Skocz do zawartości

Postać 3D: dziewczyna


mort

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 44
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

eee 2 tygodnie to masę czasu. W tyle co całą rodzinę da się zrobić i może jeszcze aby zabić nudę samochodzik :).

 

Końcówki ust niedopracowane, przy końcach dolnej wargi linie siatki są zbyt blisko siebie i jest zbyt ostry kant. Jedno z trudniejszych miejsc, sam miałem z tym problemy kiedyś.

 

Niestety nozdrza są zbyt głęboko - trochę płycej.

Policzki też są źle zrobione nie uwzględniłeś kości twarzy. Szczególnie nie podobają mi się policzki patrząc od końcówek ust.

Nad oczami to już totalna katastrofa - kobiety mają charakterystyczny układ kości brwi wiec trzeba na to uważać.

 

Moim zdaniem - zacznij od nowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eee 2 tygodnie to masę czasu. W tyle co całą rodzinę da się zrobić i może jeszcze aby zabić nudę samochodzik :).

 

nie kiedy masz naście projektów do oddania na za dwa tygodnie na sesję...

 

Końcówki ust niedopracowane, przy końcach dolnej wargi linie siatki są zbyt blisko siebie i jest zbyt ostry kant. Jedno z trudniejszych miejsc, sam miałem z tym problemy kiedyś.

 

troszkę poprawiłem, jak zdążę to jeszcze do nich siądę. poprawię też dolną wargę bo widzę że nieteges trochę jest jeszcze.

 

Niestety nozdrza są zbyt głęboko - trochę płycej.

 

nie zgodzę się. modelka miała głębsze niż mój model, i tak je spłyciłem. na potwierdzenie słów wrzucam zrzut ekranu z siatką nałożoną na refki

 

NOS

 

Policzki też są źle zrobione nie uwzględniłeś kości twarzy. Szczególnie nie podobają mi się policzki patrząc od końcówek ust.

 

kości uwzględniłem, to tylko moje braki umiejętności. trochę je już poprawiłem, lepiej są teraz?

 

Nad oczami to już totalna katastrofa - kobiety mają charakterystyczny układ kości brwi wiec trzeba na to uważać.

 

znów moje braki. trochę poprawiłem.

 

Moim zdaniem - zacznij od nowa.

 

z braku czasu niestety tego zrobić nie mogę...

 

dzięki za komentarz, a tu nowa porcja zrzutów:

 

side

 

front

 

prespective

 

siata

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specem od organiki nie jestem ale coś mi się kości szczęki i szyja nie podobają. Poza tym wydaje mi się, że coś nie tek jest z kośćmi policzkowymi. Ale całokształt jest niczego sobie. Sam pewnie nie zrobił bym lepiej :) Popracuj trochę nad tym żeby nadać jej bardziej kobiecy wygląd bo na razie twarz jest taka jakaś bezpłciowa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak sie sklada ze 2 dni temu zabrałem sie za te samą dziewczyne ;)

 

pierwsze co mi przyszlo do glowy, to to ze Twoja wersja jest jakby zbyt "pulchna". z takich roznych szczegolow to np.:

- brak takiego malego rowka w podbrodka, szczegolnie dobrze go widać na zdjeciach referencyjnych z ukosa

- za mocne wglebienie nad ustami

- skora tuz pod oczami ma zbyt ostre krawędzie

- powinna miec pełniejsze usta

 

z całości noc chyba jest najlepszy i najbardziej podobny do oryginału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morciu a gdzie ona ma uszy? :D haha moja szkoła lol bez uszów zawsze wyglądają bardziej pociągająco

rzeczywiscie usta są ma slabe, modelujac je przyjrzyl sie dokladnie gdzie są uwypuklenia a gdzie nie

a co do ksztaltu glowy to walnij jej długie, gęste włosy i będzie w sam raz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello!

 

czarodziej3d - wybaczam, krytykuj dalej :D no i masz punkcik za stronkę z refkami, bo świetna jest :)

 

DarkStar - poprawione.

 

mkk3a - poprawione. rowek był ale był delikatny. pogłębiłem :)

 

_kuba_ poprawione :)

 

ledyr ja jednak wolę z uszami....i bez ogonków... czy to znaczy ze jestem przestarzały??:P

 

Wielkie dzięki wszystkim za komentarze.

 

kolejny update:

 

3ad304cd60a3504am.jpg 2c80f9a825a82af0m.jpg 31839a4daa181323m.jpg 6a58923ad33dffacm.jpg 8a873ece4462e41cm.jpg

 

Pozdrawiam!

 

PS. kto mi może powiedzieć jak się przedłuża włosy w hair and fur? mam ustawione cut lenght na 100, scale też. grzebie już trochęza tym i nic :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całkiem fajnie :)

 

Co do przedłużenia włosów to w Hair and Fur w zakładce Styling kliknij na Style Hair i masz teraz większa kontrolę nad uczesaniem, możesz dowolnie przedłużać/skracać włosy, modelować fryzurę, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki.

 

dready zrobię jako cylindry ze splineami scatterowanymi na całej powierzchni chyba, jeśli komp mi to udźwignie. uszy są wystające bo dziewczyna miała bardziej wystające prawe ucho do którego miałem refkę, jak znajdę chwilkę to je bardziej położę.

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem całkiem...

Łuk brwiowy u kobiety nie wystaje chyba wogóle a u ciebie bardzo - widać to na renderze.

Linia szczęki musi się kończyc przed uchem a nie za.

Odległość od nosa do ust chyba za duża. Było by łatwiej jakbyś pokazał refki.

Wcięcie w podbródku jest chyba za głębokie/zbyt ostre.

Głowa z boku powinna być spłaszczona. To nie powinno byc jajko patrząc z przodu. Tak jakbyś zaznaczył wierzchołki trochę powyżej ucha, użył soft selection i wcisnął je delikatnie do środka głowy. Rozumiesz ? Głowa jest najszersza tam gdzie są kości policzkowe.

Kości policzkowe chyba za wysoko.

I ten nos taki kulfonowaty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka!

KLICEK, gomez - dzięki za komentarze

 

poprawiłem łuk brwiowy, szczękę, policzki, kształt głowy, gdzieniegdzie siatkę, odległość nosa do ust i wcięcie.

 

specjalnie dla Gomeza wrzucam siatkę nałożoną na refki:

 

7dd5f4e5dde569fcm.jpg

3637eaae8fa021dbm.jpg

 

kończę głowę, przynajmniej narazie, zabieram się za resztę ciała. ale to dopiero po pracy z historii :/

 

PS. mi się tam jej nos podoba :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dla morta zrobilem kilka poprawek :) Nie nazywam się Stahlberg więc mogę się mylić. Na nosie masz 3 pionowe linie, od nasady nosa do czubka włącznie, w 1 płaszczyźnie co powoduje że jest on płaski i są ostre krawędzie. Przesuń 2 zewnętrzne linie do tyłu w widoku z boku.

Z tymi kącikami ust to nie jestem pewien bo na refkach wyglądają ok ale ja wiem że powinny byc bardziej wciśnięte do środka - nie chodzi mi o 3 wierzchołki w kąciku ust ale o to że usta patrząc z dołu są wygięte w łuk.

poprawkihi7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze i sorki że mnie tak długo nie było, ale sesja w toku :/

 

gomez wielkie dzięki za rozrysowanie, bardzo się przyda. ale jeśli chodzi o nos i miejsce nad nim to siata tak wygląda ze względu na symmetry na niej. jak skończę resztę i złożę model w kupę to wtedy to poprawię.

 

Wczoraj owstał jeszcze kawałek tejże pani. jesli chodzi o twarz, to jesli się wyrobię z czasem to jeszcze ją poprawię, na razie trochę siadłem nad łukami brwiowymi i policzkami.

 

nie ma obojczyków bo nie bardzo jeszcze miałem pomysł jak się do niej dobrać :P

tymczasem:

 

http://images12.fotosik.pl/18/3068d4a4b5964107.jpg

 

z góry przepraszam panią Anatomię za krzywdy które jej wyrządziłem...

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba ma rację.

Na plecach zrobiłeś niepotrzebne załamanie, plecy się tak nie łamią i nie są płaskie. Co do obojczyków to zrób poziomą krawędź i zacznij ją przesuwać patrząc z góry. Piersi musisz koniecznie poprawić - jeśli obojczyki będą dla ciebie trudne z piersi będzie masakra :) Nie wiem co trudniej zrobić, kobiecą twarz czy ładne piersi.

Biodra całkiem ładnie zrobiłeś.

poprawkinv1.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki _kuba_, powoli poprawiam.

 

kurde,gomez nie masz co robić tylko pomagać zbłąkanym w gąszczu anatomii grafikom :D aż Ci dodam pukcik do rep. za taką pomoc...

 

poprawiłem trochę pupę, brzuch, plecki i dodałem nogi. łopatki czekają aż skończę dół...

 

A piersi jeśli pozwolicie zostawię jednak w C/D nie będę do B zmniejszał :P

 

http://images14.fotosik.pl/43/2193a03cfbd4de19.jpg

 

POZDRAWIAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jestem wolontariuszem ;)

Jest fajnie, popracuj nad obojczykami i miejscem łaczenia barku z ramieniem (widać to z przodu, prawe ramię). Jak chcesz nauczyć się robić fajne uszy to popatrz na ucho i (szczególnie) otaczające go powierzchnie od tyłu. Jest taka kwestia że jeśli ucha nie będzie zbytnio widać na renderze to nie warto się nim przejmować ale warto się nauczyć.

Piersi mogą byc nawet H (czyli spadochron) ale w takim razie powinny opadać, a te stoja na baczność lepiej niz silikony - żelbeton ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gomez, ledyr dzięki wielkie za wsparcie :)

 

zrobiłem dłoń i obojczyk, powoli przymierzam się do stopy (między zaliczeniami :P) a potem to już tylko tweaki i tym podobne. deadline nadchodzi wielkimi krokami więc się trochę spieszę, co odbija się na jakości..

 

tymczasem:

 

dłoń(duuuży plik)

http://images11.fotosik.pl/28/0a4d2d6b1e35b541.jpg

 

obojczyk

http://images14.fotosik.pl/54/f26e3a2e36e8319d.jpg

 

pozdrawiam!

 

PS a propos piersi: ja tylko spełniam wasze ciche marzenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedzy piersią a pachą jest taka dosyc ostra krawedz, szczegolnie dobrze widac na widoku z boku. imo nie powinno czegos takiego byc.

pępek za mały

jakos strasznie sztywno stoi. ręce i bary troche dziwnie ustawione.

pokaz wersje na tle innym niz czarne, albo doswietl model z lewej strony, bo tak troche sie troche granice zacierają i nie widac dokladnie, jak modelowałes. bo chyba miedzy nogami tez jest za wąsko. nad miednicą tez jest niepotrzebnie takie załamanie do wewnętrz (jakby taki schodek).

tutaj masz jedną dobrą referke (detal)

a tutaj drugą (widok ugólny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deadline w sumie był wczoraj, ale na szczęście przesunął się do poniedziałku.

 

tymczasem modelka się [ocenzurowano] jak sam [ocenzurowano] i wogóle wszystko się z[ocenzurowano] i jest [ocenzurowano].

 

a teraz już serio: z materiałem mam o tyle problem ze nie zdążyłem jej całej zmapować i przez to nie mam specularki. na renderze poniżej coś się spaprało ale o ile wiem to miałem źle speculara własnie ustawionego.

 

no i włosy. nie mam pojęcia co się im stało ale to chyba dlatego że zrobiłem ich za dużo 20000..próbowałem wyrenderować je do elementu, ale nic to nie dało, mental odmówił posłuszeństwa. i wogóle to max mi umiera powoli, chyba czas powoli na reinstal systemu :P

 

do poniedziałku mam nadzieję skończyć materiał, poprawić oczy i naprawić rendering włosów. za wszelką pomoc będę stokrotnie wdzięczny, szczególnie jeśli chodzi o rendering, materiał i włosy. jutro postaram się pokazać coś więcej.

 

ok dość pisania. render:

 

http://images14.fotosik.pl/68/81cf5399a929cb6c.jpg

 

sorki za kaszanę jeszcze raz. ale jak widać z boku głowy- włosy wyszły chyba całkiem najz...

 

pozdrawiam!!

 

[edit]

 

szybki render z w miarę lepszymi włosami świeżo z mentala,jeszcze ciepły:

 

http://images12.fotosik.pl/25/ec5e82bd7dedf06a.jpg

 

pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hello, mam pytanie.

 

otuż, od paru dni walczę z tymi jej włosami, i cały czas przy renderze najpierw wycina mi na modelach ich kształt, potem nakłada włosy, ale problem jest taki że ten kształt i włosy się nie pokrywają, przez co wychodzi gdzieniegdzie czarna dziura. wie ktos jak to zniwelować? bo przekopuję się przez opcje fura już trochę i nic tego nie zmienia...wie ktoś jak to zmienić?

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2d74306051f6501b

 

tu renderowałem same włosy. obiekt pod nimi ma materiał ze 100% opacity, i włączona jest w efektach opcja "Composition methood: none" co według F1 powinno sprawić że wszystkie, nawet niewidoczne obiekty będą te włosy zasłaniały:

 

render przed zbuforowaniem włosów:

 

http://images14.fotosik.pl/69/c5728590824905fb.jpg

 

i z włosami

 

http://images12.fotosik.pl/26/1d2dae2e5d0ba516.jpg

 

 

krócej mówiąc: HELP!

 

PS. próbowałem dodać hair&fur do render elements, niestety wywaliło mi czarny obraz. ma ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to muszą być takie proceduralne włosy? Nie myślałeś żeby spróbować zwykłych tekstur? Dają naprawdę dobre rezultaty.

 

Sorry ale shader jest niewyjściowy, może mój będzie lepszy. Rzucę się scenką z shaderem, zakładam że masz maxa 8. Shader ma mapę bump jeśli zrobisz głowę trochę większą od wysokości torusa w scenie to bedzie ok, inaczej musisz przeskalować bumpa. Potrzebujesz jeszcze mapy hdri żeby ładnie wyglądało. Ja użyłem tej http://max3d.pl/HDRI/galileo_probe.zip

Wydaje mi się że bump jest zbyt widoczny ale nie chce mi się już poprawiać. Chyba jest w miarę ok.

Co do włosów to nie używałem ich jeszcze ale pokombinuje to przy okazji czegoś się nauczę :)

skinshaderjm9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello. Jak narazie nie doszedłem dlaczego wycina mi kształt włosów w renderze,ale za to opracowałem metodę która daje jako taki efekt. mianowicie:

1.renderuję sam model, z oczami itd.

2.renderuję włosy z composition method ustawionym na "none" (funkcja w render -> effects, która powoduje że wszystkie obiekty w scenie zasłaniają włosy, ale w końcowym renderze są wymazywane. w efekcie dostaje się same włosy, niewidoczne tam gdzie są inne obiekty)

3. fotoszop. potrzebne są trzy pliki : tga z renderem włosów (dla maski), jpg z renderem włosów(dla diffa-tga się rypało) i jpg z ciałem. potem to już tylko prosty montaż. w sumie zamiast tga i jpg można użyć chyba tiff'a.

 

efekt wygląda tak:

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7a4952d63b105ff3

 

jeszcze powalczę z tymi włosami, zobaczymy co dam radę wykombinować.

 

gomez, bardzo dziękuję za materiał skóry, już go testuję. moja scena jest oświetlona 3 spotami, a materiał robię na podstawie tutoriala z 3dtotal.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uparłem się na te włosy. zresztą już wiem w czym był problem. przy niskim samplingu aa w mentalu włosy są bardziej szczegółowe niż to co on wycina pod nie. rozwiązanie jakże proste a jednocześnie kompożerne- zwiększyć sampling renderu. pozdrawiam,wieczorkiem powinienem wrzucić jakieś renderki, z już raczej poprawnymi włosami.

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heyka!

 

soł, kończę pracę nad tą jaśniepanią, jako że dziś oddałem ten model, swoje zadanie spełnił (mniej więcej). Tych milionów błędów naprawdę nie chce mi się oddawać, tym bardziej jeśli chodzi o materiały, które renderują się "ciut" za długo. Renderki które oddałem:

 

http://images14.fotosik.pl/75/fbb2f37a8d440b0c.jpg

http://images14.fotosik.pl/75/198d61c0ff52e45d.jpg

http://images14.fotosik.pl/75/98cb68644ae31b60.jpg

 

 

podziękowania dla:

ledyra, który dzielnie znosił prawie cogodzinne trucie dupy :)

gomeza za świetne rady i bazgranie po moich renderach :)

i wszystkich wypowiadających się w wątku :)

 

pozdro i do następnego :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze na koniec:

 

-laskę z takim nosem bym pogonił za góry, rzeki i lasy

-a przed podróżą wysłał do fryzjera

-karczycho też ma konkretne:p

-ramiona i dekolt Ci nie poszły, dekolt zbyt wypukły, kształt ramion nie wyciągnięty

-tylna część czaszki jest zdecydowanie zbyt płaska

-brwi wydepiluj

-kości policzkowe zbyt kanciaste

 

Generalnie sporo błędów, ale się postarałeś;)

 

PS: bańki to wypieściłeś:p

 

pozdro yo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności