Napisano 12 Styczeń 200718 l Witam, mam 2 tygodnie na zrobienie modelu jakiegoś człowieka. główka zaczęta wczoraj, około 6h pracy jak na razie. to jest bodajże 3 moja głowa ever. wszelkie c&c mile widziane. PERSPECTIVE FRONT LEFT [edit] zupełnie zapomniałem o zrzucie ze smoothem :P SMOOTH PERSP. Pozdrawiam!
Napisano 12 Styczeń 200718 l eee 2 tygodnie to masę czasu. W tyle co całą rodzinę da się zrobić i może jeszcze aby zabić nudę samochodzik :). Końcówki ust niedopracowane, przy końcach dolnej wargi linie siatki są zbyt blisko siebie i jest zbyt ostry kant. Jedno z trudniejszych miejsc, sam miałem z tym problemy kiedyś. Niestety nozdrza są zbyt głęboko - trochę płycej. Policzki też są źle zrobione nie uwzględniłeś kości twarzy. Szczególnie nie podobają mi się policzki patrząc od końcówek ust. Nad oczami to już totalna katastrofa - kobiety mają charakterystyczny układ kości brwi wiec trzeba na to uważać. Moim zdaniem - zacznij od nowa.
Napisano 12 Styczeń 200718 l Autor eee 2 tygodnie to masę czasu. W tyle co całą rodzinę da się zrobić i może jeszcze aby zabić nudę samochodzik :). nie kiedy masz naście projektów do oddania na za dwa tygodnie na sesję... Końcówki ust niedopracowane, przy końcach dolnej wargi linie siatki są zbyt blisko siebie i jest zbyt ostry kant. Jedno z trudniejszych miejsc, sam miałem z tym problemy kiedyś. troszkę poprawiłem, jak zdążę to jeszcze do nich siądę. poprawię też dolną wargę bo widzę że nieteges trochę jest jeszcze. Niestety nozdrza są zbyt głęboko - trochę płycej. nie zgodzę się. modelka miała głębsze niż mój model, i tak je spłyciłem. na potwierdzenie słów wrzucam zrzut ekranu z siatką nałożoną na refki NOS Policzki też są źle zrobione nie uwzględniłeś kości twarzy. Szczególnie nie podobają mi się policzki patrząc od końcówek ust. kości uwzględniłem, to tylko moje braki umiejętności. trochę je już poprawiłem, lepiej są teraz? Nad oczami to już totalna katastrofa - kobiety mają charakterystyczny układ kości brwi wiec trzeba na to uważać. znów moje braki. trochę poprawiłem. Moim zdaniem - zacznij od nowa. z braku czasu niestety tego zrobić nie mogę... dzięki za komentarz, a tu nowa porcja zrzutów: side front prespective siata
Napisano 12 Styczeń 200718 l Wybacz za tą ostrą krytykę ale nie przepadam za laniem wody :). Troszkę widze lepiej ale jak napisałeś "tylko moje braki umiejętności" niestety to widać.
Napisano 12 Styczeń 200718 l Specem od organiki nie jestem ale coś mi się kości szczęki i szyja nie podobają. Poza tym wydaje mi się, że coś nie tek jest z kośćmi policzkowymi. Ale całokształt jest niczego sobie. Sam pewnie nie zrobił bym lepiej :) Popracuj trochę nad tym żeby nadać jej bardziej kobiecy wygląd bo na razie twarz jest taka jakaś bezpłciowa :)
Napisano 12 Styczeń 200718 l tak sie sklada ze 2 dni temu zabrałem sie za te samą dziewczyne ;) pierwsze co mi przyszlo do glowy, to to ze Twoja wersja jest jakby zbyt "pulchna". z takich roznych szczegolow to np.: - brak takiego malego rowka w podbrodka, szczegolnie dobrze go widać na zdjeciach referencyjnych z ukosa - za mocne wglebienie nad ustami - skora tuz pod oczami ma zbyt ostre krawędzie - powinna miec pełniejsze usta z całości noc chyba jest najlepszy i najbardziej podobny do oryginału.
Napisano 12 Styczeń 200718 l tak sie sklada ze 2 dni temu zabrałem sie za te samą dziewczyne ;) No to duel panowie, duel:p Yo Mort! Już Cię zjechali:p Ale siateczka całkiem zręczna, nie powiem.. Trzymam kciuki.
Napisano 12 Styczeń 200718 l Nieźle mort, tam odchudz trochę dolną szczękę i będzie dobrze. I coś z czołem jest nie tak, za bardzo takie wypukłe.
