilem normale bez zadnych pluginów, samymi channelami w photoszopie i nawet fajnie wychodzilo mozna sie nauczyc w 1 dzien dobrze normale robić ale do tego trzeba dobrej kawy :D
January 1, 200718 yr Author malowałeś normale w photoshopie? hmmm no dobra robienie z high poly jako tako już rozumiem. ale jak normala można namalować? chyba że chodzi o jakiś drobne szczegóły typu rysy, zmarszczki to jeszcze rozumiem. ale bardziej skomplikowane elementy? możesz pokazać jak ci to wychodziło? dla mnie najprostsze jest modelowanie. tutaj wiem co i jak. ale normale to dla mnie czarna magia
January 1, 200718 yr Valery : moim zdaniem.. to co piszesz to tylko jedna z metod pozyskiwania normalki z hipoly... można jeszcze w Zb namalować.. wiele metod... ale tak ogólenie to jest takie symulowanie bumpa ingame... czyli jak ledyr pisze.. względzie łatwa sprawa :)
January 1, 200718 yr Ben Mathis prawdę o normalach Ci powie. Tu jest wszystko: http://poopinmymouth.com/tutorial/normal_workflow.htm Po prostu modelujesz dwie wersje obiektu, low i high poly, obie muszą być w tym samym miejscu i zajmowac tą samą przestrzeń. Później za pomocą maxa, czy czegokolwiek wypalasz informację o obiekcie highpoly do textury na UV'ce obiektu lowpoly. Normale w szopie można namalować. Ale plugin NVidii nigdy Ci z bumpa nie zrobi tak dobrych normali jakie otrzymasz z geometrii highpoly.
January 1, 200718 yr ale jak normala można namalować? chyba że chodzi o jakiś drobne szczegóły typu rysy, zmarszczki to jeszcze rozumiem. ale bardziej skomplikowane elementy? możesz pokazać jak ci to wychodziło? http://img186.imageshack.us/my.php?image=pikus5sf.jpg http://img67.imageshack.us/my.php?image=bnmbn3ff.jpg z tym ze to juz dawno temu bylo i juz dawno przeszedlem na zbrusha/pluginy ale ogólnie to jest wachlarz możliwosci wiec nie kierujcie sie tą metodą zbytnio :D
Create an account or sign in to comment