Napisano 12 Styczeń 200718 l heh widze że zaczyna się przerabiane refków ze strony co podałem :) a może by tak ktoś miło klikną mi na wagę i dodał punkcik do reputacji.
Napisano 12 Styczeń 200718 l morciu a gdzie ona ma uszy? :D haha moja szkoła lol bez uszów zawsze wyglądają bardziej pociągająco rzeczywiscie usta są ma slabe, modelujac je przyjrzyl sie dokladnie gdzie są uwypuklenia a gdzie nie a co do ksztaltu glowy to walnij jej długie, gęste włosy i będzie w sam raz :D
Napisano 13 Styczeń 200718 l Czarodziej3D, a jaki to site??? jakbys mogl? To jak bedzie okejowy to punktem nieposkąpie:) PS: haha moja szkoła lol bez uszów zawsze wyglądają bardziej pociągająco lol A z ogonami jak wyglądają bosko!
Napisano 13 Styczeń 200718 l Autor Hello! czarodziej3d - wybaczam, krytykuj dalej :D no i masz punkcik za stronkę z refkami, bo świetna jest :) DarkStar - poprawione. mkk3a - poprawione. rowek był ale był delikatny. pogłębiłem :) _kuba_ poprawione :) ledyr ja jednak wolę z uszami....i bez ogonków... czy to znaczy ze jestem przestarzały??:P Wielkie dzięki wszystkim za komentarze. kolejny update: Pozdrawiam! PS. kto mi może powiedzieć jak się przedłuża włosy w hair and fur? mam ustawione cut lenght na 100, scale też. grzebie już trochęza tym i nic :/
Napisano 13 Styczeń 200718 l całkiem fajnie :) Co do przedłużenia włosów to w Hair and Fur w zakładce Styling kliknij na Style Hair i masz teraz większa kontrolę nad uczesaniem, możesz dowolnie przedłużać/skracać włosy, modelować fryzurę, itp.
Napisano 13 Styczeń 200718 l Autor hehe, włosy są wrzucone z jakiegoś defaultowego presetu hair & fura. tylko żeby nie była łysa :) w końcowej wersji jeszcze pomyślę nad uczesaniem. dzięki za komentarze.
Napisano 13 Styczeń 200718 l Ja bym radził dready wymodelować na cylindrach (i tex z bumpem), chyba że Ci sie uda hairem tak wystylizować.. A shaghair jako uzupełnienie (żeby na puszyste wyglądały) i extra będzie:)
Napisano 13 Styczeń 200718 l Uszy chyba ciut za bardzo odstają, albo tylko mi się wydaje. Poza tym idzie Ci całkiem nieźle :)
Napisano 13 Styczeń 200718 l Autor dzięki. dready zrobię jako cylindry ze splineami scatterowanymi na całej powierzchni chyba, jeśli komp mi to udźwignie. uszy są wystające bo dziewczyna miała bardziej wystające prawe ucho do którego miałem refkę, jak znajdę chwilkę to je bardziej położę. pozdrawiam!
Napisano 13 Styczeń 200718 l Jezeli moge cos powiedziec :) to nie dawaj tak gestej siatki na uchu, ucho jest delikatne bardzo okragle nie ma ostrosci musisz to wyczuc :) a glowka na wypasie tak trzymaj :)
Napisano 14 Styczeń 200718 l Całkiem całkiem... Łuk brwiowy u kobiety nie wystaje chyba wogóle a u ciebie bardzo - widać to na renderze. Linia szczęki musi się kończyc przed uchem a nie za. Odległość od nosa do ust chyba za duża. Było by łatwiej jakbyś pokazał refki. Wcięcie w podbródku jest chyba za głębokie/zbyt ostre. Głowa z boku powinna być spłaszczona. To nie powinno byc jajko patrząc z przodu. Tak jakbyś zaznaczył wierzchołki trochę powyżej ucha, użył soft selection i wcisnął je delikatnie do środka głowy. Rozumiesz ? Głowa jest najszersza tam gdzie są kości policzkowe. Kości policzkowe chyba za wysoko. I ten nos taki kulfonowaty :D
Napisano 14 Styczeń 200718 l Autor hejka! KLICEK, gomez - dzięki za komentarze poprawiłem łuk brwiowy, szczękę, policzki, kształt głowy, gdzieniegdzie siatkę, odległość nosa do ust i wcięcie. specjalnie dla Gomeza wrzucam siatkę nałożoną na refki: kończę głowę, przynajmniej narazie, zabieram się za resztę ciała. ale to dopiero po pracy z historii :/ PS. mi się tam jej nos podoba :P
Napisano 14 Styczeń 200718 l Specjalnie dla morta zrobilem kilka poprawek :) Nie nazywam się Stahlberg więc mogę się mylić. Na nosie masz 3 pionowe linie, od nasady nosa do czubka włącznie, w 1 płaszczyźnie co powoduje że jest on płaski i są ostre krawędzie. Przesuń 2 zewnętrzne linie do tyłu w widoku z boku. Z tymi kącikami ust to nie jestem pewien bo na refkach wyglądają ok ale ja wiem że powinny byc bardziej wciśnięte do środka - nie chodzi mi o 3 wierzchołki w kąciku ust ale o to że usta patrząc z dołu są wygięte w łuk.
Napisano 14 Styczeń 200718 l na tych referkach z czeskiej strony jest tez ujęcie z ukosa, ono tez jest bardzo pomoce. na nie nałoz siatke modelu i pokaz ja to wyglada.
Napisano 14 Styczeń 200718 l I skronie Mortimer, skronie. Na ujeciu od frontu siatka jest za szeroko w skroniach, włosy Cię zmyliły...
Napisano 18 Styczeń 200718 l Autor Dzięki za komentarze i sorki że mnie tak długo nie było, ale sesja w toku :/ gomez wielkie dzięki za rozrysowanie, bardzo się przyda. ale jeśli chodzi o nos i miejsce nad nim to siata tak wygląda ze względu na symmetry na niej. jak skończę resztę i złożę model w kupę to wtedy to poprawię. Wczoraj owstał jeszcze kawałek tejże pani. jesli chodzi o twarz, to jesli się wyrobię z czasem to jeszcze ją poprawię, na razie trochę siadłem nad łukami brwiowymi i policzkami. nie ma obojczyków bo nie bardzo jeszcze miałem pomysł jak się do niej dobrać :P tymczasem: http://images12.fotosik.pl/18/3068d4a4b5964107.jpg z góry przepraszam panią Anatomię za krzywdy które jej wyrządziłem... pozdro!
Napisano 18 Styczeń 200718 l Trochę za twarde załamania zrobiłeś (żebra, biodra). Zniweluj te dwie dziury które zrobiłeś jej nad pośladkami, żeby delikatniejsze były. Z tyłu kształt głowy zrób ładniejszy, nie taki ścięty.
Napisano 18 Styczeń 200718 l Kuba ma rację. Na plecach zrobiłeś niepotrzebne załamanie, plecy się tak nie łamią i nie są płaskie. Co do obojczyków to zrób poziomą krawędź i zacznij ją przesuwać patrząc z góry. Piersi musisz koniecznie poprawić - jeśli obojczyki będą dla ciebie trudne z piersi będzie masakra :) Nie wiem co trudniej zrobić, kobiecą twarz czy ładne piersi. Biodra całkiem ładnie zrobiłeś.
Napisano 18 Styczeń 200718 l Autor Dzięki _kuba_, powoli poprawiam. kurde,gomez nie masz co robić tylko pomagać zbłąkanym w gąszczu anatomii grafikom :D aż Ci dodam pukcik do rep. za taką pomoc... poprawiłem trochę pupę, brzuch, plecki i dodałem nogi. łopatki czekają aż skończę dół... A piersi jeśli pozwolicie zostawię jednak w C/D nie będę do B zmniejszał :P http://images14.fotosik.pl/43/2193a03cfbd4de19.jpg POZDRAWIAM!
Napisano 19 Styczeń 200718 l Autor rączki doszły :) http://images14.fotosik.pl/45/d7a987cfcd4657d0.jpg pozdrawiam!
Napisano 21 Styczeń 200718 l Wiesz, jestem wolontariuszem ;) Jest fajnie, popracuj nad obojczykami i miejscem łaczenia barku z ramieniem (widać to z przodu, prawe ramię). Jak chcesz nauczyć się robić fajne uszy to popatrz na ucho i (szczególnie) otaczające go powierzchnie od tyłu. Jest taka kwestia że jeśli ucha nie będzie zbytnio widać na renderze to nie warto się nim przejmować ale warto się nauczyć. Piersi mogą byc nawet H (czyli spadochron) ale w takim razie powinny opadać, a te stoja na baczność lepiej niz silikony - żelbeton ?
Napisano 22 Styczeń 200718 l Autor gomez, ledyr dzięki wielkie za wsparcie :) zrobiłem dłoń i obojczyk, powoli przymierzam się do stopy (między zaliczeniami :P) a potem to już tylko tweaki i tym podobne. deadline nadchodzi wielkimi krokami więc się trochę spieszę, co odbija się na jakości.. tymczasem: dłoń(duuuży plik) http://images11.fotosik.pl/28/0a4d2d6b1e35b541.jpg obojczyk http://images14.fotosik.pl/54/f26e3a2e36e8319d.jpg pozdrawiam! PS a propos piersi: ja tylko spełniam wasze ciche marzenia :D
Napisano 23 Styczeń 200718 l Autor no cóż, skoro nikt nie pisze to ja się wtrącę :P siata wkońcu skończona i kompletna, czas na tweaki i teksturki, na co mam dwa wieczory.... a pani chwilowo prezentuje się następująco: RENDER Pozdro!
Napisano 23 Styczeń 200718 l No fajowsko ale ręce troche jakby grabiaste..troche zaostre stawy IMO i za chude paluszki..no i te obojczyki troche jakby za ostree...IMO oczywiście...
Napisano 23 Styczeń 200718 l miedzy piersią a pachą jest taka dosyc ostra krawedz, szczegolnie dobrze widac na widoku z boku. imo nie powinno czegos takiego byc. pępek za mały jakos strasznie sztywno stoi. ręce i bary troche dziwnie ustawione. pokaz wersje na tle innym niz czarne, albo doswietl model z lewej strony, bo tak troche sie troche granice zacierają i nie widac dokladnie, jak modelowałes. bo chyba miedzy nogami tez jest za wąsko. nad miednicą tez jest niepotrzebnie takie załamanie do wewnętrz (jakby taki schodek). tutaj masz jedną dobrą referke (detal) a tutaj drugą (widok ugólny)
Napisano 26 Styczeń 200718 l Autor deadline w sumie był wczoraj, ale na szczęście przesunął się do poniedziałku. tymczasem modelka się [ocenzurowano] jak sam [ocenzurowano] i wogóle wszystko się z[ocenzurowano] i jest [ocenzurowano]. a teraz już serio: z materiałem mam o tyle problem ze nie zdążyłem jej całej zmapować i przez to nie mam specularki. na renderze poniżej coś się spaprało ale o ile wiem to miałem źle speculara własnie ustawionego. no i włosy. nie mam pojęcia co się im stało ale to chyba dlatego że zrobiłem ich za dużo 20000..próbowałem wyrenderować je do elementu, ale nic to nie dało, mental odmówił posłuszeństwa. i wogóle to max mi umiera powoli, chyba czas powoli na reinstal systemu :P do poniedziałku mam nadzieję skończyć materiał, poprawić oczy i naprawić rendering włosów. za wszelką pomoc będę stokrotnie wdzięczny, szczególnie jeśli chodzi o rendering, materiał i włosy. jutro postaram się pokazać coś więcej. ok dość pisania. render: http://images14.fotosik.pl/68/81cf5399a929cb6c.jpg sorki za kaszanę jeszcze raz. ale jak widać z boku głowy- włosy wyszły chyba całkiem najz... pozdrawiam!! [edit] szybki render z w miarę lepszymi włosami świeżo z mentala,jeszcze ciepły: http://images12.fotosik.pl/25/ec5e82bd7dedf06a.jpg pzdr!
Napisano 27 Styczeń 200718 l Autor hello, mam pytanie. otuż, od paru dni walczę z tymi jej włosami, i cały czas przy renderze najpierw wycina mi na modelach ich kształt, potem nakłada włosy, ale problem jest taki że ten kształt i włosy się nie pokrywają, przez co wychodzi gdzieniegdzie czarna dziura. wie ktos jak to zniwelować? bo przekopuję się przez opcje fura już trochę i nic tego nie zmienia...wie ktoś jak to zmienić? http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2d74306051f6501b tu renderowałem same włosy. obiekt pod nimi ma materiał ze 100% opacity, i włączona jest w efektach opcja "Composition methood: none" co według F1 powinno sprawić że wszystkie, nawet niewidoczne obiekty będą te włosy zasłaniały: render przed zbuforowaniem włosów: http://images14.fotosik.pl/69/c5728590824905fb.jpg i z włosami http://images12.fotosik.pl/26/1d2dae2e5d0ba516.jpg krócej mówiąc: HELP! PS. próbowałem dodać hair&fur do render elements, niestety wywaliło mi czarny obraz. ma ktoś jakieś pomysły?
Napisano 27 Styczeń 200718 l Czy to muszą być takie proceduralne włosy? Nie myślałeś żeby spróbować zwykłych tekstur? Dają naprawdę dobre rezultaty. Sorry ale shader jest niewyjściowy, może mój będzie lepszy. Rzucę się scenką z shaderem, zakładam że masz maxa 8. Shader ma mapę bump jeśli zrobisz głowę trochę większą od wysokości torusa w scenie to bedzie ok, inaczej musisz przeskalować bumpa. Potrzebujesz jeszcze mapy hdri żeby ładnie wyglądało. Ja użyłem tej http://max3d.pl/HDRI/galileo_probe.zip Wydaje mi się że bump jest zbyt widoczny ale nie chce mi się już poprawiać. Chyba jest w miarę ok. Co do włosów to nie używałem ich jeszcze ale pokombinuje to przy okazji czegoś się nauczę :)
Napisano 28 Styczeń 200718 l Autor Hello. Jak narazie nie doszedłem dlaczego wycina mi kształt włosów w renderze,ale za to opracowałem metodę która daje jako taki efekt. mianowicie: 1.renderuję sam model, z oczami itd. 2.renderuję włosy z composition method ustawionym na "none" (funkcja w render -> effects, która powoduje że wszystkie obiekty w scenie zasłaniają włosy, ale w końcowym renderze są wymazywane. w efekcie dostaje się same włosy, niewidoczne tam gdzie są inne obiekty) 3. fotoszop. potrzebne są trzy pliki : tga z renderem włosów (dla maski), jpg z renderem włosów(dla diffa-tga się rypało) i jpg z ciałem. potem to już tylko prosty montaż. w sumie zamiast tga i jpg można użyć chyba tiff'a. efekt wygląda tak: http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7a4952d63b105ff3 jeszcze powalczę z tymi włosami, zobaczymy co dam radę wykombinować. gomez, bardzo dziękuję za materiał skóry, już go testuję. moja scena jest oświetlona 3 spotami, a materiał robię na podstawie tutoriala z 3dtotal. pozdrawiam.
Napisano 28 Styczeń 200718 l zmień wszystkie kłaki: włosy, brwi, rzęsy, włosy w nosie (jeśli jej tam zrobiłeś rzecz jasna) i przemodeluj troche nos, teraz wygląda jak manekin, ale ciało ma nawet fajne :P
Napisano 28 Styczeń 200718 l morciu, jesli to nie dziala to moze poszukaj jakiegos innego wyjscia co do wlosów?
Napisano 28 Styczeń 200718 l Autor uparłem się na te włosy. zresztą już wiem w czym był problem. przy niskim samplingu aa w mentalu włosy są bardziej szczegółowe niż to co on wycina pod nie. rozwiązanie jakże proste a jednocześnie kompożerne- zwiększyć sampling renderu. pozdrawiam,wieczorkiem powinienem wrzucić jakieś renderki, z już raczej poprawnymi włosami. pozdro!
Napisano 29 Styczeń 200718 l Autor heyka! soł, kończę pracę nad tą jaśniepanią, jako że dziś oddałem ten model, swoje zadanie spełnił (mniej więcej). Tych milionów błędów naprawdę nie chce mi się oddawać, tym bardziej jeśli chodzi o materiały, które renderują się "ciut" za długo. Renderki które oddałem: http://images14.fotosik.pl/75/fbb2f37a8d440b0c.jpg http://images14.fotosik.pl/75/198d61c0ff52e45d.jpg http://images14.fotosik.pl/75/98cb68644ae31b60.jpg podziękowania dla: ledyra, który dzielnie znosił prawie cogodzinne trucie dupy :) gomeza za świetne rady i bazgranie po moich renderach :) i wszystkich wypowiadających się w wątku :) pozdro i do następnego :P
Napisano 11 Luty 200718 l To ja jeszcze na koniec: -laskę z takim nosem bym pogonił za góry, rzeki i lasy -a przed podróżą wysłał do fryzjera -karczycho też ma konkretne:p -ramiona i dekolt Ci nie poszły, dekolt zbyt wypukły, kształt ramion nie wyciągnięty -tylna część czaszki jest zdecydowanie zbyt płaska -brwi wydepiluj -kości policzkowe zbyt kanciaste Generalnie sporo błędów, ale się postarałeś;) PS: bańki to wypieściłeś:p pozdro yo!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto